کد خبر: ۱۶۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
فرازی از وصیت‌نامه شهدای فارس؛ 

شهید جانش را با خدا معامله می‌کند

شهید سیاوش شیخی در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: پدر و مادر عزیزم، آن کس که شهید می‌شود مورد معامله قرار گرفته است و مشتری او خداست و همین بس که جای شیون و زاری نگذارد، بلکه باید به پاس این نعمت بزرگ شکرگزار باشید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از «شاهد نیوز»، شهید سیاوش شیخی هجدهم شهریورماه ۱۳۴۲ در خانواده‌ای متدین چشم به جهان گشود و در زیر سایه پدر و مادری مهربان و مؤمن رشد و تربیت یافت. 

وی پس از گذراندن دوران کودکی وارد فضای تحصیل شد و دوران ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سرگذشت، ورود به دوران دبیرستان وی، با آغاز انقلاب اسلامی هم‌زمان شد و او نیز همراه با سایر دانش‌آموزان به قیام مردمی علیه نظام ستم‌شاهی پیوست. 

پس از پیروزی انقلاب به تحصیل ادامه داد و موفق به کسب مدرک دیپلم شد و هم‌زمان با عضویت در پایگاه بسیج در تأمین امنیت شهری و مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب تلاشی بی‌وقفه داشت. 

با شروع جنگ تحمیلی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و برای ادای دین، به‌سوی جبهه‌های حق علیه باطل رهسپار شد و مسئولیت‌های مهمی را بر عهده گرفت و شجاعانه با دشمن بعثی به نبرد پرداخت و سرانجام پس از سال‌ها تلاش خالصانه و جهاد در راه خدا، در تاریخ بیست و سوم اسفندماه ۱۳۶۲ در عملیات خاکریز زنی در منطقه پیچ‌کوشک، ندای حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست. 

شهید جانش را با خدا معامله می‌کند
وصیت شهید: 

 برادران و خواهران عزیز امروز در جامعه ما نعمت‌هایی هستند که متأسفانه حق آن‌ها خوب ادا نمی‌شود، از جمله این نعمت‌ها، انقلاب است و حق‌هایی است که انقلاب بر گردن ما دارد. 

نسبت به آن بی‌تفاوت نباشید توجه داشته باشید که بجا نیاوردن حق نعمات الهی خود نوعی ناسپاسی است، گاهی در قطعه شهدا به عکس‌ها نگاه کنید و این را از خود بپرسید که آن‌ها برای چه رفتند آیا مسئولیتی بر دوش ما نگذاشتند؟ آیا رساندن پیام آن‌ها بر گردن ما نیست؟ پس بر شماست که پرچمشان را بردارید.

 پدر و مادر عزیزم، آن کس که شهید می‌شود مورد معامله قرار گرفته است و مشتری او خداست و همین بس که جای شیون و زاری نگذارد، بلکه باید به پاس این نعمت بزرگ شکرگزار باشید، بهترین هدیه برای من بخشش شماست، از همه می‌خواهم از صمیم قلب مرا ببخشند و حلالم کنند.

انتهای خبر/

برچسب ها: وصیت نامه ، شهید ، فارس
نظرات بینندگان