کد خبر: ۱۶۵۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
امام‌جمعه قیر و کارزین: 

وضعیت اسرائیل بسیار وخیم و اسفناک است

امام‌جمعه قیر و کارزین گفت: خودشان این اعتراف را می‌کنند که وضعیت اسرائیل بسیار وخیم و اسفناک است نه یکبار یا دو بار بلکه بسیار گفته‌اند و البته این را ما هم می‌بینیم، ان‌شاءالله این غده سرطانی و ظلم این ظالمان هرچه زودتر از بین خواهد رفت.

 به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا صداقت در خطبه‌های نمازجمعه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۳ با اشاره به قیام ۱۷ شهریورماه و قیام خونین مردم در آن روز که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود، بیان کرد: مسئولان رژیم سفاک و خون‌ریز صهیونیستی امروز در دنیا در رسانه‌های جمعی می‌گویند که یک گروه کوچک به ظاهر به نام حماس یازده ماه مبارزه کردیم و با اینکه تمام قدرت‌های استعماری دنیا پشتشان بوده‌اند نتوانسته‌اند به اهدافشان برسند.

 

 وی افزود: خودشان این اعتراف را می‌کنند که وضعیت اسرائیل بسیار وخیم و اسفناک است نه یکبار یا دو بار بلکه بسیار گفته‌اند و البته این را ما هم می‌بینیم، ان‌شاءالله این غده سرطانی و ظلم این ظالمان هرچه زودتر از بین خواهد رفت.

 

 صداقت با اشاره به سالگرد شهادت دومین شهید محراب حضرت آیت‌الله مدنی به دست منافقان، گفت: منصفانه نگاه کنید و نقش علما و روحانیت و خدمات این بزرگان به حوزه علمیه، به مردم و دین را بی‌غرض، منصفانه، بدون پیش‌داوری مطالعه کنید تا بدانید که جامعه اسلامی واقعاً به معنای حقیقی، وامدار خدمات علما و از جان گذشتگی و ایثار روحانیت شیعه بوده است.

 

 وی مطرح کرد: اگر امروز از دین، از محبت امیرالمؤمنین (ع) خبر داریم، اگر اهل عفت و حلال هستیم، این‌ها همگی به برکت همین علما و همین حوزه‌های علمیه و همین روحانیون خدمتگزار مردم بوده است، قشر روحانیت از نظر جمعیتی به نسبت جمعیت خودش بیشترین شهید را به انقلاب اسلامی هدیه کرده است.

 

 

 امام‌جمعه قیروکارزین تصریح کرد: امروز دشمن می‌داند اگر مردم با علما و روحانیت باشند شکست انقلاب و چپاول این کشور دیگر امکان ندارد، لذا آنها بیشترین حمله و هجمه را به روحانیت شیعه و ولایت‌فقیه دارند انجام می‌دهد. بلکه آنها می‌دانند از کجا ضربه خورده‌اند و نقطه قوت کشور و مردم را می‌دانند.

 

 

 صداقت با بیان اینکه یکی از کارهای بسیار خوب مؤمنین در جامعه اسلامی وقف است، گفت: وقف که بحمدالله در کشور ما، در شهرستان‌های مختلف، در شهرستان ما هم این کار انجام می‌گیرد؛ اما جا دارد که ما یک مقداری راه را بیشتر باز کنیم، یک مقداری تشویق بیشتر کنیم، یک مقداری فرهنگ وقف را بیشتر توسعه دهیم.

 

 وی خاطرنشان کرد: برادران و خواهران اگر می‌بینید شهرستان‌های مختلف بسیاری از مشکلاتی که ما داریم ندارند به خاطر همین فرهنگ وقف به خاطر فرهنگ خیری است، این فرهنگ باید در شهرستان ما بیشتر ان شاءالله نمود پیدا کند، شما اگر شهرستان جهرم نگاه می‌کنید می‌بینید شهرستانی به این عظمت می‌بینیم، یک بیمارستان را یک نفر یا دو نفر واقف ساخته‌اند.

 

 امام‌جمعه قیروکارزین گفت: در شهرستان ما هم اقدامات خوبی توسط خیرین انجام شده است؛ اما بیشتر باید ترغیب کنیم که ان‌شاءالله بخشی از مشکلات شهرستانمان به وسیله خیران که بحمدالله کم هم نیستند حل شود. البته مسئولین هم باید کمک کنند و موانع لازم را برطرف نمایند.

 

 

 صداقت با اشاره به دیگر مشکل اولویت‌دار شهرستان قیروکارزین تصریح کرد: یکی از مشکلات شهرستان قیروکارزین که اهمیت واقعاً فوق‌العاده‌ای دارد بحث راه‌های این شهرستان است، جاده‌های این شهرستان به نسبت وسعت شهرستان واقعاً وضع بدی دارد و در همین دو ماه گذشته تصادفات مختلف رخ داده و حداقل شش هفت نفر فوتی داشته‌ایم.

 

 

 وی با بیان اینکه مخصوصاً جاده شهر قیر به جهرم وضعیت اسفناکی دارد گفت: در دو ماه گذشته چقدر خانواده‌ها داغدار شدند؟ تا کی باید این وضعیت ادامه پیدا کند و مردم داغدار شوند.

 

 امام‌جمعه قیروکارزین در پایان افزود: مسئولین و نماینده مجلس شورای اسلامی که از اعضای کمیسیون عمران مجلس هم هستند کمک و برنامه‌ریزی کنند ان شاالله به جد پیگیر باشند این جاده دو بانده یا حداقل تعریض شود تا این مشکلات برطرف شود تا مقداری مردم شاهد این همه گرفتاری و فوتی ان شاء الله نباشند.

 

 انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان