کد خبر: ۱۶۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛

فعالیت های دبیرخانه قرآنی استهبان

تاریخچه و فعالیت های دبیرخانه شهرستان قرآنی استهبان از زبان استاد محمد گنجی‌آزاد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«شیرازه»،  تاریخچه و فعالیت های دبیرخانه شهرستان قرآنی استهبان از زبان استاد محمد گنجی‌آزاد به شرح زیر می‌باشد:

شهرستان استهبان به لحاظ فعالیت‌های گسترده قرآنی در حوزه حفظ، قرائت و مفاهیم قرآنی در سومین سفر دولت دهم به استان فارس در سال ۸۸  به عنوان شهرستان قرآنی کشور در هیئت دولت تصویب و معرفی گردید.

فعالیت های دبیرخانه شهرستان قرآنی استهبان

 بعد از این مصوبه طرح آرمانشهر قرآنی تدوین و در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسید که  تشکیلات طراحی شده در سه بخش است:

 ۱- شورای عالی شهرستان قرآنی

 ۲- دبیرخانه قرآنی

 ۳- کمیته های مختلف

 فعالیت‌های قرآنی ازطریق دبیرخانه انجام می گیرد. هدف شورای عالی عموما سیاست گذاری است، گرچه در موارد لازم  دبیرخانه نیز به میدان اجرا وارد می‌شود. فعالیت های دبیرخانه زیرنظر و با حمایت شورائی است که هر ۱۵ روز بطور مستمر با حضورامام جمعه و فرماندار و شهردار و دانشگاهها و آموزش و پرورش و سپاه پاسداران و نهادها و ادارات فرهنگی تشکیل می گردد و در این شورا برنامه ریزی می‌شود.

برنامه ها در سه بخش طراحی و پی گیری می شود:

بخش اول- ا یجاد زیرساخت فرهنگی مانند تاسیس دانشگاه علوم قرآنی که چند سال‌ است ساختمان و تجهیزاتش آماده است اما متاسفانه هنوز پذیرش دانشجو انجام نگرفته است. تاسیس دبیرستان معارف که سالهاست  فعالیت دارد. تاسیس موزه قرآنی و....

بخش دوم- فعالیت‌ها و برنامه‌های گسترده‌ در زمینه های فرهنگی و معارف قرآنی است که بطور مستمر انجام می شود. مانند جلسه تفسیر قرآن، برگزاری مسابقات قرآنی مانند مسابقه تفسیرکل قرآن بطور مستمر و بخش به بخش. 

از جمله این برنامه‌ها، ۱۵ دوره برنامه سبک زندگی اسلامی با حضور گروهی اساتید ازتهران، دوره های مختلف تربیت مربی مانند تربیت مربی رسانه و فضای مجازی و آموزش مربیان مهد کودک و کودکستان ها.

فعالیت های دبیرخانه شهرستان قرآنی استهبان

درمورد چگونگی آموزش معارف دینی به کودکان و جلسات اخلاق و احکام کسب جهت بازاریان و تجلیل از چهره های ماندگار درعرصه فعالیت های قرآنی و تجلیل از علمای برجسته و تاثیرگذار شهرستان ازجمله آیت الله حدائق و دهها برنامه دیگر که فقط نمونه هایی ذکر شد.

 بخش سوم فعالیت ها درزمینه شعار سال قرآنی است.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان