کد خبر: ۱۶۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳
در راستای پیش کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس؛ 

یادواره شهدای مبارک‌آباد قیروکارزین

یادواره باشکوه ۱۹ شهید آسمانی شهر مبارک‌آباد قیروکارزین با حضور خانواده شهدا، فرمانده سپاه شهرستان، رئیس بنیاد شهید، حاج اصغر آسیابانی راوی برجسته کشوری و دیگر مسئولان شهرستانی و محلی و اقشار مختلف مردم در شهر مبارک‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار واحد فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، فرمانده سپاه قیروکارزین در ابتدای این مراسم با قدردانی از برپایی این یادواره باشکوه و تبریک ایام هفته دفاع مقدس اظهار کرد:  بر اساس آیه شریفه "الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا" بهترین واژه‌ای که برازنده مقام شهید و مردان خدا است، واژه استقامت است. هر کسی که راه خدا را در پیش گرفت بایستی اهل استقامت شود.

 محمد رسول رضایی تصریح کرد: اگر کسی بتواند وجود خود را مزین به واژه استقامت کند، می‌تواند ادعا کند که در مسیر این شهداست.  شهدای مبارک آباد این صفت را برای خودشان برگزیدند و وجودشان به واژه استقامت مزین کردند.

 وی با بیان اینکه امشب همه آمده‌ایم در برابر کسانی که واژه استقامت را انتخاب کردند زانو بزنیم و از آن‌ها حاجت بگیریم عنوان کرد: هر کس بتواند وجود خودش را تا زنده است به واژه استقامت به تمام معنا در ظاهر و در باطن مزین کند او می‌تواند مستجاب‌الدعوه باشد.  شهید این کار را کرده و کسی که می‌خواهد راه شهید را در پیش بگیرد بایستی واژه استقامت را به تمام معنا در وجود خودش نهادینه کند.
 
رضایی خاطرنشان کرد: تمام وصیت‌نامه‌های شهدا را بررسی کرده‌اند و کلیدی‌ترین توصیه شهدای عزیز ما در سرتاسر ایران اسلامی این است که مدافع امامت و ولایت باشید.  مادامی که نگاه ما به کلام رهبر جامعه باشد، راه را گم نخواهیم کرد.

 فرمانده سپاه قیروکارزین اظهار کرد: اگر خرمشهر آزاد شد و بر فراز مسجد خرمشهر آیه انا فتحنا لک فتحنا مبینا سر داده شد، به واسطه این بود که شهدا نگاهشان به کلام امام بود.  لذا اگر می‌خواهیم در مسیر شهدا  باشیم و در برابر طعنه‌ها، نیرنگ‌ها و وسوسه‌ها استقامت کنیم باید گوشمان به کلام رهبر جامعه باشد تا بتوانیم چونان شهیدان برای جامعه نقش ایفا کنیم.

 در ادامه این مراسم حاج اصغر آسیابانی راوی برجسته کشوری پیرامون جان‌فشانی شهدا در ۸ سال دفاع مقدس به روایتگری پرداخت.

 این راوی برجسته دفاع مقدس اظهار داشت: شهدا کم کسانی نبودند که از زندگی، خانه، خانواده و از تمامی داشته‌های خود گذشتند تا وطن و اهداف انقلاب و اسلام پابرجای بماند.

 وی گفت: اگر صدام یک جو غیرت داشت روی نیروهای مسلمان ایران شیمیایی نمی‌زد و حتی  به نیروهای خودش هم رحم نکرد. آثار شیمیایی رو نچشیده‌ایم  نرفتیم به خانه یک جانباز شیمیایی که وقتی وارد حیاطش می‌شوی بیش از ۱۶ تا کپسول اکسیژن قد و نیم‌قد گذاشته شده است  که اگر یک ساعت اکسیژن به این جانباز نرسد تمام می‌کند.
 
 آسیابانی تصریح کرد: چهل و چهار سال بااقتدار پرچم ایران در بلندای جهان در حال درخشیدن است و این  مدیون قطره‌قطره خون شهداست؛ مدیون قطره‌قطره دلتنگی‌های مادران شهدای گمنام؛  مدیون قطره‌قطره خونی که بر زمین افتاد هستیم.
 
 این راوی در ادامه به بیان خاطره‌های شهدا پرداخت و در پایان مراسم مداح اهل‌بیت کربلایی محمدحسن محبی به ذکر مداحی و مرثیه‌سرایی پرداخت.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان