کد خبر: ۱۶۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳
امام جمعه قیر و کارزین:

همدلی مجلس و دولت رافع مشکلات است

امام جمعه قیر و کارزین گفت: رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به تمام وزرای پیشنهادی رئیس جمهور همراهی و همدلی مجلس را با دولت می‌رساند که امر بسیار مهمی است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رضا صداقت در خطبه نمازجمعه امروز ۲ شهریورماه گفت: پیاده روی اربعین حسینی سمبل عظمت اسلام و مکتب اهل بیت (ع) است، امروز ذهن بسیاری از دانشمندان و متفکران و رسانه‌های دنیا را به خودش جلب کرده و کارکرد‌ها و برکت‌های فراوانی برای جهان اسلام دارد.


وی عنوان کرد: اربعین یکی از خصوصیت‌هایش این است که نه مختص به مذهب تشیع، اهل سنت و نه مختص به دین اسلام بلکه مسیحی‌ها، ‌یهودی‌ها، بعضی از ادیان غیر از اسلام هم در پیاده‌روی اربعین شرکت و اظهار علاقه و محبت خودشان را نسبت به امام حسین علیه السلام نشان می‌دهند.

امام جمعه قیر و کارزین ادامه داد: یکی از علت‌های این ابراز علاقه‌ایستادگی در مقابل ظالم و این که مبارزه با ظلم یک امر محبوب فطری است. فطرت هر انسانی از ظلم و ظالم بدش می‌آید. دوست دارد در مقابل ظالم بایستد و پیاده روی اربعین همه آزادیخواهان عالم را دارد‌ایستادگی در مقابله با ظلم را متحد می‌کند. واین همان هدفی است که در روایات برای حکومت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بیان شده است.

 صداقت با اشاره به رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به تمام وزرای پیشنهادی رئیس جمهور اظهار کرد: این از نقاط مختلفی قابل تحلیل و بررسی است، یکی اینکه همراهی و همدلی مجلس را با دولت می‌رساند که امر بسیار مهمی است و ما در کشورمان اگرچه قوای مختلف با مسئولیت‌های متفاوت داریم اما همه در یک مجموعه و یک سیستم یک هدف مشغول به خدمت هستند، این همدلی مجلس و دولت می‌تواند به رفع بعضی از مشکلات کمک کند.

وی گفت: نکته دومی که اینجا عرض کنیم از این رای اعتماد به همه وزرای رئیس جمهور این است که همانطور که معاون اول رئیس جمهور هم در یکی از سخنرانی‌های اخیرشان گفته‌اند که دولت هم اقتدار هم اختیار دارد باید از این به بعد ان‌شاءالله ما می‌توانیم بر سر زبان‌ها بیاید. شهید جمهور در این سه سال هیچ وقت کلمه نمی‌گذارند کار کنیم و نمی‌شود را بکار نبرد و ان شالله‌امید به آینده باید داشته باشیم. با کار جهادی دولت پای کار بیاید و مشکلات کشور برطرف شود.


امام جمعه قیر و کارزین با اشاره‌ به آغاز هفته دولت و شهادت مظلومانه شهید رجایی و باهنر گفت: حقیقتاً پس از انقلاب دشمنی دشمنان و استعمارگران چند برابر علیه انقلاب شد و همه کسانی که خوی استعمارگری داشتند علیه مردم و نظام اسلامی آمدند ولی رهبری امامین انقلاب، ‌ایستادگی و‌ایمان مردم باعث شد که همه نقشه‌ها از بین برود و کشور روز به روز پیشرفت بیشتری کند.

 صداقت گفت: یکی از ضعف‌های ما این است که کار‌های بزرگی که در سطح کشور و شهرستان انجام می‌شود اطلاع‌رسانی درستی نمی‌شود و مردم نسبت به پیشرفت‌ها و خدمات دولت آشنا نیستند، با اینکه مشکلات نیز زیاد داریم منتها مردم حق دارند که اعتراض کنند چون خیلی از کار‌هایی که انجام شده را مردم نمی‌بینند و لازم است مردم با مسئولان ارتباط داشته و باید اطلاع‌رسانیبه نحو احسنت انجام پذیرد.
 
انتهای خبر/224224
نظرات بینندگان