کد خبر: ۱۶۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۰۷ مهر ۱۴۰۳
گزیده وصایای شهدای استان فارس؛

دانش‌آموزان؛ با سلاح علم به یاری اسلام بشتابید

شهید «شکراله عابدینی» در وصیت خود می‌نویسد: «دانش‌آموزان عزیز: سعی کنید که با سلاح علم به یاری اسلام بشتابید که همین علم است که باعث صدور اسلام به جهان می‌شود و درس‌ها را بخوانید و کوشش‌هایتان را بکنید که آینده اسلام به شما احتیاج دارد متن کامل وصیت سوم این شهید بزرگوار را در نوید شاهد بخوانید.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«شیرازه»،به نقل از نوید شاهد فارس، شهید «شکراله عابدینی» ۳۰ شهریور سال ۱۳۴۶ در میان ایلات عشایر جنوب کشور دیده به جهان گشود. در هفت‌سالگی به مدرسه رفت و تحصیلات خود را تا مقطع سوم متوسطه در رشته تجربی گذراند. دانش‌آموز بود که راهی جبهه جنگ شد و سرانجام ۲۷ دی‌ماه ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر پاکش در گلزار شهدای زرین‌آباد کازرون به خاک سپرده شد.

دانش‌آموزان؛ با سلاح علم به یاری اسلام بشتابید

 متن وصیت: 

 پیامی به دانش‌آموزان عزیز: برادران عزیز سعی کنید که با سلاح علم به یاری اسلام بشتابید که همین علم است که باعث صدور اسلام به جهان می‌شود و درس‌ها را بخوانید و کوشش‌هایتان را بکنید که آینده اسلام به شما احتیاج دارد. سعی کنید طبق آیه قرآن که فرموده: "وَ قَاتِلُوهُمْ حَتَّیٰ لَا تَکُونَ فِتْنَة"ٌ، فتنه‌ای که در جهان است با آن مبارزه کنید و همیشه در این راه پیشتاز باشید و جزء سابقون باشید. فرمان امام را سرپیچی نکنید و سرلوحه کارهای خود قرار دهید.

 برادران هم‌سنگرم سعی کنید تا می‌توانید در نمازجمعه‌ها، دعای کمیل و دعای توسل شرکت کنید و سعی کنید اسلحه خونین برادرانتان را که در سنگر افتاده بردارید زیرا در برابر این خون‌ها مسئولید. احترام خانواده شهدا را داشته باشید زیرا فرموده امام این است: خانواده شهدا چشم و چراغ ملتند.

 پدر و مادرم خیلی برایم زحمت کشیدید ولی مسئله اسلام خیلی از این‌ها بالاتر است امیدوارم شما راضی باشید و مرا حلال کنید. مادرجان شیرت را حلالم کن. مادرجان هر وقت خواستی گریه کنی فقط به یاد امام حسین (علیه‌السلام) و ابوالفضل (علیه‌السلام) و علی‌اکبر (علیه‌السلام) گریه کن، چون که جان ما در مقابل آنان مانند قطره در مقابل دریاست.

 پدر و مادر عزیزم خداوند به شما اجر جزیلی عنایت کند؛ چون که من در نزد شما امانت بودم. به حق که این امانت خداوندی را خوب برگرداندید. هیچ‌وقت به امام و اسلام اهانت نکنید و یار و پشتیبان اسلام و امام باشید.

 و اما پیامی به خواهرانم و کلیه خواهران این است که زینب گونه صبر پیشه سازند حجاب را رعایت کنند زیرا که حجاب شما برابر و حتی مهم‌تر از خون رنگین ما است.

 پیام من به برادرانم و کلیه برادران: صبر و استواری را پیشه سازید و هرگز در خطرات و رنج و زحمت‌هایی که در راه اسلام به شما وارد می‌شود، دلسرد نباشید و راه شهیدان را ادامه بدهید و سعی کنید که امروزتان از دیروزتان بهتر باشد و سعی کنید طبق آیه قرآن که می‌فرماید: "حَاسِبُوا أَنْفُسَکُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا ". اعمال خود را بسنجید و ببینید که هر روزتان از روز قبلتان بهتر است یا نه و مهم‌تر از همه این که خودتان به سراغ مرگ بروید و نگذارید که مرگ به سراغ شما بیاید.

 در آخر از همه قوم و خویشان و آشنایان حلالیت می‌طلبم و امیدوارم که مرا حلال کنند. چند بیت شعری که برادران و خواهران را در عمل به آن استدعا داریم: موضوع شعر (صبر)
 ما سرخوشان عالم از غم ابا نداریم شادیم و بهر ماتم در سینه جا نداریم.

 از تلخ‌کامی ای دوست با ما تو کم‌سخن گوی ما خوشدلان مرارت با دل روا نداریم.

 گر رفت ظلم بر ما از جور چرخ گردون کینی زچرخ در دل زین ماجرا نداریم
 گو لشکر بلا را در جان ما بیاویز ما صبر پیشگانیم ترس از بلا نداریم
 
 محبوب کردگاریم، ایوب روزگاریم یاری در این میانه غیر از خدا نداریم
 تا زنده‌ایم و هستیم کوشش کنیم اما چون مرگ رخ نماید میل بقا نداریم.
 
 والسلام الحقیر شکرالله عابدینی سوم آذر ماه ۱۳۶۵

انتهای خبر/

نظرات بینندگان