کد خبر: ۱۶۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳

تأکید عراقچی و بن‌سلمان بر توقف جنایات اسرائیل

وزیر امور خارجه ایران و ولیعهد عربستان سعودی امروز بر ضرورت همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه و تجاوز نظامی علیه لبنان تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«شیرازه»، به نقل از خبرگزاری فارس، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که در رأس هیئتی سیاسی و در راستای گفت‌وگو با تحولات منطقه و توقف جنایات رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی سفر کرده، با محمد بن‌سلمان ولیعهد این کشور دیدار و گفتگو کرد.

تأکید عراقچی و بن‌سلمان بر توقف جنایات اسرائیل

اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره این دیدار عنوان کرد: امروز عصر سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه با امیرمحمد بن‌سلمان ولیعهد و رئیس هیئت وزیران عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد. وی افزود: طرفین با ابراز خشنودی از روند رو به پیشرفت روابط دوجانبه بر اهمیت توسعه مناسبات تأکید کردند.

بقایی اضافه کرد: در این دیدار، آخرین تحولات منطقه مورد بحث قرار گرفت و ضرورت همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه و تجاوز نظامی علیه لبنان مورد تأکید قرار گرفت.
عراقچی پیش از این هم با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان دیدار کرده بود. وزیر خارجه عربستان سعودی در این دیدار با تأکید بر اراده این کشور برای ادامه مسیر یک‌ساله اخیر جهت تقویت روابط دوجانبه، اهمیت استمرار همکاری و هماهنگی در موضوعات مختلف بین دو کشور را خاطرنشان کرد.

عراقچی هم در دیدار با همتای عربستانی با اشاره به سفر خود به لبنان و سوریه، توقف فوری حملات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان را لازمه جلوگیری از تشدید تنش و بروز درگیری فراگیر در منطقه دانست. وی خواستار بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های سیاسی کشورهای منطقه برای توقف کشتار مردم بی‌گناه و نابودی زیرساخت‌های غزه و لبنان شد.

سفر عراقچی به عربستان سعودی به‌منظور گفت‌وگو درباره تحولات منطقه و توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم لبنان و غزه صورت گرفته است. وزیر امور خارجه پیش از این گفته بود که قرار است به برخی پایتخت‌های منطقه نیز سفر کند و اخباری نیز در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه عراقچی به قطر هم سفر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه پیش از این در گفت‌وگویی درباره هدف این سفر گفته بود: هدف سفر من رایزنی در خصوص مسائل منطقه و تحولات منطقه از جمله در لبنان و غزه و جنایاتی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد. آوارگانی که الان در لبنان حضور دارند و نحوه کمک رسانی به آنها بحث مسائل منطقه‌ای هدف اصلی سفر بنده است. البته برای مسائل دوجانبه حتماً سفر جداگانه‌ای انجام خواهد شد و امیدواریم این رایزنی‌ها به شرایط بهتری در منطقه برای فلسطین، لبنان و صلح منطقه منجر شود.

انتهای خبر/

نظرات بینندگان