کد خبر: ۱۶۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۰۵ مهر ۱۴۰۳
گزیده وصایای شهدای استان فارس؛

این انقلاب، انقلاب مستضعفان جهان است

شهیدرحمت‌الله برزگر» در گوشه‌ای از وصیت خود می‌نویسد: «امید است که در راه پیشبرد اهداف اسلامی انقلاب ایران کوشا بوده و در راه تحقق بخشیدن به آرمان‌های الهی آن تلاش و فداکاری نمائید و این انقلاب، انقلاب مستضعفان جهان است و باری سنگین است بر دوشمان.

 به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«شیرازه»، به نقل از نوید شاهد فارس، شهید «رحمت‌اله برزگر» دهم مرداد سال ۱۳۳۸ در روستای عباس آباد مرودشت دیده به جهان گشود. دوران تحصیلی را تا مقطع دیپلم در رشته انسانی گذراند. سال ۱۳۵۸ به خدمت سربازی رفت. وی سرانجام چهارم مهرماه ۱۳۵۹ در منطقه شلمچه به شهادت رسید. پیکر پاکش در گلزار شهدای مرودشت به خاک سپرده شد.

این انقلاب، انقلاب مستضعفان جهان است

متن وصیت

 بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ ۚ أُولَٰئِکَ هُمُ الصَّادِقُونَ. حجرات ۱۵. منحصراً مؤمنان واقعی آن کسانند که به خدا و رسول او ایمان آوردند و بعداً هیچ گاه شک و ریبی به دل راه ندادند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد کردند. اینان به حقیقت راستگو هستند.

 با درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی و با سلام به شهدای گرانقدر انقلاب. خداوندا اکنون که تنها در تپه‌های فولی آباد اهواز با تو سخن می‌گویم و تو را شکر می‌گذارم پس تو شاهد می‌گیرم عزیزترین و بهترین چیزی که بهتر از جان ندارم، پس آن را در راه تو و برای رضای تو هدیه می‌نمایم هدیه‌ای که خود تو به ما عنایت فرمودی.
 

 پروردگارا باز تو را شاهد می‌گیرم که این راه را با آگاهی کامل انتخاب نمودم و با تمام وجودم شهادت که سعادتی بزرگ است می‌پذیریم چرا که شهادت حد نهایی تکامل یک انسان است و نیز شهادت عبای سرخی است که عاشقان الله را به خود زیبنده می‌کند.

 آری برادران و خواهران عزیز این مکتب انسان ساز اسلام است که تنها با خون حفظ می‌شود، مثل درختی که با آب زنده می‌ماند و امید است که در راه پیشبرد اهداف اسلامی انقلاب ایران کوشا بوده و در راه تحقق بخشیدن به آرمان‌های الهی آن تلاش و فداکاری نمائید و این انقلاب، انقلاب مستضعفان جهان است و باری سنگین است بر دوش ما که باید آن را به مقصد برسانیم،

در غیر این صورت خداوند و امام و ملت محروم جهان و آیندگان ما را نخواهد بخشید و تاریخ بر ما نفرین خواهد کرد، اسلام از ما ضربه خواهد خورد و ما نباید بگذاریم که چنین شود و باید با عزمی راسخ به استقبال مشکلات و موانع راه این انقلاب برویم و آن‌ها را از میان برداریم تا این امانت تاریخ را به خوبی حفظ و نگهدرای کنیم.‌ای پدر و مادر بزرگوارم و‌ای برادر و خواهر عزیز همیشه پشتیبان رهبر و ولایت فقیه باشید و مرا حلال کنید. این وصیت نامه در ۲۸ شهریور سال ۱۳۵۹ ساعت ۵ عصر در تپه‌های فولی آباد اهواز نوشته شده. والسلام. رحمت اله بزرگر.

 انتهای خبر/

نظرات بینندگان