کد خبر: ۱۶۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۲۷ مهر ۱۴۰۳
امام جمعه قیروکارزین بیان کرد:

هماورد طلبی و جهاد سیاسی

امام جمعه قیروکارزین در خطبه های نماز جمعه این هفته  نماز جمعه‌ی اخیر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی را یک رویدادهای ارزشمند و قابل توجه دانست و بیان کرد: این نماز جمعه تنها یک عبادت نبود، بلکه یک هماورد طلبی و جهادی در عرصه‌ی سیاسی به شمار می‌آمد.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«شیرازه»، امام جمعه قیروکارزین در خطبه های نماز جمعه این هفته  نماز جمعه‌ی اخیر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی را یک رویدادهای ارزشمند و قابل توجه دانست و بیان کرد: این نماز جمعه تنها یک عبادت نبود، بلکه یک هماورد طلبی و جهادی در عرصه‌ی سیاسی به شمار می‌آمد.

هماورد طلبی و جهادی در عرصه‌ی سیاسی

حجت الاسلام صداقت با بیان اینکه پس از هر حماسه‌ای از این دست، مهم‌ترین اقدام، روایت‌گری و تبیین آن رویداد است گفت: جهاد تبیین برای چنین وقایعی، امری ضروری است و پس از هر اتفاق بزرگ، نخستین میدان جنگ، جنگ روایت‌ها خواهد بود. تبیین درست، تحلیل دقیق و استفاده از ابزارهای مدرن برای برجسته‌سازی حماسه‌ها، از ملزومات است. در شرایطی که دشمن در تلاش است تا حماسه‌های شما را به نقاط ضعف تبدیل کند و با وارونه جلوه‌دادن این وقایع، بر افکار عمومی مسلمانان غلبه یابد، روایت‌گری صحیح امری حیاتی است. در صورت عدم روایت به‌موقع و صحیح، میدان را برای دشمن فراهم می‌کنیم که منجر به شکست رسانه‌ای و خسارات جبران‌ناپذیر خواهد شد.

وی افزود: مثال بارز آن، تحریف واقعیت‌های مربوط به دفاع مقدس و طوفان الاقصی است که دشمن تلاش می‌کند با ارائه‌ی روایت‌های نادرست، ذهن جوانان و جامعه را منحرف سازد. اگر نتوانیم شرایط موجود را به‌درستی برای مردم تبیین کنیم، دشمن بهترین بهره‌برداری را خواهد کرد.

صداقت گفت: امت اسلامی با وجود ضعف‌های فراوان، مانند تفرقه‌ها و اختلافات، هنوز هم نقاط قوت برجسته‌ای دارد. یکی از افتخارات ملت‌های مسلمان، به‌ویژه مردم فلسطین، مقاومت در برابر دشمن است که در حماسه‌هایی مانند طوفان الاقصی جلوه‌گر شده است. این وقایع نیازمند صدها ساعت تحلیل، تفسیر و تبیین هستند و باید مستندات و کلیپ‌های بسیاری برای بیان ابعاد و شرایط این حوادث تهیه شود تا مردم بتوانند به‌درستی وضعیت را درک کنند.


امام جمعه قیروکارزین  بیان کرد: در شرایط کنونی، دشمن که از قدرت نظامی و اطلاعاتی خود ضربه خورده است، برای جبران این شکست‌ها، از هیچ تهدیدی دریغ نمی‌کند. در چنین موقعیت حساسی که دشمنان از قوانین بین‌المللی عبور می‌کنند و به‌منظور رسیدن به اهدافشان، حتی حاضرند جان افراد بی‌گناه را به خطر بیندازند، اتحاد و ایستادگی امت اسلامی در برابر این تهدیدها اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

حجت الاسلام صداقت خاطرنشان کرد: در نماز جمعه‌ی اخیرتوسط رهبر انقلاب، بیش از دو میلیون نفر از سراسر کشور حضور یافتند و با اقتدا به امام امت، پایبندی خود به اصول و آرمان‌های اسلام را به نمایش گذاشتند. این حضور گسترده یادآور سخن امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) است که فرمودند مردم این زمان از دوران پیامبر اکرم (ص) و امام حسین (ع) نیز بهتر بودند. چرا که در شرایطی که دشمن از هر جهت تهدید می‌کند، مردم بدون هراس و با ایمان قوی، در میدان حضور یافتند.

وی افزود: نقش رهبری و امت در جامعه‌ی اسلامی از اهمیت بسزایی برخوردار است. هرگاه امت اسلامی به رهبری امام معصوم (ع) یا ولی فقیه زمان، از هرگونه ترس و دلهره دوری کرده و با جان و دل در میدان جهاد حاضر شده‌اند، پیروزی را تضمین کرده‌اند. در مقابل، هرگاه مردم به‌خاطر ترس از جان و مال خود، در انجام وظایف دینی کوتاهی کرده‌اند، شکست حتمی بوده است؛ حتی اگر رهبری از جانب امام معصوم (ع) باشد.

حجت الاسلام صداقت با اشاره به شهادت یحیی السنوار ، از شخصیت‌های شجاع و مقاوم، که به دست رژیم خون‌خوار صهیونیستی به شهادت رسید اظهار کرد: این واقعه را از یک سو به‌عنوان مصیبتی برای از دست دادن یکی از قهرمانان جبهه مقاومت تسلیت می‌گوییم و از سوی دیگر، آن را به‌عنوان افتخاری برای جهان اسلام تبریک می‌گوییم، چرا که چنین افراد شجاع و مقاومی در دامان این امت پرورش یافته و به فوز عظیم شهادت نائل شده‌اند.
وی گفت: این شهید عزیز که اهل سنت بود، ارادت خاصی به اهل‌بیت (ع) داشت و آموزه‌های امام علی (ع) را در زندگی خود الگو قرار داده بود. وی همواره این آموزه‌ها را یادآوری می‌کرد که مرگ امری اجتناب‌ناپذیر است و فرار از آن معنا ندارد. این نگرش شجاعانه به مرگ، الهام‌بخش تمامی مبارزان و مجاهدانی است که در راه اسلام و عدالت ایستادگی می‌کنند. 

صداقت افزود: آنان مرگ را نه به‌عنوان یک پایان، بلکه به‌عنوان یک فوز عظیم و دروازه‌ای به سوی زندگی ابدی و رضایت خداوند می‌نگرند. چنین نگرشی، منجر به شجاعت و بی‌باکی در برابر دشمنان می‌شود و به مجاهدان اجازه می‌دهد با دل‌های آرام و ایمان راسخ به میدان بروند.

امام جمعه قیروکارزین در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به  بیست و نهم مهرماه، روز صادرات ابراز کرد:  لازم است به جای وابستگی به نفت، به توسعه صادرات غیرنفتی توجه کنیم. یکی از مشکلات اساسی اقتصاد کشور از گذشته، وابستگی به درآمدهای نفتی است که آسیب‌پذیری اقتصاد را
افزایش می‌دهد. به‌جای فروش نفت خام، باید با سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی و تولیدی، محصولات متنوعی از نفت و گاز تولید و به بازارهای جهانی عرضه کنیم.
حجت الاسلام صداقت گفت: ترانزیت کالا نیز باید به‌عنوان یک فرصت اقتصادی مورد توجه قرار گیرد. کشور ما در موقعیت جغرافیایی مهمی قرار دارد که می‌تواند به‌عنوان پلی بین اروپا و آسیا عمل کند. با توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و تسهیل شرایط ترانزیت، می‌توان از این فرصت بهره‌برداری کرد و منافع اقتصادی قابل توجهی به دست آورد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل مهم در زمینه تجارت، کاهش وابستگی به دلار و استفاده از ارزهای محلی در مبادلات تجاری است افزود: به‌جای واردات کالا در ازای دلار، می‌توان از روش تهاتر کالا یا مبادله با ارزهای محلی کشورها استفاده کرد. این رویکرد نه‌تنها نیاز کشور به دلار را کاهش می‌دهد، بلکه از نوسانات نرخ ارز نیز جلوگیری می‌کند و اقتصاد کشور را پایدارتر می‌سازد.در این راستا یکی از آرزوهای مقام معظم رهبری این بوده که روزی فرارسد که کشور بدون نیاز به صادرات نفت، از نظر اقتصادی خودکفا باشد. این هدف هرچند دشوار، اما دست‌یافتنی است و با تلاش و همت مسئولان می‌توان به آن دست یافت.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان