کد خبر: ۱۶۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛ 

بیستمین بازدید شبانه پروژه‌های شهرداری

بیستمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس در سال ۱۴۰۳ که شامل پروژه عملیات لوله‌گذاری هدایت آب‌های سطحی خیابان بنی‌هاشمی (پروژه محرومیت‌زدایی) انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیستمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس در سال ۱۴۰۳ که شامل پروژه عملیات لوله‌گذاری هدایت آب‌های سطحی خیابان بنی‌هاشمی (پروژه محرومیت‌زدایی) انجام شد.

بیستمین بازدید شبانه پروژه‌های شهرداری

پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه لوله‌گذاری دفع آب از خیابان بنی‌هاشمی

شهرام سبزیان فرد شهردار منطقه پنج در حاشیه این بازدید بیان کرد: ضمن خیرمقدم به همه حاضرین در این بازدید، در محل پروژه لوله‌گذاری دفع آب از خیابان بنی‌هاشمی که این پروژه‌های متر طول و ۵۰۰ متر کالیبره گذاری قرار است انجام شود.

وی افزود: این پروژه از ابتدای محدوده کمربندی تا بلوار رحمت است که این پروژه در دو طرف ضلع غرب و شرق ادامه خواهد داشت.

هدف اصلی این پروژه که در ذیل پروژه‌های محرومیت‌زدایی بوده و تا کنون ادامه پیدا کرده است مشکل اساسی این محور عبور آب‌های سطحی بوده که در زمان بارندگی مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کرده است. 

بیستمین بازدید شبانه پروژه‌های شهرداری

شهردار منطقه پنج شیراز خاطرنشان کرد: بعد از گرفتن طرح از معاونت فنی و عمرانی در سال گذشته، همکاران ما در منطقه پنج شروع به کار کرده و تاکنون حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد پروژه انجام شده است.

سبزیان فرد در رابطه با هزینه‌ای که کل پروژه خواهد داشت، اظهار کرد: این پروژه نزدیک به ۲۲ میلیارد تومان هزینه در برداشته است که این پروژه، یکی از پروژه‌هایی است که نیازمند این بوده که قبل از روکش کردن آسفالت خیابان‌ها عملیات لوله‌گذاری انجام شود.

وی در پایان در رابطه با پروژه‌ای در دست‌ساخت و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده جهت این منطقه، تصریح کرد: هم اکنون سه سالن ورزشی در محدوده منطقه پنج با پیشرفت بین ۲۵ تا ۳۰ درصد در دست ساخت داریم، دو باغ مهربانو را برای بانوان درصدد افتتاح داریم، یک پارک دو هکتاری که از امکانات ورزشی مناسبی برخوردار است در کوچه ۳۴ ابوذر غفاری به همت همکارانم در دست ساخت است.

 

محرومیت‌زدایی یک گام بسیار بلند در مسیر عدالت اجتماعی است

 در ادامه سیده مریم حسینی با بیان اینکه در این محله با اسم محرومیت‌زدایی عملیات‌هایی در حال انجام است که این مشکلات و نظرات از مردم محله و منطقه دریافت شده است، مطرح کرد: ما در بحث محرومیت‌زدایی با کمک شهردار منطقه، کارشناسان و یاوران منطقه پروژه‌های ریز و کوچک را شروع به کار کردیم.
 بیستمین بازدید شبانه پروژه‌های شهرداری
 وی افزود: آب‌های سطحی منطقه بنی‌هاشمی یکی از نگرانی‌های بزرگ مردم بود که باعث آزار و اذیت می‌شد پروژه‌هایی مانند لوله‌گذاری که برای این منطقه انجام شده است نمونه بزرگ‌تر آن در محله کوشک و یا محله مهدی‌آباد در حال انجام است.
 
 عضو شورای اسلامی شیراز با اشاره به اینکه محدودیت‌هایی در بحث محرومیت‌زدایی وجود دارد که اول باید در زمینه بهداشت و زیرساخت این بحران از بین برود، یادآور شد: محرومیت‌زدایی یک گام بسیار بلند در مسیر عدالت اجتماعی است ویک الگوی بسیار عالی خواهد شد برای کل کشور و در مدیریت شهری بخصوص در محرومیت‌زدایی حاصل تفکر و نگاه محرومیت‌زدایی است که امیدواریم با این نگاه بتوانیم این راه را ادامه دهیم و قدم مؤثری در این راه برداریم.
 

۳ درصد از بودجه عمرانی شهرداری صرف مناطق کم‌برخوردار می‌شود

 همچنین شهردار شیراز گفت: همان‌طور که عنوان شد یکی از پروژه‌هایی که مورد بازدید قرار گرفت این پروژه محرومیت‌زدایی است که در حال لوله‌گذاری و اجرا است.

 محمدحسن اسدی با اشاره به اینکه در آستانه هفته دولت هستیم که یک بسته قابل‌توجه عمرانی و خدمات شهری و فرهنگی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: برای اجرای این خدمات یک بسته ۱۰۰ هزار میلیاردی که می‌تواند یک تحول اساسی زیر بنایی برای کلان‌شهر شیراز به وجود بیاورد.

بیستمین بازدید شبانه پروژه‌های شهرداری
 
 وی افزود: در شورای فعلی یکی از اقدامات بسیار خوب تعریف کمسیون و کمیته محرومیت‌زدایی بود که ۳ درصد از بودجه عمرانی شهرداری صرف مناطق کم‌برخوردار می‌شود و امیدواریم که بتوانیم غبار محرومیت را از تمام مناطق و شهرمان بزداییم و یک توسعه متوازن را شاهد باشیم.


 
 در ادامه این بازدید مسئولان به همراه اصحاب رسانه به محل پروژه سنگ‌فرش و مرمت بست شهید فروردین رفته و ضمن بازدید از این پروژه، شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی و مدیر پروژه ملی زندیه شیراز گفت: دروازه اصفهان یکی از دروازه‌های تاریخی شیراز، با همت و پیشنهاد شهردار شیراز صورت گرفت که احیاء شیراز قدیم که این پروژه بافت تاریخی قدیم معرفی و احیا می‌شوند.

بیستمین بازدید شبانه پروژه‌های شهرداری

 ثبت ملی مجموعه زندیه در حال پیگیری است
 
 علی مصلی نژاد ادامه داد: این پروژه تحت عنوان شیراز قدیم در بودجه شهرداری منطقه تاریخ فرهنگی نشست و اولین مکانی که شکل سنتی خود را احیا کرده است دروازه قصاب‌خانه و بعد از آن دروازه اصفهان است.
 
 وی افزود: در رابطه با اهمیت این پروژه باید گفت که این پروژه بخشی از پروژه زندیه شیراز است که با پیگیری‌هایی که انجام شده پرونده‌ای جهت ثبت ملی مجموعه زندیه باز شده است.
 بیستمین بازدید شبانه پروژه‌های شهرداری
 شهردار منطقه هشت شیراز در پایان خاطرنشان کرد: سنگ فرشی که با طراحی خاصی و نقش و نگار خاص اجرا شده، تقریباً یک ماه از برنامه زمان‌بندی جلوتر هستیم و احتمالاً تا دو ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد همچنین عملیات کوچه چاپارخانه تکمیل شده و تقریباً بیش از ۹۰ درصد تعهدات شهرداری انجام شده است.
 

یکی از مهم‌ترین آثار بازدیدهای شبانه حضور بزرگان شهر است که هم در جریان کارها قرار می‌گیرند

 ناظر شورای اسلامی شهر در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز در ادامه بیان کرد: تا به حال ۲۰ نوبت شهرداری در کنار شورای اسلامی شهر شیراز از پروژه‌های در حال اجرا بازدید داشته است و شاهد اتفاق‌های خوبی بودیم و خوشبختانه بیشتر مشکلات حل شده است.
 بیستمین بازدید شبانه پروژه‌های شهرداری
 غلامحسین اسکندری در ادامه مطرح کرد: تفاوت میان بازدید بیستم با دیگر بازدیدها نبود پروژه‌های بزرگ و بازدید از پروژه محلات است و نکته حائز اهمیت این است که در کنار پروژه‌های بزرگ نباید از پروژه محله محور غافل شد.


 همچنین رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در بازدیدهای شبانه هرچه بیشتر به جلو می‌رویم خیر و برکاتش بیشتر آشکار می‌شود، یکی از مهم‌ترین آثار بازدیدهای شبانه حضور بزرگان شهر است که هم در جریان کارها قرار می‌گیرند هم باعث دلگرمی می‌شوند.
 بیستمین بازدید شبانه پروژه‌های شهرداری
 سید ابراهیم حسینی افزود: طبیعتاً باید با همکاری یکدیگر و با حوصله کار کنیم تا شهر روز به روز روند رشد، پیشرفت و توسعه خودش را طی کند، هدف ما جلب رضایت مردم است.
 

شهر شیراز متعلق به تمام مردم دنیاست

 فرمانده ارشد آجا در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد در پایان این بازدید خاطرنشان کرد: شهر شیراز متعلق به تمام مردم دنیاست و باید دست در دست هم داد تا شهر شیراز را به شهرت جهانی برسانیم، کارهای بزرگ باعث امید و نشاط بین مردم می‌شود.
 بیستمین بازدید شبانه پروژه‌های شهرداری
 به گزارش «شیرازه»، بیستمین بازدید شبانه شهرداری این بار رنگ و بوی متفاوتی داشت، رنگی از جنس مردمی که به پاسداشت خدمات شایسته‌ای که شهرداری شیراز در چند سال اخیر داشته در این بازدیدها حضور داشتند و هم گلایه کردند و هم تشکر.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان