عدم توسعه سیستم حمل و نقل عمومی بزرگترین مشکل ترافیک است
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی سازمان حمل ونقل و ترافیک علی مصلی نژاد با بیان اینکه در آستانه اجرای طرح محدوده ترافیک توسعه سیستم حمل و نقل عمومی و افزایش مطلوبیت خدمات دهی این ناوگان با همکاری سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی در دستور کار قرار دارد ، افزود : با اجرای طرح محدوده ترافیک به عنوان یکی از راهکارها در قالب مدیریت تقاضای سفر به مرکز شهر می توانیم ترافیک را کنترل و سفرهای درون شهری را برنامه ریزی کنیم .
وی هدف حوزه حمل ونقل و ترافیک را ایجاد یک سیستم واحد حمل و نقل عمومی شامل قطار شهری ، اتوبوس ، دوچرخه و خطوط مبدا تاکسی به صورت منظم در جهت خدمات دهی به شهروندان عنوان و تصریح کرد : در شش ماه اول سال جاری همزمان با اجرای محدوده طرح ترافیک دو خط ویژه در راستای توسعه حمل و نقل عمومی راه اندازی می شود .
مدیر عامل سازمان ترافیک با اشاره به اینکه خطوط مبدا و مقصد تاکسیرانی یکی از پیش نیازهای اجرای محدوده طرح ترافیک است ، تاکید کرد : این خطوط می بایست ساماندهی وهماهنگ با خطوط اتوبوسرانی و خطوط ويژه در راستای خدمات دهی مطلوب به شهروندان عمل کند
مصلی نژاد راه اندازی خطوط ويژه دوچرخه سواری را یکی از دیگر از برنامه های سازمان ترافیک به عنوان یک مد حمل و نقل ویژه سفرهای زیر 5 کیلومتر در 6 ماه دوم سال جاری عنوان و تصریح کرد : تا کنون چند آژانس دوچرخه در نقاط مختلف شهر راه اندازی شده است و در سال جاری نیز بر اساس مطالعات در حال انجام موضوع توسعه و مدیریت شبکه خطوط دوچرخه سواری در دستور کار این سازمان قرار دارد .
انتهای پیام/20