کد خبر: ۱۶۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
 عضو شورای اسلامی شهر شیراز: 

آیت‌الله مدنی بی‌موضع و بلاتکلیف نبود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: آیت‌الله مدنی بی‌موضع و بلاتکلیف در جامعه نبودند و سکوت نمی‌کردند، رسالت اجتماعی خودش را می‌شناخت و ورود می‌کرد که این یکی از ویژگی‌های بزرگ شخصیتی ایشان بود.

غلامحسین اسکندری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در تشریح شخصیت شهید آیت‌الله مدنی بیان کرد: شهید آیت‌الله مدنی در ایام جوانی درست زمانی که خیلی‌ها ممکن است دلباخته قدرت بهائیت و حکومت شده باشند ایشان بر خود واجب می‌داند که با جریان بهاییت مبارزه کند.

وی افزود: در آن زمان دو جریان مهم برای مبارزه با بهایت وجود داشت که مهم‌ترین و قوی‌ترین آن در شیراز بود که آیت‌الله سید نورالدین حسینی الهاشمی که در آن سال‌ها چهار بار با بهاییت مبارزه جدی می‌کنند و در سال ۱۳۳۴ نیز آیت‌الله بروجردی دومین حرکت جدی را انجام می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه گفت: آیت‌الله مدنی با الگو گرفتن از آیت‌الله الهاشمی و بروجردی در ایام جوانی وظیفه خود می‌دانست که با بهاییت مبارزه کند به طوری که به تهدیدهای صورت گرفته از آنها توجهی نمی‌کرد و به رسالت اجتماعی خودش ادامه می‌داد.

آیت‌الله مدنی بی‌موضع و بلاتکلیف نبود

اسکندری با اشاره به وجه تمایز شهید آیت‌الله مدنی با دیگران، مطرح کرد: ایشان بی موضع و بلاتکلیف در جامعه نبودند و سکوت نمی‌کردند، رسالت اجتماعی خودش را می‌شناخت و ورود می‌کرد که این یکی از ویژگی‌های بزرگ شخصیتی ایشان بود.

وی ادامه داد: مورد دیگری که عدم بی‌تفاوتی ایشان را اثبات می‌کند این است که زمانی که مرحوم نواب صفوی حرکتش را شروع می‌کند، آیت‌الله مدنی هزینه‌ای که برای ازدواجش جمع‌آوری کرده بود را جهت خرید اسلحه در جهت جریان اعدام انقلابی کسروی، در اختیار شهید نواب صفری قرار می‌دهد به طوری که در نجف معروف می‌شوند.

 عضو شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: نکته دیگری که در تمایز شخصیت ایشان با بقیه افراد وجود دارد استفاده از جریان فقاهت و روحانیت است، ایشان جزو افراد مهمی بود که از اساتید بزرگ نجف اجازه اجتهاد داشتند و همیشه تبلیغ مرجعیت حضرت امام را می‌کردند، اینکه ما تمسک پیدا کنیم به اصول اساسی تشیع و بر اساس آن مبارزه کنیم این یکی از ویژگی‌های شهید مدنی است که ممکن است گفتن این جمله برای ما بسیار ساده باشد.
 
اسکندری در ادامه مطرح کرد: اگر شما طوری زندگی کردید که دشمنان خیلی قوی نداشته باشید معلوم است که درست زندگی نکرده‌اید که آیت‌الله مدنی این ویژگی رو داشتند که حتی حزب خلق مسلمانان چند بار به دفتر ایشان حمله می‌کنند و حتی زمانی که امام‌جمعه تبریز بودند دفتر ایشان را آتش می‌زنند.

وی تصریح کرد: در زمان ایشان افراد دیگری نیز در کشور بودند که فعال و مبارز بودند؛ اما در لیست ترور قرار نگرفتند، این تمایز که بزرگ‌ترین ویژگی تمام دوران زندگی شهید آیت‌الله مدنی بود که بی‌تفاوتی را کنار گذاشتند و احساس مسئولیت و رسالتشان را همیشه در نظر داشتند و به آن عمل کردند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در پایان گفت: شهید آیت‌الله مدنی همه هزینه‌های این مسیر را نیز به جان خریدند و این‌طور بود که خداوند نیز طبق وعده‌ای که داده است یاری می‌کند و محبت آن افراد را در دل مردم می‌اندازد و تمایزی که مردم نسبت به این شهید دارند از همین سبک زندگی و تفکر نشات می‌گیرد.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: شهید مدنی ، ترور ، شهادت
نظرات بینندگان