کد خبر: ۱۶۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۳
 مدیر جهاد کشاورزی بیضا خبر داد: 

افزایش ۳ برابری صادرات کشمش در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی بیضا گفت: در سال جاری بیش از ۳۰۰ تن کشمش مرغوب به شیوه سنتی در این شهرستان تولید می‌شود و علاوه بر بازارهای داخلی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، افغانستان و پاکستان صادر می‌شود.

به گزارش گروه اقتصاد پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، صدیقه مؤیدی با بیان اینکه برداشت انگور از تاکستان‌های این شهرستان از اواخر تیرماه آغاز شده، بیان کرد: عرضه محصول این باغ‌ها به بازار تا پایان آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: زمان مناسب برداشت انگور برای تهیه کشمش از ابتدای شهریورماه شروع می‌شود. مؤیدی عنوان کرد: به دلیل قیمت بالای خرید کشمش، تولید و صادرات کشمش امسال نسبت به سال قبل افزایش سه برابری دارد. به گفته وی؛ سطح باغ‌های انگور این شهرستان یک هزار و ۶۰۰ هکتار است.

این مقام مسئول پیش‌بینی کرد: از سطح این تاکستان‌ها، به میزان ۲۴ هزار تن انگور از ارقام ریش‌بابا، عسکری، سمرقندی، نی‌ریز و رطبی برداشت شود.

مؤیدی در ادامه خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد انگور تولیدی به‌صورت تازه‌خوری، ۲۰ درصد محصول برداشت شده تحویل کارخانه‌های تولید آبمیوه صنعتی و ۳۰ درصد به شکل کشمش، مویز، آبغوره، غوره خشک، پودر غوره، ترشی غوره، سرکه و شیره انگور، مصرف می‌شود.

وی افزود: انگور محصولی کم آب بر و پر محصول است و باتوجه‌به شرایط اقلیمی مناسب این شهرستان انگور تولیدی از میزان قند بالایی برخوردار است و دارای طعم، کیفیت و بازار پسندی مطلوبی است.

انتهای خبر/

منبع: فارس
برچسب ها: صادرات ، کشمش ، بیضا ، فارس
نظرات بینندگان