کد خبر: ۱۶۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛

مراسم تشییع اولین شهیده راه قدس

مراسم تشییع بانوی شهیده معصومه کرباسی و شهید نمازجمعه حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمد صباحی از میدان شهدای شیراز به سمت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، مراسم تشییع بانوی شهیده معصومه کرباسی و شهید نمازجمعه حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمد صباحی از میدان شهدای شیراز به سمت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی(ع) برگزار شد.

مراسم تشییع اولین شهیده راه قدس

در پایان مراسم تشییع، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بر پیکر هر دو شهید نماز اقامه کرد. پیکر معصومه کرباسی، اولین شهیده راه قدس ایرانی در جوار حضرت شاهچراغ (ع) و در قسمت شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع اولین شهیده راه قدس

پیکر حجت الاسلام والمسلمین محمد صباحی بعد از تشییع درشیراز به سمت موطن خود شهر شهیدپرور کازرون رهسپار شد.

مراسم تشییع اولین شهیده راه قدس

شهیده کرباسی درشهر بیروت به وسیله پهباد رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفته و به همراه همسرش به فیض رفیع شهادت نائل آمدند.

معصومه کرباسی (آرزو) سال ۱۳۵۹ در شیراز دیده به جهان گشود. فرزند حاج حسین کرباسی از اصحاب مسجد النبی شیراز و از مهندسان برجسته سازمان جهاد کشاورزی بود. وی فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز و از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای و از نخبگان برنامه نویسی در این دانشگاه بود. معصومه سال ۱۳۸۲ با همکلاسی لبنانی خود دکتر رضا عواضه ازدواج کرد و به همراه همسرش در سال ۱۳۸۳ به لبنان رفت و در آنجا به حزب الله لبنان پیوستند.

وی در خانواده‌ای قرآنی پرورش یافت و مادر فداکار پنج فرزند بود. سال‌ها با راه اندازی کانون‌ها، مجالس فرهنگی و دینی با نگاهی امتی به مباحث جهان اسلام، هم اسطوره مقاومت شد و هم به آرزوی خود که بارها به خانواده اش گفته بود، رسید.

رضا در بیروت مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته کامپیوتر اخذ کرد و برای ادامه تحصیل به تهران آمد و از دانشگاه امیرکبیر موفق به دریافت مدرک دکتری شد. وی از نخبگان امنیت سایبری حزب الله بود و تا آخرین لحظه در کنار حزب الله و همراه همسرش با رژیم غاصب صهیونیستی مبارزه کرد.

پهپاد ارتش تروریستی روز شنبه ۲۸ مهر به طور هدفمند یک خودرو در شهر جونیه را تعقیب می‌کرد، خودرویی که سرنشینانش کرباسی و همسرش عواضه بودند. خودرو در حال حرکت بود که پهپاد رژیم صهیونیستی به سمت آن موشکی پرتاب کرد اما به گوشه ماشین برخورد کرد و صدمه‌ای به سرنشینانش وارد نشد. عواضه خودرو را متوقف کرد.

کنار اتوبان ایستاد، پیاده شد و دست همسرش را گرفت تا گوشه‌ای پناه بگیرند. سرنشین‌های خودروهای دیگر هم پیاده شدند اما انگار هدف‌های پهپاد مشخص بودند. موشک دوم هم شلیک شد و زوج ایرانی_ لبنانی به شهادت رسیدند.

مراسم تشییع اولین شهیده راه قدس

همچنین امام‌جمعه کازرون در روز جمعه چهارم آبان ماه پس از اقامه نماز جمعه در حالیکه در میان مردم حضور داشت، از فاصله چند متری هدف تیراندازی یک فرد مسلح به کلت کمری قرار گرفت و به  شهادت رسید و فرد ضارب پس از تیراندازی به آیت‌الله مصباحی، با گلوله خود را کشت.

حجت‌الاسلام محمد صباحی اصالتاً اهل قادرآباد شیراز بود. صباحی پیش از این به مدت ۱۰ سال امامت جمعه شهرستان خرامه استان فارس و نیز قبل از آن مدتی ریاست دفتر آیت‌الله بنیادی امام جمعه سابق کازرون و نیز امام جماعت مسجد الزهرا(س) این شهر را بر عهده داشته است و از ۱۷ آبان ۱۳۹۸ عهده‌دار مسئولیت امامت جمعه شهرستان کازرون بوده و به واسطه سابقۀ کاری خود با فرهنگ مردم کازرون آشنایی داشت.صباحی همچنین در زمان مسئولیت مرحوم آیت‌الله ایمانی در شیراز معاون اجرایی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در استان فارس بود.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان