کد خبر: ۱۶۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
امام جمعه زرین‌دشت:

انقلاب اسلامی در امتداد انقلاب نبوی است

امام جمعه زرین‌دشت گفت: انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن در امتداد انقلاب نبوی است، بعضی از عوامل مانع رشد انقلاب شده و مربوط به خود مردم است، دشمن از این موانع درونی سوءاستفاده می‌کند، وظیفه این است که این موانع را شناسایی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دروندپور در خطبه‌های نماز جمعه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۳ زرین‌دشت، گفت: از جمله موانعی که دشمن مورد سوءاستفاده قرار می‌دهد سستی‌ ایمان انقلابی در میان مسئولان و دستگاه‌ها که  سبب آسیب‌های جدی به دولت اسلامی است چراکه این نظام به برکت انقلاب اسلامی عزت یافته و زیربنای آن باور و‌ ایمان قوی به مبانی اصیل اسلام و آرمان‌های امام راحل (ره) است؛ بنابراین غفلت و عبور از این مبانی جزء موانع رسیدن به هدف است.

 

وی ادامه داد: از دیگر موانع پیشرفت ما در تحقق دولت اسلامی، اعتماد به نسخه‌های غربی در هر زمینه‌ای است مردم ما در مقابل بیگانگان منفعل نیستند، بعضی از مسئولین ما در گوشه و کنار کشور به نسخه بیگانگان اعتماد بیشتری دارند تا به نسخه‌ داخلی و این خطای بزرگی است.

 

امام جمعه زرین دشت خاطر نشان کرد: آغاز ماه ربیع‌الاول را به همه شما تبریک عرض می‌کنم، این ماه به ماه شادی و سُرور معروف است، میلاد پیامبر  گرامی اسلام و امام صادق (ع) و همچنین آغاز امامت حضرت حجت (عج) در این ماه واقع شده است.

 

دروندپور تصریح کرد: نهاد خانواده  اصلی‌ترین رکن جامعه و زمینه ساز خوشبختی و یا بدبختی انسان‌ها است، یکی از اصلی‌ترین و مهمترین وظایفی که پدر‌ها و مادر‌ها به عنوان ارکان اصلی و تأثیر‌گذار خانواده به عهده دارند، تربیت صحیح فرزندان است، نباید در این وظیفه مهم غفلت کنیم.

 

وی در ادامه افزود: فرزندان را با آموزه‌های دینی و اخلاق اسلامی، با مسجد و قرآن آشنا کنید، نباید در این زمینه کوتاهی کنیم، باید  باور کنیم که در یک جنگ بزرگ فرهنگی شناختی قرار داریم.

 

امام جمعه زرین دشت در پایان یادآور شد: دشمن کودکان و نوجوانان و خانواده را هدف قرار داده، می‌خواهند سبک زندگی ما را تغییر دهند، ابتذال و بی‌بند و باری را در جامعه ترویج بدهند آن هم به اسم روشنفکری و ترقی فرهنگ، این را به فرزندان ما القا بکنند؛ اما  غرب حتی مقرراتی برای حضور دانشجویان در  مراکز آموزشی دارد.

نظرات بینندگان