کد خبر: ۱۶۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۴ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛

پیشنهادی که جدی گرفته نشد

 چند سال پیش در جریان انتصاب استاندار فارس گزینه‌هایی مطرح بود که هرکدام دارای تخصص بودند؛ اما با وساطت یکی از روحانیون مطرح در کشور نهایتاً ایمانیه استاندار فارس شد، گویا این بار با سنگینی بار وزارت نسبت به استانداری، جمع روحانیون وارد عرصه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، چند روزی است که مدافعان سلامت فارس در اعتراض به دستمزد پایین، اضافه‌کاری اجباری، عدم دریافت معوقات و نحوه اجرای قانون تعرفه‌گذاری به صورت ترک کار و استعفای محدود بود که تجمع صنفی مقابل استانداری نیز موجب تدبیر و چاره‌اندیشی آنان نشد.
 
 در این فضا، نامه‌ای با امضای اعضای جامعه روحانیت مبارز شیراز به رئیس‌جمهور در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که امضاکنندگان خواهان معرفی محمدهادی ایمانیه استاندار فارس به عنوان مقام عالی وزارت بهداشت شدند.


 حال سه سؤال مهم پیش می‌آید در ابتدا، اینکه چرا باید این درخواست و طومار با فاصله اندک به زمان قطعی‌شدن و معرفی وزرا توسط رئیس‌جمهور نگاشته شود و زودتر ارسال نشده است. 


زمانی که حتی خود رئیس‌جمهور خواهان ارسال پیشنهادها بود، نکند عده‌ای که آن را نگاشتند می‌خواهند تا دین خود را با امضای علما به مقامات سیاسی استان ادا کنند.


 دوم اینکه آیا بهتر نبود به جای معرفی یک نفر، فهرستی از افراد نخبه استان به وی معرفی می‌شد تا شانس بیشتری برای انتخاب یک استان فارسی در هیات دولت فراهم شود و عدالت برقرار گردد؟


 سوم اینکه آیا در این اوضاع احوال اعتراضات و اعتصابات پرستاران و کم‌کاری فاحش عده‌ای از مسئولان استانی در وصول مطالبات و پرداخت بدهی‌های بالای دانشگاه شیراز این پیشنهاد که انتظار ردشدن آن وجود داشت، با امضای علمای دینی استان لازم بود؟ لزومی تا این حد که شاهد بی‌توجهی به صاحبان فکر و اندیشه استانمان باشیم، اما این‌چنین لزومی آن‌قدر ارزش نامه‌نگاری نداشت. 

 

 قرار است اشتباه گذشته تکرار شود

 

 قرار است اشتباه گذشته تکرار شود

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان