کد خبر: ۱۶۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۰۴ آبان ۱۴۰۳
گزیده وصایای شهدای فارس؛

تأکید بر حجاب

شهید «مهران باقری» در وصیت خود می‌نویسد: خواهران وصیت من به شماها این است که همیشه حجاب خود را که کوبنده‌تر از خون سرخ شهید است حفظ کنید و هیچ وقت تحت تأثیر این و آن قرار نگیرید.

تأکید بر حجاب

 به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، به نقل از نوید شاهد فارس، شهید «مهران باقری» یازدهم آذرماه سال ۱۳۴۳ دیده به جهان گشود. ۷ساله بود که راهی مدرسه شد. دوران تحصیلی را تا سوم متوسطه در رشته انسانی گذراند.

دانش‌آموز بود که راهی جبهه شد. وی سرانجام یکم مردادماه ۱۳۶۲ در عملیات والفجر۲ به دست کفار بعثی به فیض شهادت نائل آمد و به دیدار یار شتافت. پیکر پاکش در گلزار شهدای گویم به خاک سپرده شد.

 متن وصیت

 بسم‌الله الرحمن الرحیم ای پدر و مادر البته من کوچک‌تر از آنم که برای شما وصیتی داشته باشم. فقط یک پیام دارم و آن این است همیشه به خدا اتکا داشته باشید و از کارهای بد دوری جویید راه درست را انتخاب نمایید و از فساد و افراد مفسد و گناهکار دوری جوید. در زندگی بیشتر به معنویات ترجیح بدهید تا به مادیات زیرا مادیات هر چیز و هر قدر که زیاد هم باشد سرانجام تمام شدنی و نابود شدنی است و تنها چیزی که در آن دنیا شما را نجات می‌دهد اعمال نیک و همین معنویات است. 

از افراد مادی‌گرا که فقط به فکر شکم هستند دوری نمایید. مسجد را سنگر و خانه خود بدانید و همواره در حفظ آن کوشا باشید. همواره امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید به جبهه‌ها کم کنید.

 برادران برای شما نیز یک وصیت دارم و آن این است که در اعمال واجب همچون نماز و غیره کوتاهی نکنید به مسجد و نماز جماعت بروید و دیگر رفقای خود را هم به‌طرف مسجد و جماعت بکشانید و از دوستان بدی قابل اصلاح نیستند دوری نمایید و روابط خود را با آنها قطع کنید.

 و خواهران وصیت من به شماها این است که همیشه حجاب خود را که کوبنده‌تر از خون سرخ شهید است حفظ کنید و هیچ وقت تحت تأثیر این و آن قرار نگیرید. اگر که به شهادت رسیدم که پیروزم و این افتخار ماست و اگر هم زنده برگشتم باز هم پیروزم امیدوارم که مرا حلال کنید. دیگر عرضی ندارم. خداحافظ دوستدار شما مهران باقری. تاریخ ۲۶ تیر سال ۱۳۶۲ والسلام.

 انتهای متن/

نظرات بینندگان