کد خبر: ۱۶۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد: 

افتتاح ۴ طرح کشاورزی در بیضا

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: چهار طرح بخش کشاورزی با هزینه‌کرد بیش از ۴۳۸ میلیارد ریال در شهرستان بیضا به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، مجتبی دهقان‌پور بیان کرد: یک پروژه پرورش مرغ گوشتی، یک واحد گلخانه سبزی و صیفی و دو کانال انتقال آب کشاورزی در شهرستان بیضا افتتاح شد.

 به گفته وی کارخانه پرورش مرغ گوشتی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع در روستای سیبویه ساخته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: دو کانال انتقال آب در روستای سیبویه و جعفرآباد نیز با اعتبار ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون‌ریالی از محل اعتبارات دولتی جمعاً به طول ۴۷۰ متر تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
 
 دهقان‌پور اضافه کرد: یک واحد گلخانه سبزی و صیفی با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در روستای شهید آباد افتتاح شد و همچنین با بهره‌برداری از این طرح‌ها تعداد ۲۰۰ خانوار روستایی از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

 وی با بیان اینکه امروزه، آب یکی از عوامل مؤثر بر تولید است، افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی که با آن مواجه هستیم هر اقدامی که در زمینه مصرف بهینه منابع آبی انجام دهیم می‌تواند به افزایش بهره‌وری کمک کند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، یکی از سیاست‌های وزارت کشاورزی را کمک به توسعه گلخانه‌ها برای پیشگیری از هدر رفت آب و مصرف بهینه آن عنوان کرد و گفت: شهرستان بیضا به شهر گلخانه‌ها شهرت دارد و امیدواریم بتوانیم با افتتاح این طرح‌ها به حفظ ذخایر آبی استان فارس کمک کنیم.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان