کد خبر: ۵۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 21 اردیبهشت

4.800.000.000.000؛ عددی که شاید فارس را تکان بدهد!

مبلغ هنگفتی که برای بنگاه های زودبازده فارس تخصیص داده شده؛ اگر به درستی و به جا پرداخت شود معضل بیکاری را شاید کمی التیام بخشد.
به گزارش شیرازه؛ «خبرجنوب» در صفحه اول استانی خود از وام 4.800.000.000.000 تومانی که برای طرح های اقتصادی نیمه تمام و توسعه ای فارس رسیده است، خبر داده. مدیرکل تعاون و رفاه فارس در این خصوص گفته: «این اعتبار از طریق بانک های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه و پست بانک در اختیار متقاضیان قرار می گیرد». همچنین عنوانی نگران کننده در مورد بحران کم آبی از عناوین صفحه اول این روزنامه است. ظاهرا قرار است شاهد انقلاب عمرانی در شیراز باشیم که به گفته فرج زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز شاخص اصلی آن پل کابلی ولی عصر(عج) است. خدا کند این انقلاب مثل انقلاب قطارشهری نفس مردم را نگیرد! «کارگران ساختمانی فارس بالاخره رنگ سهام عدالت را می بینند» هم از جمله عناوین داخلی این روزنامه است.


«نیم‌نگاه» کشوری تیتر زده اما نیم‌نگاهی هم به استان داشته و به نقل از معاون برنامه ریزی استانداری تیتر زده «شیراز می تواند به عنوان قطب سرمایه گذاری کشور مدیریت شود». امروز سردبیر نیم‌نگاه دست به قلم برده و «تعدد تصمیم گیرندگان و مجریان امور فرهنگی مهم ترین چالش پیش روی ایجاد فرهنگ برتر در جامعه!!» را نوشته. او در این یادداشت به ضرب المثل آشپز که دوتا شد آش یا شور میشود یا بی نمک اشاره کرده و گفته: «در سال 93 بایستی نقشه راه فرهنگی کشورمان ترسیم شود، نحوه مقابله با تهاجم فرهنگی و راه توسعه فرهنگ برتر را مشخص کنیم». «مدیرکل ثبت احوال فارس: جمعیت فارس به 5 میلیون نفر نزدیک شد» هم از جمله عناوین داخلی این روزنامه است.

«عصرمردم» از راه اندازی مرکز آموزش قضات جنوب کشور در شیراز تیتر زده و خبر گردهمایی مدیران عامل شهرهای جدید کشور در صدرا که چند روزی از آن می گذرد را به صفحه اول خود کشانده که این نشان دهنده به روز بودن و پایبندی این روزنامه به رسالت خبررسانی است! زحمت اکثر عناوین داخلی امروز را ایسنا کشیده. «متخصصان حوزه مالی کشور در شیراز گرد هم می آیند» که قرار است حسابداران کشور 24 و 25 اردیبهشت در شیراز دور هم جمع شوند، از عناوین این روزنامه است.

«افسانه» امروز آلبوم عکس نمایندگان فارس شده که از عدم پاسخ گویی نمایندگان به شماره تلفن هایی که قبلا برای ارتباط مستقیم با مردم اعلام کرده بودند، گفته و صفحه ای را هم در داخل به آن اختصاص داده. «افتتاح اولین مرکز صیانت از خانواده شهرداری شیراز» و «بخش خصوصی راهگشای مشکلات آموزش و پرورش است» که استاندار در مراسم افتتاح یک مرکز آموزشی گفته از جمله عناوین داخلی امروز این روزنامه است. بحث گردهمایی در شهر صدرا که چند روز پیش خبر بعضی از روزنامه ها بود امروز در صفحه آخر افسانه چاپ شده!


نظرات بینندگان