کد خبر: ۱۶۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳
کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد:

چرا می‌گوییم اسرائیل شکست خورده است

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: عمده کارشناسان بر این اتفاق نظر هستند که رژیم کودک‌‌کش صهیونیستی در جنگ غزه متحمل شکست شده. آیا این فقط یک ادعاست یا در واقعیت هم چنین است.

محسن هاشمی در گفتگو با خبرنگار واحد سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، بیان کرد: بعد از یک سال از حمله فلسطینیان به رژیم ستم‌کار صهیونیستی  در ۷ اکتبر و نیز حمله رژیم صهیونیستی به مردم غزه عمده کارشناسان بر این اتفاق نظر هستند که رژیم کودک‌‌کش صهیونیستی در این یک سال متحمل شکست شده و نتوانسته است در مقابل گروه‌های فلسطینی پیروز شود.

چرا می‌گوییم اسرائیل شکست خورده است

وی ادامه داد: اما سئوال این است که آیا این فقط یک ادعاست و یا در واقعیت نیز چنین است که اگر چنین باشد ادله آن چیست؟

کارشناس مسائل سیاسی با گذری به عملکرد یک‌ساله رژیم کودک کش صهیونیستی در جنگ با غزه و لبنان گفت نخست‌وزیر اسرائیل در ابتدای شروع حملات خود دو هدف را برای خود اعلام کرد که باید در حمله به غزه و جریان مقاومت به آن برسد؛ لذا باید دید آیا این دو هدف محقق شده است؟

هاشمی مطرح کرد: هدف نخست آزادی اسرای اسرائیلی در غزه بود که علی‌رغم یک سال فشار مضاعف و جاسوسی زیاد بنا به گفته خود این رژیم؛ هنوز ۱۰۱ نفر از آنان در دست حماس بوده و نتوانستند آنها را آزاد کنند؛ پس در رسیدن به این هدف دچار ناکامی شدند.

وی مطرح کرد: هدف دوم خلع سلاح مقاومت در غزه و رفع خطر نظامی آنان اعلام شد که باز علی‌رغم همه ویرانی‌ها و حملات شدید به غزه در سالروز عملیات ۷ اکتبر شاهد بودیم که جریان انجام داده مقاومت که نشان می‌دهد، مقاومت نه‌تنها خلع سلاح نشده؛ بلکه قدرت نظامی او بیشتر هم شده است.

کارشناس مسائل سیاسی در آخر گفت: این یعنی عدم تحقق دو هدف اعلامی رژیم صهیونیستی و به زبان دیگر یعنی شکست این رژیم در رسیدن به اهداف خود در یک سال اخیر هرچند که رژیم صهیونیستی با ایجاد وحشت و ترور گسترده و استفاده از بازوی رسانه خود سعی در کتمان آن دارد.

انتهای خبر/ 224224

نظرات بینندگان