کد خبر: ۱۶۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳
شیرازه گزارش‌‌ می‌دهد؛

امر به معروف ساختاری جدید می خواهد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی کرم عباسی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به منویات مقام معظم رهبر انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از راه‌هایی که ضامن اجرای احکام دینی است، عمومی شدن امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه است.

 به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«شیرازه»، جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس‌کل دادگستری استان فارس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی کرم عباسی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، همچنین معاونت حقوقی قضایی ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر غزالی تشکیل گردید؛ در این جلسه حجت‌الاسلام علی‌کرم عباسی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از راه‌هایی که ضامن اجرای احکام دینی است، عمومی شدن امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در جامعه است.

امر به معروف ساختاری جدید می خواهد

 وی بر تعامل و هم‌افزایی این ستاد و دادگستری تأکید کرد و گفت: این تعامل می‌تواند به تقویت نظم اجتماعی و حفظ ارزش‌های فرهنگی کمک کند، اما درعین‌حال نیازمند توازن و رعایت حقوق بشر و آزادی‌های فردی نیز باشد.

علی‌کرم عباسی تصریح کرد: با همکاری دادگستری استان و حمایت‌های همه‌جانبه رئیس‌کل دادگستری استان فارس و پیگیری ایشان صدور رأی احراز شهادت آمر به معروف و نهی‌ از منکر "شهید حجت اله هوشمند" که در جهت دفاع از مظلوم در شهرستان سروستان مصدوم و به فیض شهادت نائل آمدند، به‌زودی صورت خواهد پذیرفت.

 عباسی ادامه داد: پیگیری و برخورد قاطع با عاملین برخورد و مصدومیت بانوی آمر به معروف و ناهی از منکر در یکی از پارک‌های شیراز را نیز در دستور کار قرار گرفت.

 وی خاطرنشان کرد: روند پرونده‌های مطالبه‌گری و تظلم‌خواهی و همچنین حقوق عامه در سطح استان پیگیری و بررسی و از آنها حمایت به عمل خواهد آمد.

 دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اذعان کرد: ستاد امر به‌ معروف و دادگستری در کنار مردم هستند و به مطالبات حق آنها گوش فرا خواهند داد. 

وی همچنین ضمن ارائه گزارش وضعیت عفاف و حجاب و ناهنجاری‌های سازمان‌ یافته اخیر در شهر شیراز بیان کرد: ستاد می‌تواند در تدوین دستورالعمل‌ها و سیاست‌های مرتبط با امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر با دادگستری همکاری کند تا این دستورالعمل‌های بازدارنده به شکل قانونی و مستند به اجرا درآیند.

 در پایان حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس‌کل دادگستری استان فارس ضمن تأکید بر همراهی و حمایت همه‌جانبه از ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر و همچنین حمایت از آمران به معروف و راهیان از منکر نسبت به پرونده‌های مطرح شده در جلسه ابلاغات لازم را صادر و اعلام داشتند.

 به همین منظور در جهت سهولت پیگیری پرونده‌های مهم در ستاد یکی از قضات حوزه ریاست به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار ایشان به ستاد معرفی و در ستاد حضور پیدا کنند، همچنین به‌منظور بررسی دقیق‌تر راهکارهای مقابله با موضوعات و معضلات مهم شهر شیراز و استان فارس در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی ناهنجاری‌های سازمان‌یافته بالاخص عفاف و حجاب جلسه‌ای با حضور مسئولین عالی استان با دعوت شخص رئیس‌کل دادگستری در ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر تشکیل گردد.
 

انتهای خیر/ 224224

 

نظرات بینندگان