کد خبر: ۱۶۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۰۳ آبان ۱۴۰۳
گزیده وصایای شهدای استان فارس؛

اهمیت حفظ وحدت در امت اسلامی

مهمترين مسئله و مطلبی که شخص امام امت به عنوان مرجع تقليد و ولی فقيه مطرح فرموده و نسبت به آن اصرار و عنايت دارند مسئله حفظ وحدت امت اسلامی و فراموش نکردن اهميت مسئله جنگ است.

اهمیت حفظ وحدت در امت اسلامی

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، به نقل از نوید شاهد فارس، شهید «عبدالرحیم فیروزی» ۲۳ شهریور سال ۱۳۴۰ در شهرستان فسا دیده به جهان گشود. در ۷ سالگی به مدرسه رفت و تحصیلات خود را تا مقطع کاردانی در رشته مترجمی زبان عربی گذراند و سپس به معلمی مشغول شد.

 او به‌عنوان بسیجی راهی جبهه شد و سرانجام ۲۳ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ عملیات کربلای ۵ منطقه شلمچه به شهادت رسید. پیکر پاکش در گلزار شهدای فسا به خاک سپرده شد.

 متن وصیت: اهمیت حفظ وحدت در امت اسلامی

 مطلب قابل‌توجه دیگر این است که بر اساس حکمت الهی اعطاء و دوام هر نعمت بر اساس لیاقت و شایستگی هر شخص و هر جامعه است و از این رو تا زمانی که این لیاقت‌ها و شایستگی‌ها باقی باشد نزول رحمات و نعمات پروردگار نیز تداوم دارد."وَٱلَّذِینَ جَٰهَدُواْ فِینَا لَنَهۡدِیَنَّهُمۡ سُبُلَنَاۚ" یعنی کسانی که در راه ما جهاد و تلاش کنند ما نیز راه‌ها را برایشان نشان داده و هدایتشان می‌کنیم که هدایت و اعطاء قوه تمیز و تشخیص که از اهم نعمت‌ها در تمام امور بزرگ و کوچک است مستلزم جهاد و تلاش پیگیر در راه خداست.

 برادران و خواهرانی که عرایض این بنده عاصی را در این وصیت‌نامه می‌شنوید و یا می‌خوانید شکرگزاری هر نعمت از دیدگاه قرآن مجید استفاده تمام و کمال به طریق مطلوب از هر نعمت است و بهترین شکرگزاری از نعمت عظمای رهبری و زعامت اطاعت و تبعیت از اوامر و فرامین آن مقام معظم است.
 و امروزه مهم‌ترین مسئله و مطلبی که شخص امام امت به‌عنوان مرجع تقلید و ولی‌فقیه مطرح فرموده و نسبت به آن اصرار و عنایت دارند مسئله حفظ وحدت امت

اسلامی و فراموش نکردن اهمیت مسئله جنگ است، چرا که اکنون سرنوشت اسلام در جهان به سرانجام این جنگ که از طرف استکبار جهانی بر ما تحمیل گردیده بستگی دارد و سرنوشت جنگ نیز ان‌شاءالله با حفظ وحدت مردم مسلمان و حمایت بی‌دریغ آن‌ها از رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل چیزی جز پیروزی و موفقیت نخواهد بود.

 در پایان از تمام کسانی که به‌گونه‌ای بر من حقی دارند خصوصاً پدر و مادرم حلال‌بودی می‌طلبم و از زحماتی که ایشان در پرورش و تربیت من متحمل شده‌اند تشکر و قدردانی می‌نمایم و امیدوارم خداوند متعال به آنها اجر و مزد عطا فرماید وگرنه برای فداکاری‌ها و مشقات والدین جز خالق متعال قدرت دیگری توان جبران را ندارد.

 انتهای متن/

نظرات بینندگان