کد خبر: ۱۶۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
فعال فضای مجازی مطرح کرد: 

هوش مصنوعی عرصه مورد اعتنای اشتغال بانوان

فعال فضای مجازی گفت: هوش مصنوعی عرصه جدید مورد اعتنا در اشتغال بانوان است که این روزها موضوع هوش مصنوعی یکی از مباحث مهم در جامعه بوده است.

مریم اسدی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: هوش مصنوعی عرصه جدید مورد اعتنا در اشتغال بانوان است که این روزها موضوع هوش مصنوعی یکی از مباحث مهم در جامعه بوده که عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی را تحت شعاع قرار می‌دهد؛ به گونه‌ای که انسان را به سرعت وارد فضایی جدید نموده که مختصات و مشخصات آن بسیار متفاوت است.

وی افزود: بر این اساس حوزه اشتغال که از عرصه‌های مهم و مورد تهدید و آسیب در عصر هوش مصنوعی است که بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته حدود ۳۰ درصد بازار اشتغال در ۱۰ سال آینده توسط هوش مصنوعی از بین رفته و شکل جدیدی را در حوزه اشتغال پایدار خواهیم داشت.

این فعال فضای مجازی در ادامه خاطرنشان کرد: از این رو نیاز به یک مهارت‌افزایی دقیق برای حفظ بازار کار موجود و همچنین ایجاد فرصت‌های جدید شغلی وجود دارد که این موضوع برای بانوان شاغل که عمدتاً در حاشیه مشاغل و بازار کار فعال بوده دارای اولویت بیشتر است.

اسدی با اشاره به اینکه لازم است که به یک تقارن سنجی بین اشتغال موجود بانوان و بازارهای در معرض خطر به وسیله هوش مصنوعی توجه نمود، گفت: این تقارن سنجی باعث می‌شود تا در مرحله اول با افزایش سطح دانش بانوان از میزان بیکاری کاسته شده و در وهله دوم با نیازسنجی آینده‌نگران به ایجاد اشتغال کمک کرد.

وی یادآور شد: در این بین آنچه حائز اهمیت است فهم سهم بانوان در بازار اشتغال موجود و تقسیم‌بندی انواع اشتغال با توجه به فضای سایبری و آزاد معطوف به آینده هوش مصنوعی که آن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

فعال فضای مجازی در پایان مطرح کرد: نکته مهم‌تر توجه ویژه به آموزش پیش‌دستانه با توجه به پیش بینی‌های علمی در مورد نیازسنجی بازار آینده با افزایش سطح اقتدار و حاکمیت هوش مصنوعی است که باید برای بانوان طرح ویژه توانمندسازی این عرصه تعریف و اجرا کرد.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان