کد خبر: ۱۶۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛

آیین تکریم‌‌ ومعارفه استاندار فارس

آیین تکریم‌‌ و معارفه استاندار فارس امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، آیین تکریم‌‌ و معارفه استاندار فارس  امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳ در سالن استانداری فارس با حضور وزیر کشور، امام جمعه شیراز، نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی و شهردار شیراز برگزار شد.

آیین تکریم‌‌ ومعارفه استاندار فارس

 تغییرات مدیریتی نباید سبب تعطیلی خدمت‌رسانی به مردم شود

در این جلسه نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: تغییر و تحول در مدیریت کلان استان فارس نباید موجب تعلل در خدمت رسانی و تعطیلی طرح های عمرانی فارس شود، برای تحقق هدف باید آحاد جامعه برای توسعه و نقش آفرینی وفاق ملی در جامعه نقش آفرین باشند.

آیین تکریم‌‌ ومعارفه استاندار فارس

 وی ادامه داد: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی و مردم باید برای توسعه استان و کشور تلاش کنند؛ زیرا با همکاری یکدیگر می‌توان به توسعه‌یافتگی دست یافت.

 حجت‌الاسلام والمسلمین دژکام مطرح کرد: بنده و مردم شیراز همگی شاهد تلاش خالصانه و مجاهدانه استاندار فارس بودیم؛ همگی ما وظیفه داریم از دکتر ایمانیه تشکر کنیم و از خداوند بخواهیم که چنین نیروهایی که می‌توانند الگو باشند زیاد بشوند و مردم نیز از خدمات چنین افرادی محروم نشوند.

 امام‌جمعه شیراز گفت: واقعیت این است که من احساس می‌کنم دولت این بار یک شخصیت در سطح ملی را برای استانداری فارس منصوب کرده است حضور استاندار جدید فارس برادر گرامی دکتر امیری با سوابقی که دارند آشنایی که با منطقه دارد و سال‌ها در مدیریت‌های عالی استان در خدمت مردم فارس بوده است این هم فرصتی است که از حضور ایشان نهایت استفاده در رفع مشکلات استان شود.

 وی ادامه داد: در زمان استاندار ایمانیه کارهای خوبی کلید زده شده که خواهش بنده این است که کارها ادامه داشته باشد اگر یک کار خوب معطل بماند پول مردم خرج شده ولی کار نشده و این حق ملت است.

 دژکام در آخر با بیان جمله‌ای از امیرالمؤمنین (ع) که فرمود: «آنهایی که از یاری یکدیگر دست برمی‌دارند شکست می‌خورند» گفت: این حرف را اول به خودم و بعد به خواهران و برادران مسئول حتی آنهایی که رقیب انتخاباتی این دولت بودند عرض می‌کنم برای موفقیت جمهوری اسلامی باید تلاش کنیم و همگی به این دولت که نامش دولت نفاق است کمک کنیم.

 در ادامه؛ وزیر کشور بیان کرد: استان فارس با وجود بارگاه ملکوتی حضرت شاه‌چراغ (ع) و منابع عظیم انسان همچنین وجود بزرگان علم و ادب و سخن جایگاهی ویژه در ایران عزیزمان دارد.

آیین تکریم‌‌ ومعارفه استاندار فارس

 اسکندر مؤمنی ادامه داد: تقدیر و تشکر ویژه خودم را از دولت سیزدهم و همه عزیزانی که تلاش کردند و تقدیر و تشکر ویژه از دکتر ایمانیه انسانی که تلاش و اخلاصش زبان زد هست.

 من غریب به دو دهه با ایمانیه آشنایی دارم در مسئولیت‌های قبلی که تلاش مشترکی داشتیم در موضوع کاهش تصادفات دانشگاه علوم پزشکی شیراز که پیشتاز بود با کار و تلاششان آشنایی دارم پرکاری تلاش فراوان همراه با اخلاص در عمل از ویژگی‌های ایشان هست من صمیمانه از ایشان و خانواده محترمشان تشکر می‌کنم

 وی مطرح کرد: بعد از معارفه رسمی بنده در سمت وزارت کشور؛ استاندار سابق فارس، در جلسه‌ای که با بنده داشتند تأکید داشتند که این مسئولیت با توجه به جابه‌جایی دولت به شخص دیگری واگذار شود

  در مسئولیت قبلی هم در ستاد مبارزه با مواد مخدر دلسوزی و تلاششان را دیدم؛ مراکز و اردوگاه‌هایی که زمان زیادی می‌برد که راه‌اندازی شود با پیگیری ایشان کمتر از پنج الی ۶ ماه آماده می‌شد.

آیین تکریم‌‌ ومعارفه استاندار فارس

 استاندار سابق فارس بیان کرد: دیگر موقع وارد شدن به حاشیه‌ها نیست؛ هر عزیز که دلش می‌تپد برای ایران عزیز باید در کنار استاندار جدید برادر امیری قرار گیرد.

 وی از فرمایشات رهبر انقلاب «به دولت چهاردهم کمک کنید»، یاد کرد و گفت: من از انتخاب شخصیتی که هم در شورای نگهبان هم در قوه قضاییه، هم در دولت و هم در هیأت دولت سال‌ها حضور داشته و همچنین علاقه‌مندی آقای امیری به استان فارس خوشحال شدم و هر کمکی که بتوانم به استاندار جدید خواهم کرد.

 ایمانیه مطرح کرد:۶ هزار و ۴۰۰ طرح در دولت شهید رئیسی در فارس به بهره‌برداری رسید ارزش مالی این طرح‌ها بالغ بر ۱۵۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده؛ البته بیش از ۴۰۰ روستا در فارس از تنش آبی خارج شده و ۲ سد در استان فارس نیز آماده آبگیری است.

 استاندار سابق فارس عنوان کرد: 

 _ ۱هزار فروشگاه منتخب فروش از مزرعه تا سفره 

 _ در ۹ شاخص تولیدی خدماتی کشور رتبه اول کسب شد در ۶ شاخص رتبه دوم و در سه شاخص رتبه سوم

 _ رتبه سوم در نرخ مشارکت و رتبه چهارم در نرخ متوسط رشد اقتصادی

 _ نرخ بیکاری در فارس به پائین‌ترین حد خود در ۱۲ سال گذشته رسید و ۷ درصد کاهش داشت

 _ ۳۷۶ واحد احیای کامل شدند و ۳۸۴ واحد افزایش ظرفیت تولید داشتند

 _ رتبه برتر فارس طی سه سال گذشته در ساماندهی ستاد سفر و اربعین، ساماندهی عشایر و ایجاد نوروزگاه، 

 _ تصویب منطقه آزاد گردشگری در شهرستان سپیدان و جذب ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از طریق پنجره واحد گردشگری

 از دیگر توانمندی‌های استان بوده که محقق شده است.

 وی خطاب به استاندار جدید فارس توصیه کرد: دولت سیزدهم اختیار دورکاری را به استانداری سپرد استانداری هم پنج‌شنبه‌ها را به‌عنوان دورکاری در فارس تلقی کرد و برای خواهران کارمند نیز که خدا رحمت کند آیت‌الله شهید رئیسی را دوبار که من خدمتشان عرض کردم؛ فرمودند بسیار کار ارزشمندی است؛ قرار شد خواهرانی که ازدواج کرده‌اند و فرزند زیر ۱۸ سال دارند دو ساعت در روز را به شکل دورکاری در منزل انجام بدهند و اینک هم در بعضی از ادارات استان در حال برگزاری است؛ اگر شما نیز این عمل را ادامه دهید مردم فارس خوشحال خواهند شد.
 

 در حال تکمیل/
 

 

نظرات بینندگان