کد خبر: ۱۶۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
یادداشت؛

مطالباتی که نباید منحرف شود

محمد مختاری فعال اجتماعی در یادداشتی نوشت: در پی اعتراضات و شکایات زیاد پرستاران شهر شیراز به عدم پرداخت معوقات و حقوق آنان بر اساس قوانین موجود عده‌ای با عدم حضور در محل کار خود و یا عدم انجام خدمات درمانی اعتصابی را برای رسیدن به مطالباتشان آغاز کردند.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در پی اعتراضات و شکایات زیاد پرستاران شهر شیراز به عدم پرداخت معوقات و حقوق آنان بر اساس قوانین موجود عده‌ای از آنان با عدم حضور در محل کار خود و یا عدم انجام خدمات درمانی اعتصابی را برای رسیدن به مطالباتشان آغاز کردند.
 هرچند این اعتصابات دلایل پذیرفته شده را بعد از مدت‌ها پیگیری داشت، اما به نظر می‌رسد هماهنگی‌های داخلی و خارجی در پی عدم رسیدن آنان و امنیتی کردن فضا است.
 
 از یک سو بعد از پرداخت بخشی از مطالبات پرستاران و قول و تعهدهای ویژه مسئولان امر و حضور بسیاری از پرستاران در محل کار خود چند نفر به‌صورت سازماندهی شده تصاویر و مشخصات آنان را در اختیار بعضی از فعالان رسانه‌ای ضدانقلاب قرار داده و در شبکه‌های اجتماعی به تهدید آنان و حتی خائن دانستن آنان پرداختند تا حتی آنانی که به خواسته‌های خود رسیدند را نیز ترغیب کنند و به یک اعتراض مدنی غیرقابل‌قبول دست یابند.
 
 جریان رسانه‌ای خارج از کشور این موضوع را هدف قرار داده است و عمدتاً توسط یکی از کارکنان سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز مدیریت می‌شود.
 رسانه‌های معاند با ایجاد فضای سمی که جلوی مطالبات پرستاران را می‌گیرد در پی آن است که اعتراضات را از حوزه صنفی خارج و به یک اعتصاب سیاسی و نافرمانی مدنی تبدیل کند، موضوعی که مانند یک زهر برای مطالبات به حق پرستاران است.
 
 قشری که از یک سو در دام بی‌کفایتی چند مدیر افتاده و مطالباتشان با تأخیر پرداخت می‌شود و از سوی دیگر رفتار شبکه رسانه‌ای دشمن بوده تا از آنان برای مطامع سیاسی خود بهره بگیرند.
 اکنون بایستی با مدیران متخلف برخورد شود و از آنان مطالبه به حق کرد و از سوی دیگر لازم است در برخورد با شبکه انحراف دهنده مطالبات پرستاران نیز برخورد شود تا بیش از این پرستاران دچار انحراف مطالباتشان نشوند.

انتهای خبر/224224

 

نظرات بینندگان