کد خبر: ۱۶۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛

تکریم و معارفه رؤسای کل دادگستری فارس

مراسم تکریم و معارفه رؤسای کل پیشین و جدید دادگستری استان فارس برگزار شد.

تکریم و معارفه رؤسای کل دادگستری فارس

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید کل دادگستری استان فارس امروز یکشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۲۹برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی تکریم و حجت‌الاسلام والمسلمین صدرالله رجائی‌نصب به عنوان ریاست کل دادگستری فارس معارفه شد. 

تکریم و معارفه رؤسای کل دادگستری فارس

حجت‌الاسلام والمسلمین صدرالله رجائی ضمن تشکر از مسئولین قضایی استان، مسئولین شهر شیراز، رییس قوه قضایی استان کهکیلویه و سایر حاضرین از حسن اعتماد رییس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدوارم که با همیاری همکاران دادگستری استان این حسن اعتماد به حسن انتخاب تبدیل شود.

وی ضمن اشاره به وجود کمبودها و نواقص افزود: بخشی از این کمبودها مورد انتظار است که با لطف و درایت و دستور رئیس‌ قوه‌ قضائیه مرتفع شود تا زمینه برای اجرای عدالت در سراسر کشور و دادگستری فارس محقق شود. 

رئیس جدید کل دادگستری استان فارس در بخش دوم سخنرانی خود به منویات مقام معظم رهبری در خصوص دادگستری اشاره کرد و گفت: تصویر بسیار زیبا، شفاف و گویا از قوه قضائیه در تراز انقلاب و اسلام در حکم انتصاب ریاست قوه قضائیه از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شده است. 

رجایی‌نصب خاطرنشان کرد: همه آنچه که زیبنده دستگاه قضایی است و با اجرای آن به نقطه مطلوب خواهیم رسید؛ مقام معظم رهبری بدان اشاره فرموده، از تکریم ارباب رجوع تا اجرای سند قضایی و تربیت مدیران پاک در رده‌های بالای قوه قضائیه  و هر آنچه لازمه اجرای عدالت است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که روزی برسد که قوه قضائیه به همان نقطه‌ای برسد که مدنظر مقام معظم رهبری هست و کاملا اسلامی ظاهر شود.

 صدراله رجایی‌نسب ضمن یادآور شدن این نکته که ریاست قوه قضائیه شخصیتی است ممتاز و برجسته و صاحب نظر، افزود: به واسطه دستورات رئیس‌قوه‌قضائیه امید آفرینی می‌شود؛ و لازم است که زمینه لازم برای اجرای کامل منویات رئیس متخصص و متعهد قوه قضائیه فراهم شود. 

رئیس کل دادگستری فارس خاطر نشان کرد: در جایی نیاز هست قانون تصویب شود و به آیین‌نامه نیاز هست و در این خصوص نیازمند همکاری اعضای محترم مجلس شورای اسلامی هستیم. 

وی در پایان عرایض خود از ریاست قوه‌قضائیه درخواست کرد تا تدابیری بسنجند تا نیروهای قوه‌قضائیه با آرامش و اطمینان‌خاطر دراجرای عدالت تلاش بیشتری کنند.

تکریم و معارفه رؤسای کل دادگستری فارس

در ادامه جلسه رئیس سابق کل دادگستری استان فارس ضمن تشکر از همکارانی که در مدت ریاست وی کنارشون بودند همچنین تشکر و خیر مقدم از حاضرین جلسه؛ چند اشاره به مواردی از اقدامات خود کرد.

سید کاظم موسوی رئیس اسبق دادگستری استان فارس درخصوص حوادث مهم دوران ریاستش به حوادث تروریستی شاهچراغ و دوران کرونا اشاره کرد و بیان کرد: دادگستری در خصوص پرونده حوادث تروریستی شاهچراغ، پرونده‌ها سریعا کیفرخواست و حکم صادر و اجرا شد. 

موسوی ادامه داد: در دوران کرونا یک ثانیه، دادگستری تعطیل نشد و به کار خود ادامه داد.

وی افزود: یک سری اقدامات هم در قوه قضائیه مثل سند تحول و تعالی عملیاتی شد. 

کاظم موسوی در خصوص گلایه‌های مردم از اینکه چرا زود پرونده‌ها تعیین تکلیف نمی‌شوند بیان کرد: در تجدید نظر قوه قضائیه، قضات ما همگی بالای سی سال سابقه کاری دارند‌.

موسوی خاطرنشان کرد: سالهاست ما در ابلاغ‌های الکترونیک و امتیاز عملکردی در کشور رتبه اول را داریم. نشست های قضایی که ادغام آرا مورد تایید و تاکید رهبری و سیاست قوه قضائیه هم هست، ۱۸ جلد کتاب چاپ شد و بیش از چهارصد کارآموز تربیت و به جامعه قضایی کشور در حال خدمت هستند.

وی ادامه داد: ارتباطات الکترونیک با زندان در سطح کشوری صورت می‌گیرد و کادرسازی به‌گونه‌ای انجام داده‌ایم که در صورت عدم حضور یکی از مسئولین دادگستری، چندین جایگزین فراهم هست. 

کاظم موسوی اظهار کرد:شعبه نامتعارف نداریم. در خصوص اقتصاد مقاومتی هر جا گرهی بود،  مسئولین دادگستری سریعا حاضر بودند.

موسوی در پایان عرایض خود با اشاره به نواقص گفت: هدف ما خدمت به زائرین و مجاورین حرم آقا احمدبن موسی(ع) بود اما بضاعت ما همین میزان بوده و همچنان باید کار بشود تا این نواقص بر طرف گردد و ان شالله همکاران ما در این خصوص کار خواهند کرد و تکمیل خواهد شد.

انتهای خبر/ 224224

نظرات بینندگان