کد خبر: ۱۶۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳

سومین ستاد ساماندهی امور جوانان فارس

 سومین ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس در سال ۱۴۰۳ با موضوع اشتغال جوانان به ریاست استاندار برگزار شد .

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، به نقل از روابط‌عمومی و پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان فارس، این ستاد با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان صبح امروز سوم مهرماه در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد .

 مدیرکل ورزش و جوانان فارس در ابتدای این نشست گفت: این نشست سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با موضوع اشتغال جوانان فارس در سال ۱۴۰۳ است .

 وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه اشتغال و کارآفرینی گفت: سازمان‌های مردم نهاد جوان در حوزه اشتغال فعال هستند و در سال جاری ۵۰ میلیارد ریال از طرف وزارت برای اجرای طرح‌های حوزه اشتغال به سمن‌ها اختصاص یافته است.

 خداجو در خصوص اشتغال آفرینی توسط باشگاه‌های ورزشی اظهار داشت: بیش از ۲ هزار باشگاه ورزشی در سطح استان فعالیت دارند و هر باشگاه ورزشی حداقل برای ۵ نفر ایجاد اشتغال کرده است و خواستار آن هستیم میزان تسهیلات تبصره ماده ۱۸ اختصاص یافته به حوزه ورزش و جوانان افزایش یابد .

 در ادامه محمد کشت‌کار معاون امور جوانان گفت: از جمله طرح‌های آموزشی در زمینه اشتغال طرح سرباز مهارت است که با همکاری جهاد دانشگاهی استان در سال ۱۴۰۳، ۲۳ هزار ۸۸۰ سرباز پادگان‌های استان در دوره‌ها مهارت‌های زندگی، اشتغال و کارآفرینی را فرا گرفتند .

 کشت‌کار افزود: فراخوان حمایت از طرح‌های اشتغال توسط اداره کل ورزش و جوانان فارس صادر و ۶ طرح انتخاب شدند و تسهیلات اشتغال به آن‌ها اختصاص می‌یابد .

 نرخ بیکاری در فارس

خداپرست مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی فارس بیان کرد: کمترین نرخ بیکاری استان فارس از سال ۱۳۹۰ با ۷/۳ مربوط به سال ۱۴۰۲ است و فارس در بین استان‌های کشور چهاردهمین استان است .

 وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۳۹۰ نیز فارس در شاخص بهبود فضای کسب‌وکار در بین استان‌های کشور ۱۹ پله صعود داشته است .

 خداپرست با اشاره به کسب رتبه نخست اشتعال ثبت شده بیان داشت: فارس در سامانه ملی رصد جز استان‌های داری تعهد ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ هزار نفر است و در سال ۱۴۰۲ با ایجاد ۸۳ هزار و ۶۹۵ اشتغال ثبت شده این تعهد ۱۲۶/۲۶ درصد اجرایی شده است.

پارسایی رئیس صندوق کارآفرینی امید فارس دیگر سخنران این ستاد؛ به ارائه گزارش عملکرد این صندوق پرداخت و گفت: صندوق کارآفرینی امید با شعار اشتغال جوانان شکل گرفت و حمایت از جوانان همواره شعار ما بوده است .

 وی افزود: در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، ۱۴۷۴ فقره وام توسط این صندوق به متقاضیان پرداخت شد که از این میزان ۵۶۷ فقره به جوانان اختصاص یافته است .

 پارسایی ادامه داد: ۳۸ درصد تسهیلات این صندوق به جوانان پرداخت شده است و این میزان ۸۲۷ میلیارد و ۶۹۸ میلیون ریال است.

انتهای خبر/

 

نظرات بینندگان