کد خبر: ۱۶۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
حق‌الناس‌های فراموش شده؛ 

اپراتورهایی که داغ دل شده‌اند

قطعی‌های مکرر برق و در پی آن قطعی اینترنت، این روزها به یک معضل تبدیل شده که اپراتورها به‌ جای اینکه عصای دست مردم باشند، با این قطعی‌ها داغ دل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، سال‌هاست اپراتورهای تلفن همراه به بهانه مختلف، از جمله توسعه شبکه و زیر ساخته‌های خود اقدام به افزایش تعرفه‌های مکالمه و بسته‌های اینترنتی می‌کنند که جدای از افزایش هزینه‌ها، مصیبت بی‌برقی و قطعی مکرر آن، مشکلات فراوانی را برای شهروندان به وجود آورده است.

این اپراتورها باید در مراکز اصلی و دکل‌های خود به دستگاه‌های ذخیره‌ساز انرژی مجهز بوده تا در مواقع احتمالی قطعی برق بتوانند خدمات خود را بدون افت شبکه به مردم ارائه دهند و مشکل بی برقی را با قطعی اینترنت مضاعف نکنند.

اما به‌ وفور مشاهده شده است که با قطعی برق آنتن‌های تلفن همراه در مناطق مختلف استان فارس و خصوصاً شهر شیراز، آنتن تلفن همراه نیز دچار قطعی یا افت شدید می‌شود که نشان می‌دهد دکل‌های BTS مناطق مختلف فاقد ذخیره‌ساز انرژی بوده و کم‌کاری از سوی اپراتورها صورت‌گرفته است.

حال باید از وزارت ارتباطات، سازمان‌های استانی و زیرمجموعه آن و حتی از دادستان خواست که نسبت به این حق عامه حساس بوده و اپراتورها را نسبت به اجرای قانون، پاسخگویی نسبت به دریافت هزینه از مردم و رفع این نقیصه اجبار کنند.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان