کد خبر: ۱۶۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۳ مهر ۱۴۰۳
امام جمعه زرین‌دشت بیان کرد:

وعده صادق۲ مایه امید منادیان آزادی

وقوع عملیات موفقیت‌آمیز و دشمن‌شکن وعده‌صادق‌دو توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حس غرور و امید را در بین منادیان آزادی، زنده کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دروندپور امام جمعه زرین دشت خطبه‌های نماز جمعه امروز سیزدهم مهرماه ۱۴۰۳ را با این کلام مولا علی(ع) شروع کرد: «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً»، همیشه دشمن ستمگران و ظالمان و یار و حامی مظلومان باشید.

وعده صادق ۲ مایه امید منادیان آزادی

امام جمعه زرین دشت بیان کرد: این کلام حضرت علی اختصاص به یک زمان خاصی ندارد بلکه خطابش به تمام انسانهای روی زمین است که اگر دیدید در جایی ظالمی ظلم می‌کند در مقابل ظلم او بایستید،  با او مبارزه کنید چرا که هرجا ظالمی قیام کرد مظلومی زیر پا له خواهد شد.

غلامرضا دروندپور گفت: حضرت می فرماید به فریاد این مظلوم برسید، شما امروز مشاهده می کنید که رژیم پلید صهیونیسم چگونه کودکان، و مردم بیگناه غزه و لبنان را  به شهادت می‌رساند. جنایات این باند  جنایتکار رژیم صهیونیستی متوقف نشد تا اینکه حاکمیت ایران اسلامی را هم نقض کرد و شخصیتی مانند اسماعیل هنیئه را در تهران به شهادت رساند.

دروندپور ادامه داد: فرماندهان بزرگی چون  فواد شُکُر را هم در لبنان ترورکرد، این ظلم ادامه پیدا کرد تا اینکه وحشی‌گری این باند تبهکار به جایی رسید که سید حسن نصرالله را هم به شهادت رساند، این ظالمان باید ادب می‌شدند، باید در مقابل این جنایات مجازات می‌شدند که برادران عزیز ما در سپاه پاسداران، سربازان گمنان امام زمان در هوا فضا و ارتش مقتدر جمهوری اسلامی آن‌ها را ادب کرد و اقتدار جمهوری اسلامی را به جهانیان و ظالمان نمایان ساخت.

وی خاطرنشان کرد: وقوع عملیات موفقیت‌آمیز و دشمن‌شکن وعده‌ صادق۲ توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حس غرور و امید را در بین منادیان آزادی، زنده کرد.

امام جمعه زرین دشت ابراز کرد: در حالی‌که رژیم صهیونیستی، آمریکا و دیگر حامیان نسل‌کشی و جنایت در غزه و لبنان پس از جنایات اخیرشان، در به شهادت‌ رساندن سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) مدعی تسلط بر میدان جنگ و مشتقات نبرد با جبهه مقاومت بودند، با عملیات قدرتمندانه‌ای مواجه شدند که چاره‌ای جز پذیرش تغییر معادلات خیالی رژیم غاصب صهیونیستی درمیدان نداشتند.

غلامرضا دروندپور بیان کرد: بدون‌شک این عملیات غرور‌آفرین، فارغ از تاثیر مستقیمی که بر مختصات نبرد با دشمن صهیونیستی و آمریکا در منطقه و جنگ غزه خواهد گذاشت، دارای آثاری فرامتنی و گفتمانی در نظام بین‌الملل بوده است.

دروندپور ادامه داد: در این خصوص نکاتی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد؛ نخست اینکه عملیات وعده‌ صادق۲ حامل پیام روشنی است که در نام این عملیات نهفته است. این‌که مقاومت بر وعده خود در ایستادگی در برابر ظلم، ستم و حمایت از مظلومان صادق بوده و تسلیم‌پذیر نیست و هرگونه تجاوزی به حریم مقدس آن، با موثرترین و قدرتمندانه‌ترین پاسخ‌های ممکن رو‌به‌رو  خواهد شد.

وی افزود: دومین نکته اینکه شکست عملیات دشمن صهیونی در ایجاد انشقاق در جبهه مقاومت و فاصله‌ انداختن بین صفوف حق در نبرد با باطل بود. در حالی‌که جمهوری اسلامی برای انتقام خون شهید هنیه در حال تدارک اقدامی تاثیر‌گذار بود، جریان رسانه‌ای غرب تلاش می‌کرد که رفتار سنجیده ایران را به فاصله‌گرفتن جمهوری اسلامی ایران از جریان مقاومت تفسیر نماید.

 امام جمعه زرین دشت وعده صادق۲ را خط بطلانی بر تلاش گسترده تروریسم رسانه‌ای غرب بود دانست و ادامه داد: نکته سوم، معطوف به بسط و تقویت گفتمان مقاومت در جهان است. از ابتدای جنگ غزه تاکنون، یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌ها و دغدغه‌های مشترک واشنگتن و تل‌آویو، تمرکز افکار‌عمومی دنیا بر گفتمان مقاومت و مصادیق آن بوده است.

غلامرضا دروندپور یادآور شد: خیزش جهانی در حمایت از ملت فلسطین، طی یک‌سال اخیر بی‌سابقه بوده و همین موضوع، نقطه‌عطفی در تاریخ مبارزه با دشمن اشغالگر صهیونیستی محسوب می‌شود.

 دروندپور ادامه داد: پس از شهادت سید مقاومت، آمریکا و رژیم اشغالگر قدس بار دیگر در صدد تمرکززدایی از این گفتمان و القای شکست و محدودیت آن در میدان و فرامتن میدان برآمدند.

وی افزود: عملیات وعده‌صادق۲ این تصویرسازی کاذب دشمن که در مراحل نخستین شکل‌گیری خود بود را باردیگر درهم شکست. واکنش غیر اصولی و جانبدارانه برخی از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه در حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل و محکوم نمودن جمهوری اسلامی ایران نسبت به دفاع مشروع از خود و تنیبه نمودن مقتدرانه متجاوز در قلب تل‌آویو، بیانگر آن است که لندن و پاریس هنوز فکر می‌کنند در دوران قاجاریه هستند و غرش و اخم آنها در این سرزمین مخاطب و خریداری دارد.

امام جمعه زرین دشت خاطرنشان کرد: آنها باید بدانند که حمایت بی‌حد و حصرشان از اسرائیل، حکم کاشتن باد و درو کردن طوفان را دارد. یقیناً بازماندگان خانواده شهدا در غزه و لبنان هیچ‌گاه حمایت‌های مدعیان حقوق بشر از رژیم اسرائیل را فراموش نخواهند کرد.

غلامرضا دروندپور اضافه کرد: در اینکه جنایات کنونی اسرائیل در غزه و لبنان که با هماهنگی کامل ایالات متحده صورت می‌گیرد و در سینه پردرد تاریخ بشریت ثبت و ضبط خواهد شد تردیدی نیست، لکن آنچه که مایه تأسف شدید است، حمایت همه‌جانبه برخی از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس فرانسه و آلمان از اقدامات هیتلرمآبانه رژیم ددمنش اسرائیل تروریست در غزه و لبنان است که در حال تهدید جدی صلح و امنیت جهانی است.

 دروندپور گفت: ما مردم  مجاهد شهرستان زرین دشت ضمن محکوم کردن جنایات گروه تبهکار صهیونیستی، اعلام می داریم که آماده فرمان رهبر عزیزمان هستیم که با جان خود در مقابل این ظالم وحشی صهیونیستی بایستیم.

وی افزود: ما مرد میدان و گوش به فرمان میدان دار انقلاب رهبری عزیز هستیم. اگر فرمان دهد جان را فدا خواهیم کرد.

   امام جمعه زرین دشت در پایان عرایض خود در خصوص هفته نیروانتظامی، یکی از ارکان رشد و تعالی هر جامعه را امنیت آن جامعه دانست که این وظیفه مهم به عهده عزیزان فراجا می‌باشد.

وی در خاتمه صحبت خود بیان کرد: این هفته را خدمت برادران عزیزمان در نیرو انتظامی که الحق از نیروهای خدوم و زحمت کش این نظام و انقلاب هستید و با جان و دل  برای ایجاد آسایش و امنیت مردم خدمت می کنید تبریک عرض می‌کنم.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان