کد خبر: ۵۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
رئیس پلیس راهور فارس اعلام کرد:

123عابرپیاده قربانی عدم ایمن‌سازی معابر/ خودروهای پارک شده در مسیر راهپیمایی را جمع می‌کنیم

برای اجرای طرح ترافیک مشکلی نداریم، باید زیرساخت‌های طرح اجرا شود.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، رئیس پلیس راهور فارس ضمن اشاره به راهپیمایی عظیم روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سراسر کشور اعلام کرد: با توجه به وقایع ناگوار غزه، راهپیمایی با حضور گسترده و پرشور مردم برگزار می‌شود بنابراین محدودیت‌هایی در تردد وسایل نقلیه خواهیم داشت.

سرهنگ مصطفی عباسی در نشست خبری درخصوص مباحث ترافیکی راهپیمایی روز جهانی قدس با بیان اینکه تجمع‌ها برای راهپیمایی از میدان امام حسین(ع) و چهارراه پانزده خرداد شروع می‌شود، گفت: مسیر راهپیمایی از چهارراه پانزده خرداد شروع و به سمت چهارراه خیرات، مشیر، پیروزی و در نهایت به مصلی نماز جمعه منتهی می‌شود.

وی درمورد محدودیت‌های تردد هم اعلام کرد: به منظور تامین امنیت در کلیه خیابان‌های اصلی و فرعی منتهی به بلوار زند و مسیر راهپیمایی، هیچ وسیله‌ نقلیه‌ای از جمله موتور و حتی دوچرخه در روز راهپیمایی اجازه تردد ندارد.

سرهنگ عباسی ضمن تصریح اینکه مسیرهای میدان شهدا به چهارراه پیروزی کاملا مسدود است، اظهار کرد: در خیابان‌های مشیر فاطمی، هدایت، اردیبهشت، معدل و بخش غربی خیابان قصرالدشت از تقاطع مشیر محدودیت عبور وسایل نقلیه وجود دارد و تنها وسایل نقلیه عمومی که شهروندان را به ابتدای خیابان ذوالانوار و نزدیکی چهار راه پانزده خرداد انتقال می‌دهند، مجوز عبور دارند.

رئیس پلیس راهور فارس با اعلام اینکه توقف هرگونه وسیله نقلیه در طول مسیر راهپیمایی ممنوع است، از شهروندان ساکن و غیرساکن در اماکن یاد شده خواستار آن شد که وسایل نقلیه خود را در مسیر راهپیمایی روز قدس پارک نکنند.

سرهنگ عباسی افزود: پاک سازی خیابان از ۱۲ شب شروع و تا صبح جمعه پایان می‌یابد و در صورت مشاهده پارک وسیله نقلیه، خودرو با جرثقیل به صورت رایگان انتقال داده می‌شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه وسایل نقلیه امدادی جهت ارائه خدمت در طول مسیر اجازه تردد دارند از عموم شهروندان خواستار شد: با توجه به اینکه ناوگان اتوبوسرانی فعال می‌باشند، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند چراکه پس از پایان راهپیمایی و حضور مردم در محل برگزاری نماز جمعه مسیر برای تردد اتوبوس ها باز می شود.

سرهنگ عباسی گفت: با برنامه ریزی انجام شده تعداد اتوبوس های حاضر در محل نماز جمعه به مراتب بیشتر از هفته های قبل خواهد بود تا نمازگزاران با هیچگونه مشکل ترددی مواجه نشوند.

توقیف بیش از 9 هزار خودرو به دلیل دودی بودن شیشه

رئیس پلیس راهور استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت تصادفات و اعمال قانون‌های انجام شده طی چند ماه گذشته از سال جاری، گفت: با توجه به آمار ارائه شده از پزشکی قانونی فارس تعداد تلفات رانندگی درون شهری استان فارس طی سه ماه اول سال جاری کاهش ۲۸ درصدی داشته است.

سرهنگ عباسی خاطرنشان کرد: طی سه ماه اول سال گذشته تعداد تلفات رانندگی درون شهری استان ۱۱۰ نفر و از این تعداد 56 کشته در سطح شیراز بود در حالی که طی مدت مشابه در سال جاری این تعداد به ۷۹ فوتی در سطح استان و 47 فوتی در شیراز رسیده است.

وی با اعلام اینکه طی چهار ماه اول سال جاری ۱۴ هزار و ۵۷۳ دستگاه موتور سیکلت، ۱۲ هزار و ۱۳۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف و هزار و ۳۳۶ دستگاه وانت بار میوه فروش نیز جریمه شدند، اظهار تاسف کرد که ۷۹ درصد این تخلفات در شهر شیراز بوده و ۲۸ درصد تصادفات موتورسیکلت منجر به فوت شده است.

رئیس پلیس راهور استان فارس از توقیف ۹ هزار و ۱۹۸ دستگاه خودرو به دلیل دودی بودن شیشه خبر داد و درخصوص دودی کردن شیشه‌های خودرو گفت: طبق قانون این کار تخلف است البته مسئولین امنیتی و جانبازان شیمیایی می‌توانند طبق درخواست این کار را انجام دهند.

سرهنگ عباسی تاکید کرد: هیچ مدیر و مسئول دیگری نمی‌تواند بدون اخذ مجوز از پلیس راهور اقدام به دودی کردن شیشه‌های خودرو کند.

بیشترین تلفات عابرپیاده در بلوار رحمت و بلوار مدرس

رئیس پلیس راهور استان فارس همچنین ضمن اعلام اینکه بلوار رحمت و بلوار مدرس بیشترین تلفات عابرپیاده را دارد بر ایجاد محل‌های امن برای تردد عابر پیاده در بلوارهای شیراز تاکید و اظهار کرد: سال گذشته ۱۲۳ عابر پیاده در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که از جمله دلایل آن عدم ایمن‌سازی معابر و کمبود پل‌های زیرگذر و روگذر عابر پیاده است.

سرهنگ عباسی در خصوص وضعیت ترافیکی میدان امام حسین(ع) شیراز هم با بیان اینکه راه‌های جایگزین مشخص شده اما به هرحال حدود یک‌سال مسائل ترافیکی وجود خواهد داشت، گفت: طبق اعلام مسئولین شهرداری مباحث عمرانی این محدوده پس از یک‌سال از سطح به زیرزمین می‌رود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه براساس آخرین مصوبه شورای ترافیک استان هر زمان که زیرساخت‌ها به طور کامل اجرا و پلیس هم تائید کرد طرح ترافیک اجرا می‌شود، تصریح کرد: برای اجرای طرح ترافیک از نظر نیرو و امکانات هیچگونه کمبودی نداریم اما برای آسایش و راحتی مردم باید تغییرات و زیرساخت‌ها انجام سپس این طرح اجرا شود.

سرهنگ عباسی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات ترافیکی شیراز نیاز است که زیرساخت‌ها ایجاد شود به عنوان مثال در نزدیکی حرم مطهر شاهچراغ(ع) به دو پارکینگ با ظرفیت 5 هزار خودرو نیازمند هستیم.

رئیس پلیس راهور استان فارس با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر گفت: تماس‌ها، پیشنهادات و انتقاداتی که به مرکز 197 گزارش می‌شود، بررسی و با توجه به آن در بخش‌هایی که مردم بیشترین شکایت را داشته‌اند دوره‌های آموزشی مرتبط توسط کارشناسان درون‌سازمانی و برون‌سازمانی برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان