کد خبر: ۱۶۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر فارس در گفتگو با شیرازه مطرح کرد:

بسیج سازندگی نماد خدمت بی‌منت به مردم

مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر فارس گفت: بسیج سازندگی نماد حرکت جهادی جهادگران و خدمت بی‌منت آنان به مردم است و سالروز بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تا به امروز به‌عنوان الگویی از خدمت‌رسانی خالصانه شناخته می‌شود.

علی‌اکبر طحان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، ضمن تبریک روز بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۹ ایجاد شد و قبل از این سال جهاد سازندگی در سطح کشور خدمات قابل توجهی را به مناطق محروم و جامعه داشت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر فارس با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تأسیس بسیج سازندگی افزود: با انحلال جهاد سازندگی واقدام جهاد کشاورزی خلع رسیدگی به مناطق محرم بیش از پیش نمایان شد تا اینکه مقام معظم رهبری در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ فرمان تأسیس بسیج سازندگی را با هدف سازماندهی، دسته‌بندی واعزام گرو‌های جهادی را فرمایش کردند.

طحان با تأکید براینکه بسیج سازندگی در کنار دستگاه‌های دولت در راستای محرومیت زدایی قرار گرفت، ادامه داد: تا به امروز بسیج سازندگی خدمات بسیار خوب و مستمری را برای مردم به ارمغان داشته است.

وی تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۲۵ عنوان برنامه توسط ۵ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در عرصه‌های مختلف عمرانی، بهداشت ودرمان، کمک‌های مؤمنانه و محرومیت زدایی برنامه‌ ریزی شده است.

طحان ادامه داد: بسیج سازندگی نماد حرکت جهادی جهادگران و خدمت بی‌منت آنان به مردم است و سالروز بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تا به امروز به‌عنوان الگویی از خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه شناخته می‌شود. 

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه بیشترین فعالیتی که مردم طعم شیرین آن را همیشه در موضوعات بسیج سازندگی به یاد دارند موضوعات عمرانی است، افزود: در سال ۱۴۰۲ گروه‌های جهادی با کمک دستگاه‌های اجرایی استان موفق شدند که آبرسانی را به ۳۷۲ روستای این استان که در تنش آب‌رسانی بودند را انجام دهند.

وی یادآور شد: در موضوعات اشتغال نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تسهیلات بانکی در راستای تثبیت اشتغال در سطح استان به مردم ارائه داده‌ایم و محرومیت‌هایی که پالایش کردیم بنابر این است که تمام توان خود را برای چند موضوع مهم محرومیت روستایی قرار دهیم که اولین موضوع آب‌ رسانی منازل و زمین‌های کشاورزی و آسفالت کشی برای روستا‌ها است.

طحان در ادامه اضافه کرد: ساخت مسکن در روستا‌ها اولویت است که یک هزار و ۲۰۰ مسکن در افق کاری دو ساله خود قرار دادیم و تاکنون ۶۰۰ مسکن را تحویل داده‌ایم.

وی در پایان گفت: با توان خوب گروه‌های جهادی در استان فارس طرح آبخیز با کمک جهاد کشاورزی و استاندار در روستا‌ها انجام شد و در این طرح قنات‌ها مبنای کار قرار گرفته است و برای اینکه آب‌ها را کنترل کنیم به احداث حوضچه‌ها و طرح‌های آبخیز داری پرداختیم.

 

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

 

 

 

 

نظرات بینندگان