کد خبر: ۱۶۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۳
امام‌جمعه زرین‌دشت: 

عدالت مختص به یک زمان خاص نیست

امام‌جمعه زرین‌دشت گفت: همه ادیان ندای عدالت و آزادگی می‌دادند، شعار عدالت مختص به یک زمان خاصی نیست، هم اکنون جهان تشنه عدالت است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا دروندپور در خطبه‌های نمازجمعه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۳، بیان کرد: امروز جمعه، نهم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت امام دوازدهم ما شیعیان، امام‌زمان (عج) است، این عید سعید و بزرگ را خدمت شما مردم شریف شهرستان زرین‌دشت، مقام معظم رهبری و همه دوستداران اهل‌بیت (ع) عصمت و طهارت تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: وجود مقدس حضرت بقیةالله (عج) استمرار حرکت انبیا و دعوت‌های الهی است، یعنی همان موضوع و مطلبی را که حضرت آدم به مردم و جامعه خودش تعلیم می‌داد، همان مطلب را حضرت نوح، حضرت ابراهیم، اسماعیل، عیسی، موسی و حضرت خاتم به مردم و جامعه تعلیم می‌دادند، در ادامه ائمه اطهار (ع) از وجود نازنین امیرالمؤمنین (ع) تا حضرت حجت (عج) که الان در پرده غیبت هستند همان مسیر را و همان مطلب را برای مردم و جامعه بازگو می‌کردند.

امام‌جمعه زرین‌دشت با بیان اینکه همه انبیا و ائمه اطهار در یک مسیر و با شعارهای واحد حرکت می‌کردند، تصریح کرد: این شعارها هیچگاه کهنه نمی‌شوند؛ اینکه بعضی از جوانان امروز، نادانسته می‌گویند که دین برای ۱۴۰۰ سال پیش بوده امروز جهان پیشرفت کرده فکر شما کهنه شده، این تفکر اشتباه است، همه انبیا، از آدم تا حضرت خاتم و امامان ما از حضرت امیر تا حضرت حجت، تأکید داشتند که به دنبال علم و دانش بروید.

 دروندپور خاطرنشان کرد: همه ادیان ندای عدالت و آزادگی می‌دادند، شعار عدالت مختص به یک زمان خاصی نیست، هم اکنون جهان تشنه عدالت است، برابری انسان‌ها با یکدیگر آیا اختصاص به یک زمان خاصی ندارد، تمام عالم شعار مساوات و برابری می‌دهند، انسان‌های ۱۴۰۰ سال پیش با انسان‌های الان که تفاوتی ندارند، انسان، انسان است، البته همیشه عده‌ای هستند که به دنبال استثمار انسان‌ها باشند.

وی یادآور شد: در ۱۴۰۰ سال پیش ابوسفیان‌هایی بودند که سیاه‌پوستان را انسان به شمار نمی‌آوردند بدترین رفتارها با آنها می‌کردند هم اکنون نیز در کشورهای مختلف می‌بینیم که چگونه حق شهروندی را از سیاه‌پوستان می‌گیرند، جاهلیت مدرن همچنان وجود دارد با وجود اینکه علم پیشرفت کرده بجای پوشیدن لباس سالم، لباس پاره را به اسم مدرنیته بودن به تن می‌کنند. 

امام‌جمعه زرین‌دشت تأکید کرد: اینها جاهلیت مدرن است که نه تنها در ۱۴۰۰ سال پیش بلکه در زمان کنونی نیز این جاهلیت رشد کرده و وجود دارد.

دروندپور در ادامه ضمن تبریک هفته وحدت بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) به عنوان رسول الهی جامعه را دعوت به وحدت می‌کند، برخلاف جهان استکبار که اختصاص به یک زمان خاصی ندارد و هدفش تفرقه است، کاری به تسنن و تشیع ندارد، موضع‌گیری‌های آنها علیه دیانت است.

وی در پایان گفت: هفته وحدت زمان بسیار مناسبی است که ما بر روی مشترکات خودمان با برادران اهل‌سنت بیشتر فکر کنیم، امروز دنیای اسلام بیش از هر زمان دیگری به ایجاد اتحاد و همدلی بین مسلمانان نیازمند است، دشمن مایل است بین فرقه‌های اسلامی اختلاف بیندازد شکاف‌ها و اختلاف‌ها را از طریق مختلف قومی و مذهبی، میان شیعه و سنّی به وجود آورد.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان