کد خبر: ۱۶۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۸ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
رئیس سازمان فضای مجازی فارس بیان کرد:

دفاع از فلسطین سندی بر اعتقاد عملی در وحدت اسلامی

رئیس سازمان فضای مجازی فارس بیان کرد: یکی از مبانی مهم سیاست خارجی و حتی داخلی در جمهوری اسلامی ایران تأکید بر وحدت اسلامی و ایجاد مودت و دوستی بین فرق و مذاهب اسلامی خصوصاً بین شیعه و سنی فارغ از ملیت آنها است.

 دکتر سید محسن هاشمی در گفتگو با خبرنگار واحد سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، گفت: یکی از مبانی مهم سیاست خارجی و حتی داخلی در جمهوری اسلامی ایران تأکید بر وحدت اسلامی و ایجاد مودت و دوستی بین فرق و مذاهب اسلامی خصوصاً بین شیعه و سنی فارغ از ملیت آنها است، دشمنان نیز همواره با طرح موضوعات و اتهامات مختلفی سعی کرده‌اند جمهوری اسلامی را به تفرقه در جهان اسلام متهم نموده و یک دعوای شیعه و سنی را سبب شوند و جمهوری اسلامی ایران را حامیان شیعیان در سرکوب اهل سنت معرفی کنند.
 
 وی ادامه داد: دشمن در این عرصه خطرناک سعی دارد با علم کردن شیعه انگلیسی و تحریک آنان به انجام اقداماتی مانند دشنام و تهمت زنی به یکی از همسران پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله وسلم و خلفای راشدین اهل سنت بر طبل اختلاف و تهمت زنی بیفزایند.
 این فعال رسانه‌ای با اشاره‌ای به تحرکات دشمن در جنگ رسانه‌ای خاطر نشان کرد: جالب است که در این جنگ، آنان عده‌ای را علم می‌کنند تا به نام شیعه‌گری بر علیه اهل سنت موضع گرفته، هم‌زمان این گروه‌ها را که به خود وابسته هستند به جمهوری اسلامی ایران مرتبط می‌کنند و سپس با تحریک اهل سنت و حتی به افراط کشیدن برخی در مواردی مانند گروه‌های تکفیری از جمله داعش به کشتار مسلمانان به دست یکدیگر اقدام می‌کنند.
 
 رئیس سازمان فضای مجازی تصریح کرد: بررسی حمایت‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و مردم مظلوم این سرزمین یک سند عملی و اقناعی برای رد همه این تهمت‌هاست به گونه‌ای که جدای از حرف و نظریات فقهی این حمایت‌ها با رنگ خون جوانان ایرانی به اثبات عملی رسیده است.
 هاشمی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران با حمایت بی‌دریغ از مقاومت مردم فلسطین که تماماً اهل سنت بوده و همچنین پناه دادن به رهبران و علمای اهل سنت فلسطینی و حمایت بی‌دریغ و همه‌جانبه از آنان نشان داد که نوع مذهب در جهت گیری سیاست خارجی آنان جایی ندارد.
 وی در پایان اشاره‌ای به عمل خباثت بار آنان در ترور رهبران مقاومت کرد و گفت: خبر مهم آخر در موضوع ایران و فلسطین که همانا ترور اسماعیل هنیه در تهران بود نشان داد که این پیوند آن‌قدر مستحکم بوده که عالی‌ترین مقام ایران در کسوت یک عالم بزرگ شیعی بر جنازه رهبر بزرگ اهل سنت نماز گذارده و مردم شیعه به تشییع باشکوه او می‌پردازند.

انتهای خبر/ ۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان