کد خبر: ۱۶۵۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۷ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳
مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد

استخدام ۳۹ معلم روشندل در سال گذشته

در راستای اجرایی شدن قانون استخدامی معلولان در دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته از مجموع سهمیه استخدامی معلمان استان، تعداد ۷۱ معلم با نیازهای ویژه جذب شد که از این تعداد ۳۹ نفر از معلمان روشندل هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، به نقل از ایمنا فرشید قاسمی در آئین گرامیداشت روز جهانی عصای سفید ویژه روشندلان در جمع دانش‌آموزان روشندل مجتمع آموزشی نابینایان شوریده شیرازی ناحیه ۴ شیراز، اظهار کرد: تلاش و امید به زندگی در نابینایان، تلاش و امید در بینایان را تقویت می‌کند.

استخدام ۳۹ معلم روشندل در سال گذشته

 وی افزود: باید عزت نفس را در دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تقویت و ارتقا دهیم.

 مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در راستای اجرایی شدن قانون استخدامی معلولان در دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته از مجموع سهمیه استخدامی معلمان استان، ۷۱ معلم با نیازهای ویژه جذب کردیم که از این تعداد، ۳۹ نفر از معلمان روشندل هستند.

 قاسمی ادامه داد: در آموزشگاه نابینایان شوریده شیرازی، تعداد ۱۱۰ دانش‌آموز تحصیل می‌کنند و یکی از وظایف آموزش و پرورش فراهم ساختن زمینه ارتقای تحصیلات این دانش‌آموزان و بهبود یادگیری است، لذا این تلاش همواره در دستور کار است تا بهترین دبیران را در این آموزشگاه به کار گیریم.

 وی اضافه کرد: اخیراً نمایشگاهی از دستاوردهای حوزه یادگیری دانش‌آموزان روشندل در نگارخانه اداره کل آموزش و پرورش بر پا شده است تا دبیران از این تجهیزات کمک‌آموزشی در آموزش دانش‌آموزان روشندل استفاده کنند.

وضعیت برخی از معابر شهری برای روشندلان نامناسب است

 در این مراسم همچنین خلیل عابدی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس نیز در سخنانی اظهار کرد: امروز را به نام روز جهانی عصای سفید نامیده‌اند و مفهوم عصا آن چیزی است که به یک فرد زندگی می‌بخشد.

 وی با گلایه از وضعیت نامناسب برخی معابر شهری در استان خواستار مناسب‌سازی بیشتر این معابر برای معلولان خصوصاً روشندلان شد.

 رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس تصریح کرد: آموزش و پرورش فارس در ارائه خدمات به دانش‌آموزان آسیب‌دیده همواره پیشرو بوده است.

 عابدی تصریح کرد: اغلب دانش‌آموزان دارای آسیب بینایی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند؛ لذا ما در هر مدرسه معلمی را مشخص کردیم تا به یاری دانش‌آموزان آسیب‌دیده در مدارس عادی بپردازند و موانع مسیر تحصیل آن‌ها را رفع کنند.

 وی ادامه داد: در سطح استان بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز نابینا و کم‌بینا داریم که از این آمار، تعداد ۱۱۰ دانش‌آموز در مجتمع آموزشی نابینایان شوریده شیرازی، و حدود ۳۰ دانش‌آموز نیز در کلاس ویژه نابینایان و کم‌بینایان در مدارس استثنایی استان و حدود ۷۰۰ دانش‌آموز نابینا و کم‌بینا در کنار دانش‌آموزان در مدرسه عادی مشغول تحصیل هستند.

انتهای خبر/

نظرات بینندگان