کد خبر: ۱۶۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۲۷ مهر ۱۴۰۳
گزیده وصایای شهدای فارس؛

تا زنده هستید قدر یکدیگر را بدانید

شهید «حیدر مرادی سقلمه چی» در وصیت خود می‌نویسد: «سفارشم به مردم پاک و متدین این است که گوش به حرف امام پیامبرگونه باشیم و روحانیت متعهد را همیشه حافظ و دعاگو باشم و یکدیگر را دسترسی کنیم تا زنده هستید قدر یکدیگر را بدانید و صله‌رحم نمایید و احترام یکدیگر بگذارید.    

تا زنده هستید قدر یکدیگر را بدانید

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، به نقل ازنوید شاهد فارس، شهید «حیدر مرادی سقلمه چی» یکم بهمن‌ماه ۱۳۳۳ در شهرستان کازرون دیده به جهان گشود. هفت‌سالگی به مدرسه رفت. پس از گذراندن دوره ابتدایی ترک تحصیل کرد و در کارخانه کوره آجرپزی مشغول به کار شد. با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه شد و سرانجام ۲۴ شهریور سال ۱۳۶۰ بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

 متن وصیت: تا زنده هستید قدر یکدیگر را بدانید

 بسم ابسم‌اللهمُ الغَیبِ وَ الشَّهادَةِ الکبیرُ المُتَعال. وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ · بشارت بدهید به بندگان و آنان‌که هنگامی که مصیبتی بر آن‌ها وارد می‌شود شکیبایی پیشه می‌کنند و می‌گویند ما از طرف خدا آمده ایم و به سوی او بازگشت خواهیم نمود.

 درود بر سرور شهیدان، آقایم امام حسین (علیه السلام). درود بر رهبر کبیر انقلاب امام امت امام خمینی و سلام بر ملت قهرمان ایران به ویژه مردم مبارز کازرون.

 مادر ارجمند و همسر پاک و مهربانم همان‌طوری که قبلاً به شما گفتم من، چون تشخیص دادم که دارند به آب و خاک و به ناموس ما تجاوز می‌کنند و از همه طرف می‌خواهند اسلام را نابود کنند. تصمیم گرفتم به جبهه بروم تا نیرو‌های کفر را درو نمایم. اگر لیاقت داشته باشم خداوند که مرا به صورت امانت ارزانی کرده بود پس بگیرد.

 سفارشم به مردم پاک و متدین کارزون این است که گوش به حرف امام پیامبر گونه باشیم و روحانیت متعهد را همیشه حافظ و دعا گو باشم و یکدیگر را دسترسی کنیم تا زنده هستید قدر یکدیگر را بدانید و صله‌رحم نمایید و احترام یکدیگر بگذارید.

 انتهای متن/

نظرات بینندگان