کد خبر: ۱۶۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
امام جمعه شیراز بیان کرد:

میلاد پیامبر اسلام (ص) فرصتی برای وحدت

امام‌جمعه شیراز بیان کرد: ایام میلاد مسعود پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، خاتم انبیا محمد (ص) یک فرصت بسیار خوبی برای همه مؤمنان به رسالت نبی معظم فراهم آورده که بتوانند وحدت خود را تأکید و تقویت کنند.

  آیت‌الله لطف‌الله دژکام در گفت‌وگو با خبرنگار واحد اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، در خصوص هفته وحدت سخن خود را با ذکر آیه شریفه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُواج» اینگونه شروع کرد: دستور اکید اسلام به بیان‌ها و اشکال مختلف برای وحدت بین امت اسلامی مطلبی هست که هیچ مسلمان و هیچ آشنایی با معارف دینی و اسلام نمی‌تواند آن را انکار کند.

امام‌جمعه شیراز گفت: ایام میلاد مسعود پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، خاتم انبیا محمد (ص) یک فرصت بسیار خوبی برای همه مؤمنان به رسالت نبی معظم فراهم آورده که بتوانند وحدت خود را تأکید و تقویت کنند و با الگو گیری از آیه شریفه «انما الموُمنون اخوه» عقد برادری خود را تجدید کنند.

وی با اشاره به وضعیت خاص جهان اسلام و امت اسلامی در این ماه‌ها و روزهایی که پس از نبرد سنگین طوفان الاقصی در سرزمین اشغالی فلسطین رخ می‌دهد خاطرنشان کرد: وحدت امت اسلامی و یکدست شدن برای مقابله با دشمنی که از چنگال‌هایش خون مردم بی‌دفاع غزه می‌چکد، یک ضرورت است.

دژکام ادامه داد: عظمت آفرینی ملت فلسطین و خصوصاً مردم مظلوم غزه در این یک سالی که از طوفان الاقصی می‌گذرد به همه ما ثابت کرده است که در صورت ایستادگی و مقاومت و تقوا دشمنان اسلام هیچ کاری نمی‌توانند بکنند اما با کمال شرمندگی و تأسف می‌بینیم که در کشورهای اسلامی دولت‌هایی هستند که نه‌تنها به حمایت از امت اسلامی برنمی‌خیزند، بلکه با همکاری با صهیونیست‌ها دست خود را به خون بیش از چهل هزار فلسطینی مقاوم از زن و مرد و کوچک و بزرگ آلوده می‌کنند.

امام‌جمعه شیراز بیان کرد: در این ایام میلاد پیامبر گرامی اسلام وظیفه همه مسلمان از هر کیش و مذهبی که باشند آن است که از مجموعه رؤسای کشورهای اسلامی مطالبه کنند تا بداد مردم مظلوم غزه برسند و عزت امت اسلامی را بیش از پیش تقویت کنند و این نگاه عمیق و دقیق که برای مردم مسلمان در کشورهای مختلف ایجاد شده به دولت‌ها هم منتقل شود و ما از این خاری و خفتی که گرفتار شدیم و امت اسلامی به واسطه کوتاهی یک سری از رؤسا و مدیران دارد رنج می‌برد و سختی تحمل می‌کند بیرون بیایید.

وی در پایان صحبت خود گفت: ان‌شاءاللّه امیدواریم ایام میلاد پیامبر گرامی بر همه مسلمانان مبارک باشد و شرف خدمت به اسلام و امت اسلامی برای همه مسلمان اعم از شیعه و سنی تجدید شود.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان