کد خبر: ۱۶۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳
گزیده وصایای شهدای استان فارس؛

برای حفظ اسلام در راه خدا خون دهید.

شهید «قیصر حسینی» در وصیت خود می‌نویسد: «این عمر فانی، سرانجامش عاقبت نیستی است، خون خود را برای حفظ اسلام و در راه خدا هدیه نمایید و از سرور شهیدان حسین ابن علی علیه‌السلام سرمشق بگیرید که جان خود و فرزندان و یارانش را در راه بقای دین مبین اسلام فدا نمود.

برای حفظ اسلام در راه خدا خون دهید.

 به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، به نقل از نوید شاهد فارس، شهید «قیصر حسینی» دوم آذر سال ۱۳۴۸ در دهستان اشکنان شهرستان لامرد دیده به جهان گشود. از آنجا که در دوران کودکی هر روز صبح در کنار پدر خویش به آوای ملکوتی قرآن گوش فرا می‌داد، از همان ایام با قرآن آشنایی پیدا کرد و توانست روح و روان خود را با نوای جان‌بخش قرآن شاداب کند.

 در هفت‌سالگی به دبستان رفت و دوران ابتدایی را با موفقیت پشت سرگذاشت. قیصر که عاشق خدای خویش بود در اولین فرصت در ۲۱ خرداد سال ۱۳۶۵ جهت یاری رساندن به اسلام با عشقی تمام به‌سوی جبهه‌های جنوب شتافت و سرانجام ۳۰ مرداد سال ۱۳۶۵ در جزیره مجنون به شهادت رسید. پیکر پاکش در گلزار شهدای اشکنان لامرد به خاک سپرده شد.

 متن وصیت: 

 بسم رب الشهدا و الصدیقین " وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ، هرگز مپندارید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و در نزد پروردگار روزی می‌خورند "قرآن کریم ". الحمدلله رب‌العالمین و الصلوة و السلام علی اشرف الانبیاء و المرسلین و علی آل الطیبین الطاهرین المعصومین من الان الی قیام یوم‌الدین.

 با سلام به پیشگاه حضرت حجت ابن الحسن امام زمان (عج) و نایب بر حقش امام خمینی، ابراهیم زمان و سلام بر جمیع شهدا از صدر اسلام تا امروز. ان‌شاءالله اگر سعادتی برای شهید شدن داشتم و به فیض آن نایل گردیدم این وصایا و سفارشات مرا به کلیه هم‌وطنان و فامیل و امت حزب‌الله برسانید که: 

 این عمر فانی، سرانجامش عاقبت نیستی است، خون خود را برای حفظ اسلام و در راه خدا هدیه نمایید و از سرور شهیدان حسین ابن علی علیه‌السلام سرمشق بگیرید که جان خود و فرزندان و یارانش را در راه بقای دین مبین اسلام فدا نمود که در صفحه تاریخ به تصدیق دوست و دشمن تا روز قیامت همچون خورشید می‌درخشد.

بله ما پیروان حسینیم و در این برهه که دین ما و میهن اسلامی ما مورد تجاوز کفار قرار دارد و این درخت پر برکت اسلام احتیاج به ایثار خون و ازخودگذشتگی دارد ما به پا خیزیم و تا آخرین قطره خون خودمان را فدا کنیم.

 و تو ای پدر که با زحمات فراوان مرا بزرگ کردی و حق پدری درباره من ادا نمودی، از تو می‌خواهم پس از مرگم همچون کوهی استوار استقامت کنی و از خداوند برایم طلب آمرزش نمایی و اگر جسارتی درباره شما مرتکب شده‌ام، مرا ببخشی.

 و تو ای مادر مبادا در ماتمم شیون کنی و گریبان‌چاک زنی؛ بلکه زینب‌وار صبوری پیشه کن و برای براندازی ظالمان زمان، رسالت خود را ایفا کن و آمادگی خود را در عزایم برای تحکیم اسلام عزیز اعلام و برای امام عزیز و امت مسلمان دعا کن که دعای مادران داغدیده در پیشگاه خداوند مستجاب خواهد شد.

 و تو ای برادر سلاحم را بر دوش بگیر و قامت استوار کن و راهم را ادامه بده و امام عزیز و حسین زمان را تنها مگذار؛ و تو ای خواهر می‌دانم بار مفارقت من برایت طاقت فرسا است، ولی از تو می‌خواهم در سوگ من ناله و شیون نکنی، زیرا راهی که رفته‌ام راهی است به‌سوی الله و اگر جهاد در راه خداوند با سلاح برای تو میسر نیست؛ ولی زبان به تبلیغ بگشا و ظالمان را رسوا کن و به کافران بعثی نفرین فرست.

 و پیامم به تمام مردم مسلمان و شهیدپرور اشکنان این است که تا انقراض و ریشه‌کن نمودن دشمن از پای ننشینند و امام بزرگوار خمینی بت‌شکن را تنها نگذراند. " والسلام علی من اتبع الهدی " به امید پیروزی رزمندگان اسلام بر علیه کفر جهانی. خدایا خدایا تا انقلاب مهدی حتی کنار مهدی خمینی را نگه دار. قیصر حسینی. ۲۰ تیرماه ۱۳۶۵. والسلام. 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان