کد خبر: ۱۶۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۳
استاد حوزه علمیه بیان کرد: 

امام رضا (ع) اولین پناه دردمندان

استاد حوزه علمیه گفت: مردم ایران رافت و مهر حضرت رضا (ع) را با عمق وجود حس کرده‌اند و به همین دلیل است که هر فرد دردمندی اولین پناهش حرم مطهر امام رضا (ع) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن مسعودی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: نکته خاصی که درباره امام رضا (ع) وجود دارد این است که ایشان ملقب به رئوف هستند، آن‌چنان که علامه طباطبایی نقل کرده‌اند تمامی امامان مهربانی و رأفت دارند؛ اما رئوف بودن حضرت رضا (ع) را می‌توان در عمق وجود حس کرد. 

وی یک راه شناخت مهربانی و استحکام رابطه با امام‌زمان (عج) در دوران غیبت را تقویت ارتباط با امام رضا (ع) دانست و افزود: با انجام یک برنامه‌ریزی مستمر و مناسب می‌توانیم در طول روز هم به یاد امام هشتم (ع) باشیم و با سلام دادن و زیارت از راه دور مهربانی و رأفت امام را نسبت به خویش درک کنیم. 

استاد حوزه علمیه یادآور شد: مردم ایران رافت و مهر حضرت رضا (ع) را با عمق وجود حس کرده‌اند و به همین دلیل است که هر فرد دردمندی اولین پناهش حرم مطهر امام رضا (ع) است.

مسعودی با بیان اینکه آباده به شهر امام رضایی‌ها معروف شده است، خاطرنشان کرد: امام هشتم (ع) برای مردم شهرستان آباده از محبت بالا و ویژه‌ای برخوردار است و ارادت آنها به ایشان از زمان پخش سرود معروف «رضا رضا» توسط بچه‌های گروه سرود آباده مشخص شده است. 

وی با بیان اینکه شهرستان آباده در مسیر زائران جنوب کشور برای زیارت مشهد مقدس واقع شده است تصریح کرد: بزرگ‌ترین تجمع و استقبال از خدام و پرچم حرم مطهر رضوی در شهرستان آباده صورت می‌گیرد و آباده به همراه پذیرایی و اسکان میزبان زائران ثامن‌الحجج می‌شود.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان کرد: در ایام شهادت امام رضا (ع) موکب آباده ای ها در مشهد برای پذیرایی از زوار مستقر هستند و هرساله هیئات مذهبی شهرستان نیز به عشق امام مهربانی‌ها برای شهادت ایشان خود را به مشهد رسانیده و به همراه دسته‌های عزا در حرم و اطراف حرم مطهر ایشان به عزاداری می‌پردازند.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان