کد خبر: ۱۶۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد:

بار دیگر محیط زیست طعمه حریق شد

در ادامه آتش‌سوزی‌های متعدد محیط‌زیست این بار ارتفاعات روستای امامزاده اسماعیل شهرستان اقلید طعمه حریق شد و درختان این ارتفاعات متصل به کوه خرسی از بین رفت.

به گزارش واحد اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، در ادامه آتش‌سوزی‌های متعدد محیط‌زیست این بار ارتفاعات روستای امامزاده اسماعیل شهرستان اقلید طعمه حریق شد و درختان این ارتفاعات متصل به کوه خرسی از بین رفت.

 این آتش سوزی که علت بی‌احتیاطی عده‌ای از کوهنوردان در برپا کردن آتش و عدم دقت در خاموش کردن آن در هنگام ترک کوهنوردی صورت گرفته باعث شد چند هزار متر از محیط زیست این منطقه بکر و شکار ممنوع در استان فارس از بین برود.

 این آتش سوزی به همت اداره محیط زیست شهرستان اقلید و با همکاری جمعی از بسیجیان و اهالی روستاهای مجاور اطفا شده و مراقبت‌های لازم جهت عدم تکرار آن با توجه به وجود علف‌های خشک در ارتفاعات و وزش باد در حال انجام است.

 منطقه امامزاده اسماعیل و کوه خرسی از مناطق خوش آب و هوای استان فارس و در مرز بین شهرستان مرودشت و اقلید بوده ه پناهگاه گونه‌های نادری از حیوانات خصوصاً خرس قهوه ای و محل رویش گونه‌های درختی از جمله بادام کوهی، بلوط، بنه و انجیر وحشی می‌باشد که این مهم می‌طلبد در نگهداشت این میراث طبیعی دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

انتهای خبر/ 224224

نظرات بینندگان