کد خبر: ۶۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 30 مهر

آقای استاندار! بالاخره تعطیلی خوب است یا خسارت بار!؟

مطالب متفاوتی در روزنامه‌های امروز تیتر شده از دیدار رهبر انقلاب با نخبگان دانشگاهی گرفته تا سفر معاون وزیر کار و تعاون به شیراز

به گزارش شیرازه؛ «خبرجنوب» امروز به سراغ سه تن از مدیران استانی رفته و صفحه اول خود را با صحبت‌های آن‌ها پرکرده است. نخست سهراب مختاری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس که در جریان سفر معاون وزیر کار و تعاون به استان گفته: «ریشه تسویه‌حساب‌های صوری در گارگاه های فارس خشکانده شد». وی همچنین از کسب مقام سوم استان در زمینه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی خبر داده است. «مردم نباید گرفتار بروکراسی اداری و بیمارستانی شوند» القاصی مهر در جریان راه‌اندازی شعب شوراهای حل اختلاف ویژه تصادفات این خبر را داده که در صفحه اول این روزنامه تیتر شده. اما سومین تیتر به استاندار مربوط می‌شود که ضمن انتقاد از برگزاری تعداد زیادی همایش بدون بازده در کشور، گفته: «در محیط خشک و بی‌روح همه می خواهند از هم انتقام بگیرند». احمدی در قسمتی از صحبت های خود گفته «مدام به دولت سیگنال می‌دهیم که روزهای بین تعطیل را هم تعطیل کتد غافل از این که یک روز تعطیلی چه خسارت وحشتناکی به بار می‌آورد» این صحبت های احمدی با مصاحبه وی با خبرگزاری ایرنا و تلاش برای تعطیلی پنج شنبه های ادارات در تناقض کامل است! صفحه گردشگری خبرجنوب با اعلام افزایش 210 درصدی ورود گردشگران خارجی به فارس تیتر زده: «"تخت جمشید" پربازدیدترین مکان گردشگران خارجی».

«افسانه» هم در صفحه اول خود به موضوع مسافرت معاون وزیر کار و تعاون به شیراز پرداخته و تیتر زده: «معادن فارس خام فروشی می شود» که از میان صحبت‌های سهرابی رییس سازمان صنعت و معدن فارس انتخاب شده است. وی همچنین در گوشه دیگری از صحبت‌های خود که در همین صفحه چاپ شده، گفته: «در دولت تدبیر و امید هیچ کار غیرقانونی رخ نمی دهد». اما عکس امروز که مربوط به رییس جمهور می‌شود با تیتر جنجالی «هشدار روحانی به افراطی های مجلس» چاپ شده است که این تیتر چندانمناسب فضای آرام سیاسی جامعه نیست.

«عصرمردم» اما تیتر یک خود را به دیدار رهبر انقلاب با نخبگان دانشگاه‌ها اختصاص داده و تیتر زده: «نجات کشور در گرو تقویت بنیه علمی و اقتصاد دانش بنیان است». صدر اخبار داخلی این روزنامه به سفر دو معاون وزیر به شیراز پرداخته. اول معاون وزیر کار و تعاون که خبر آن با تیتر «همه به دنبال پشت میز نشینی هستند» به چاپ رسیده که از صحبت‌های استاندار در این مراسم استخراج شده است. دومین خبر مربوط به سفر معاون وزیر علوم به شیراز می‌شود که در جریان سفر خود به شیراز از ارایه گزارش کامل از بورسیه‌ها به مردم در روزهای آتی خبر داده است. و کاریکاتور امروز و پارک نَنه در شیراز!

از انتقام‌گیری در محیط‌های خشک تا پارک نَنه در شیراز!
«نیم‌نگاه» ترجیح داده صفحه اول خودرا برخلاف روزهای پیش کم ‌تیتر ‌تر کند. تیتر یک این روزنامه به رییس جمهور تعلق دارد که گفته: «کشور در شرایط ثبات است». خبر افتتاح بیش از 350میلیارد ریال طرح عمرانی در شیراز که توسط شهردار داده شده از دیگر عناوین صفحه اول این روزنامه است که با عکسی در همین رابطه به چاپ رسیده است. «امضای 350 علمای سنی و شیعه پای طومار محکومیت رژیم آل سعود؛ جهان اسلام مقابل آیت الله نمر می ایستد» دیگر تیتر امروز این روزنامه است که مربوط به سفر آیت الله نوری همدانی به لارستان می‌شود.
نظرات بینندگان