کد خبر: ۱۶۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳
گزیده وصایای شهدای استان فارس؛

مرگ سرآغاز زندگی است

شهيد «محمد افتخاری» در وصیت خود می نویسد: «پدر و مادر عزيز هيچ ناراحت نباشيد از اينکه من در اين دنيای مرده نيستم، زيرا که مرگ سرآغاز زندگی است و مرگ در راه خدا حيات جاودانه‌ای است.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، به نقل از نوید شاهد فارس، شهید «محمد افتخاری» یکم تیرماه ۱۳۴۶ در رحمت آباد رودبار از توابع استان گیلان دیده به جهان گشود. هفت ساله بود که به مدرسه رفت و دوران ابتدایی با موفقیت پشت سرگذاشت. دوران راهنمایی را در مدرسه، ولی عصر (عج) شیراز به پایان رساند. دانش آموز بود که راهی جبهه جنگ شد و سرانجام ۲۸ مهرماه ۱۳۶۲ در درگیری با کومله در منطقه بانه بر اثر اصابت گلوله آرپی‌جی به شهادت رسید. پیکر پاکش در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شد.

مرگ سرآغاز زندگی است

متن وصیت 

برای من دعا کنید زیرا که دعای شما موجب آمرزش من خواهد شد. پدر و مادر عزیز هیچ ناراحت نباشید از اینکه من در این دنیای مرده نیستم، زیرا که مرگ سرآغاز زندگی است و مرگ در راه خدا حیات جاودانه‌ای است که ما از آن غافلیم. مرگ پایان دوستی بین ما و شما نیست، بلکه مرگ است که ما را از هم جدا می‌سازد و آن موقع است که قدر مرده را می‌دانید و امتحان می‌شوید. در نزد خدا که آیا خدا را با آن عظمت و دانایی و... دوست دارید و یا از مرگ من بیشتر ناراحتید. این دو جمله بالا بهم نمی‌آید، ولی منظورم این است که آیا به خدا علاقه بیشتری دارید و یا اینکه بهمن؟ پس چرا باید به من علاقه بیشتری داشته باشید.

معاد را فراموش نکنید زیرا که روزی هم می‌شود که شما هم می‌روید، پس چه بهتر که در راه او بروید تا او قدر و منزلتی به شما بدهد مبادا که دل مبارک امام عصر (عج) را به درد آورید و او را نزد خدا بوسیله اعمال بدتان شرمنده کنید، روز حساب را فراموش نکنید فکر نکنید که روز حسابی در کار نیست مبادا خام باشید که خدا بر شما خشم گیرد و شما را به بلا مبتلا سازد. در خاتمه از شما می‌خواهم ادامه دهنده راه شهدا باشید و ان شاء الله که همیشه در کار‌هایی که رضای خدا در اوست موفق و پیروز خواهید شد. والسلام.

محمد افتخاری ۳۱ شهریور سال ۱۳۶۲.

انتهای خبر/

نظرات بینندگان