کد خبر: ۱۶۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۶ مهر ۱۴۰۳
امام جمعه بوانات بیان کرد:

نهم مهرماه روز دادخواهی از مستکبرین عالم

امام جمعه بوانات بیان کرد: نام‌گذاری روز نهم مهرماه در ایران به‌عنوان روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی را نمادی از دادخواهی ملت و به‌ویژه دانش‌آموزان ایرانی از مستکبرین عالم و به‌ویژه اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی است.

 به گزارش خبرنگار واحد سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، حجت‌الاسلام والمسلمین احسان تندگام در خطبه‌های نمازجمعه امروز بوانات با اشاره به نهم مهرماه سالروز شهادت نوجوان فلسطینی محمد الدوره، نام‌گذاری این روز در ایران به‌عنوان روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی را نمادی از دادخواهی ملت و به‌ویژه دانش‌آموزان ایرانی از مستکبرین عالم و به‌ویژه اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی دانست.

نهم مهرماه روز دادخواهی از مستکبرین عالم

وی با اشاره به احادیث نبوی افزود: حمایت از مظلومین عالم اصل تخلف ناپذیر احکام و آموزه‌های است.

امام‌جمعه بوانات در ادامه افزود: تجربه‌های تاریخی نشان می‌دهد کودک‌کشی نمی‌تواند راه نجاتی برای مستکبرین عالم باشد و همان‌طور که فرعون باوجود همه کودک کشی‌ها عاقبت به دست حضرت موسی (ع) سرنگون گردید، اسرائیل نیز دیر یا زود به دست همین کودکان رنج دیده به فرعونیان خواهد پیوست.

حجت‌الاسلام والمسلمین احسان تندگام در خطبه‌های دوم نمازجمعه به دیدار روز گذشته خود با زارع نماینده مردم آباده، بوانات، خرمبید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی و جلسه شورای اداری اشاره کرد و گفت: در این جلسات ضمن درخواست از دکتر زارع نسبت به اهمیت تسریع در محرومیت‌زدایی از شهرستان بوانات گفتگو کردیم.

وی افزود: با توجه به اینکه معیشت اکثریت مردم شهرستان در حوزه کشاورزی و دامداری است، مهم‌ترین مطالبه‌ای که مطرح شد موضوع آبخیزداری بود که نماینده مردم نیز با بیان اقدامات و اعتباراتی که در این زمینه تخصیص داده شده، نسبت به پیگیری این حوزه قول مساعد دادند.

امام جمعه بوانات در پایان ضمن تشکر از مدیران و مسئولین به جهت انتقال مطالبات مردم در حوزه‌های کشاورزی، عمرانی، بهداشتی، بهبود محورهای مواصلاتی از شورای اداری درخواست نمود که مدیران محترم با تمرکز بر حوزه کاری پیگیری انجام و عملیاتی شدن مطالبات انجام شده باشند.

انتهای خبر 224224

نظرات بینندگان