کد خبر: ۱۶۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۸ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳
گزیده وصایای شهدای فارس؛

گوش به حرف امام پیامبرگونه باشیم

شهید «حیدر مرادی سقلمه چی» در وصیت خود می‌نویسد: «سفارشم به مردم پاک و متدین این است که گوش به حرف امام پیامبرگونه باشیم و روحانیت متعهد را همیشه حافظ و دعاگو باشم و یکدیگر را دسترسی کنیم تا زنده هستید قدر یکدیگر را بدانید و صله‌رحم نمایید و احترام یکدیگر بگذارید.


 به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، به نقل از نوید شاهد فارس، شهید «حیدر مرادی سقلمه چی» یکم بهمن‌ماه ۱۳۳۳ در شهرستان کازرون دیده به جهان گشود. هفت‌سالگی به مدرسه رفت. پس از گذراندن دوره ابتدایی ترک تحصیل کرد و در کارخانه کوره آجرپزی مشغول به کار شد. با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه شد و سرانجام ۲۴ شهریور سال ۱۳۶۰ بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

گوش به حرف امام پیامبرگونه باشیم

 متن وصیت:

دانش‌آموزان را سخنگو، نویسنده و مبارز برای اسلام بار آورید

 توصیه‌ام به قشر جوانان متعهد و متفکر این است که جامعه‎مان را از حالت خواب‌آلودگی نجات دهید و اگر احیاناً کمبودی احساس می‌کنید از برای خدای بزرگ صبر پیشه کنید و به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر درست عمل کنید و طوری بچه‌های مدرسه را بار آورید که سخنگو شوند، نویسنده شوند، مبارز شوند و به درد مملکت اسلامی‌مان بخورند و نیروهای فعال پرورش دهید تا مسئولیت قبول کنند.

 ما میلیون‌ها نفر جمعیت داریم که به امید خدا هر کدامشان آینده‌ساز انقلاب ما خواهند بود.

 و اما شما منافقین و مشرکین هنوز هم دیر نشده و به قول امام به آغوش اسلام باز گردید و بدبخت‌ها دست از ترور و ناجوانمردی بردارید که به دست خودتان گور خود را کنده‌اید.

 امید است خداوند همگی شما را آگاه و هوشیار سازد تا ادامه‌دهنده راه پیامبران باشید. والسلام. علی عبدالله الصالحین. حیدر مرادی ۱۷ شهریور سال ۱۳۶۰ 

انتهای خبر

نظرات بینندگان