ماجرای کلید عموپورنگ چه بود؟/ این کلید آن کلید نبود!
مدیر شبکه دو درباره حاشیههای پیشآمده برای یکی از برنامههای کودک پرمخاطب این شبکه، ماجرای استفاده از سمبل کلید در برنامه «عموپورنگ» را تشریح کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از جهان، پیش از این پخش قسمتی از برنامه «عموپورنگ» که از کلید در
آن استفاده شده و عبارت «دروغ» بر روی آن نقش بسته بود، در برخی سایتهای
حامی دولت، تمسخر شعار رئیس جمهور تلقی و زمینه ساز تشدید هجمه به صدا و
سیما شد؛ هجمه ای که در چند هفته اخیر آغاز شده و با محوریت رسانه های
تندرو و زنجیره ای و برخی خبرگزاری های حامی دولت به پیش می رود.
حمله هماهنگ زنجیرهایها به صداوسیما
علی بخشیزاده در پاسخ به پرسش خبرگزاری ایسنا که مدتی است به صورت روزانه و منظم در نقد و تخریب صدا و سیما مطلب منتشر می کند، خاطرنشان کرد: حقیقت امر این است که بلافاصله بعد از آن ماجرا بنده به عنوان مدیر شبکه دو به مدیر گروه کودک این شبکه اطلاع دادم که لازم است مصاحبهای انجام داده و توضیحاتی را ارائه دهد که این کار هم انجام شد؛ ضمن اینکه مساله اصلا این طور نیست و ما قصد نداریم برنامههای کودک را به محلی برای بیان مواضع صدا و سیما تبدیل کنیم.
بخشیزاده توضیح داد: در آن قسمت از برنامه عموپورنگ که از کلید استفاده شد، خانهای تعبیه شده بود و روحانی حاضر در برنامه اعلام کرد که کلید ورود به خانهای که در آن بیاحترامی محور باشد، دروغ است.
او به ایسنا گفت: برنامه وزین «عمو پورنگ» طی این سالها نشان داده که مخاطبان خودش را دارد؛ ضمن اینکه این برنامه به این مباحث آلوده نشده است. لازم میدانم بگویم ذهن مریض همه چیز را به همه چیز ربط میدهد. مساله کلید اصلا هیچ ربطی به کلید آقای روحانی و دولت نداشته و این بیانصافی است که اینگونه برداشت شود؛ بنابراین کم لطفی است که اینگونه فکر شود.
کمبود بودجه موجب استفاده از اسپانسر شده است
وی در پاسخ به پرسش دوم ایسنا مبنی بر اینکه چرا تلویزیون برای حضور اسپانسر در برنامههای کودک تمهیدی نمیاندیشد تا برنامههای کودک از اسپانسر در امان بمانند؟ تاکید کرد: طرح این پرسش حرف درستی است و برنامههای کودک نباید به اسپانسر آغشته شوند اما آیا این برنامهها چیپس، پفک و نوشابههای مضر را تبلیغ میکنند؟ برنامههای کودک ما کالایی به عنوان ماکارونی را تبلیغ میکنند که همه ما حداقل هفتهای یک بار از این محصول استفاده میکنیم.
اما من همین مساله را قبول دارم که برنامههای کودک نباید اسپانسر نداشته باشد خدا کند که سازمان و سیما در تنگنای مالی قرار نگیرد که ما هم علیرغم میل باطنیمان مجبور شویم برنامهها را با اسپانسر پخش کنیم اما در شرایط اضطرار حتما لازم است که به بخش اقتصاد رسانه توجه کرد.
براین اساس زمانی که از نظر بودجه در تنگنای اقتصادی باشیم موظف هستیم برنامههایمان را به شکل چرخشی به روی آنتن ببریم.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حرف راست از بچه بايد پرسيد
پاسخ