کد خبر: ۱۶۴۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
خطیب جمعه شیراز:

امنیت را با‌ ایستادگی حفظ کنیم

خطیب جمعه شیراز گفت: امنیت نعمت بزرگی است و باید قدرشناس آن باشیم، اگر دیدیم امنیت ما دارد لطمه می‌خورد همه باید باهم‌ ایستادگی کرده و امنیت را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه ۲۶ مردادماه شیراز گفت: در باب امنیت شغلی صرفاً یک تذکر عرض می‌کنم؛ متأسفانه در تغییر دولت‌ها و مجلس‌ها که نمایندگان مجلس تغییر می‌کنند یا دولت‌ها تغییر می‌کنند، برخی به جابه‌جایی مدیران یک اشتهای کاذبی دارند و این مسئله را امروز می‌بینیم که ریاست‌جمهوری به نوعی با آن مقابله می‌کند و می‌گوید دولت وفاق می‌خواهیم و همه با هم برای اهداف بزرگ ملی تلاش کنیم که هدف بزرگ امسال جهش تولید است.

وی افزود: استدعای بنده از مجموعه‌های مختلف دخیل در این مسئله علی‌الخصوص در مباحث تولیدی و اقتصادی این است که اگر مدیری کار خوب انجام می‌دهد و موفق است سعی شود ابقا شود که به نفع مردم، کشور و درآمد عمومی کشور است، اما وقتی جا به جایی‌های سلیقه‌ای پیش می‌آید به‌طور طبیعی تا مدیر بعدی سوار بر کار شود و جا بیفتد فرصت قابل توجه‌ای را از دست می‌دهیم.

خطیب جمعه شیراز ادامه داد: این مشکل جامعه ما است که باید آن را حل کنیم، ‌امیدوارم در این جهت حرکت معقول که رئیس‌جمهور وعده‌اش را می‌دهند در رده‌های میانی نیز مراعات شود و نتیجه‌اش به سود مردم باشد.

دژکام در بحث امنیت ملی، بیان کرد: امنیت نعمت بزرگی است و باید قدرشناس آن باشیم، اگر دیدیم امنیت ما دارد لطمه می‌خورد همه باید باهم‌ ایستادگی کرده و امنیت را حفظ کنیم چون امنیت برای خانواده و فرزندان ما است و امنیت آن‌ها باید حفظ شود و اگر دشمن بیاید رحم به هیچ کسی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه این لطمه به امنیت ما که در ترور شهید اسماعیل هنیه پیش آمد یک جواب محکم و دندان شکن می‌خواهد، خاطرنشان کرد: اگر جواب ندهیم دوباره این اشتباه را تکرار می‌کنند و باید حواسمان به این قسمت باشد که امنیت شوخی بردار نیست.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: امروز من و شما در معرض آزمایشات الهی هستیم و باید مراقب باشیم، حرفی که می‌زنیم، تحلیل‌هایی که در جلسات خصوصی انجام می‌دهند و حرف‌هایی نزنند که به صورت واضح خداوند فرموده غضب خدا شامل حالشان می‌شود البته این عده در بین ما کم هستند؛ ولی نفوذی دشمن در بین ما وجود دارد.

دژکام با اشاره به معرفی اعضای کابینه دولت جدید، مطرح کرد: کابینه جدید که رئیس جمهور به مجلس معرفی کرده‌اند در هفته جدید باید تعیین تکلیف شود و این یک کار سنگین برای دولت و یک کار سنگین برای مجلس است.

وی با اشاره به اینکه همه ما باید به تعامل و همکاری مجلس و دولت برسیم تا کابینه خوب، کارآمد و به درد مردم بخور سر کار بیاید، تصریح کرد: هدف اصلی همین است که به مردم خدمت شود، کسی برای ریاست، وزارت و مقام‌های دنیا نیست و انسان در آخر دست خالی می‌رود؛ مگر اینکه خدمتی در دوران مسئولیتش کرده باشد و خاری از پیش پای مردم برداشته شود و گرفتاری بگوید مشکل ما برطرف شد.

خطیب جمعه شیراز در پایان افزود: این وزیران پیشنهادی نیز که معرفی شدند، مجلس موظف است ضمن همراهی و تعامل با دولت چهارچوب‌هایی که برای انتخاب وزیر خوب وکارآمد است را مدنظر قرار دهند و رهبر معظم انقلاب به صورت واضح این چهارچوب‌ها را مشخص کرده‌اند و هیچ نماینده مجلسی پیش خدا عذر ندارد، اگر این چهارچوب‌های که ولی امر فرموده را مدنظر قرار ندهد.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: نمازجمعه ، شیراز ، فارس ، امنیت
نظرات بینندگان