کد خبر: ۱۰۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۵
در اربعین حسینی؛

حرم مطهر شاهچراغ همچون نگینی در حلقه حضور مردم + فیلم

همزمان با اربعین سرور و سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مردم استان فارس وشهر شیراز با پیاده روی از مسیرهای چهارگانه با تجمع در حرم مطهر شاهچراغ(ع) به عزاداری پرداختند.
به گزارش شیرازه، این مراسم که از ساعات اولیه صبح امروز و با حضور گسترده عاشقان حسینی آغاز شد، مردم شهرستان های استان فارس و شهر شیراز با عبور از مسیرهای چهارگانه شامل میدان امام حسین (ع)میدان شهدا- خیابان 9 دی - حرم مطهر احمد بن موسی  (ع)، میدان ولیعصر – خیابان لطفعلی خان زند-حرم مطهر، میدان امام حسن مجتبی(فخرآباد) – حرم شاه‌چراغ(ع) و خیابان احمدی نو به‌طرف حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) وارد حرم شدند و به عزاداری پرداختند.
در مراسم اربعین امسال و با برنامه ریزی ها و هماهنگی دستگاه های مختلف، مردم دیگر شهرستان های استان فارس نیز با حضور در حرم مطهر شاهچراغ به عزاداری پرداختند.

حرم مطهر شاهچراغ همچون نگینی در حلقه حضور مردم

موکب های مردمی در مسیرهای چهار گانه
جاماندگان از قافله عشق که به یاد مظلومیت امام حسین(ع) با چشمان اشکبار در پیاده روی اربعین شرکت کرده بودند، در مسیرهای چهار گانه توسط اراتمندان اباعبدالله الحسین (ع) پذیرایی شدند.
در این مراسم و در مسیرهای چهارگانه موکب های مردمی از عزادارن حسینی و زائران احمدی پذیرایی می کردند.

حرم مطهر شاهچراغ همچون نگینی در حلقه حضور مردم

اشک و بغض جاماندگان قافله عشق
یکی از عزاداران حسینی در پیاده روی اربعین شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه می گوید: اگر سعادت حضوردر پیاده روی اربعین در عراق نصیبم نشد امروز با حضور در شیراز و حرم مطهر شاهچراغ احساس کردم در کربلا هستم.
آقای سعیدی که از کوار به شیراز آمده تا درپیادروی اربعین حضور داشته باشد، ادامه می دهد: حضورمیلیونی مردم در پیادروی اربعین درکشورعراق با وجود تهدیدهای گروهک تروریستی داعش نشان دهنده عشق مردم نسبت به سرور و سالار شهیدان است که زمان و مکان می شناسد.
وی ابراز امیدواری می کند: همایش عظیم و باشکوه اربعین با کمترین مشکل به پایان برسد و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) درصحت و سلامت کامل به شهریشان برگردند.
مادری که با تکیه برعصایش درمیان جمعیت به سمت حرم شاهچراغ حرکت می کند، می گوید: خیلی دلم می خواست در پیاده روی اربعین شرکت کنم و امروز کربلا باشم اما به دلیل کسالت فرزندانم اجازه ندادند، اما تمام دلخوشیم به امروز بود.
خانم بختیاری اضافه می کند:همین که خداوند توفیق داد در این مراسم شرکت کنم و به حرم شاهچراغ بیایم، فکرمی کنم درکربلا و حرم امام حسین(ع) هستم.

توفیق حضور در کربلا و شیراز
اما در این میان کسانی هم بودند که یکی دو روز گذشته از کربلا برگشته بودند و در مراسم امروزهم شرکت داشتند.
آقای نادری که دیروز از سفر کربلا برگشته است، می گوید: با برنامه ریزی های که انجام دادیم موفق شدیم هم در پیادروی نجف- کربلا حضور داشته باشیم و هم در شیراز.
وی با بیان این که حضور در همایش عظیم اربعین یک توفیق الهی است، اضافه می کند: حضور میلیونی عاشقان امام حسین در پیادروی اربعین با وجود ظرفیت های محدود کشور عراق و همچنین وجود "داعش" نشان دهنده عشق بی پایان مردم به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

حرم مطهر شاهچراغ همچون نگینی در حلقه حضور مردم

برنامه "سوز عشق" در صحن امام جواد
جمعی از هنرمندان شیرازی ویژه برنامه "سوز عشق" را در صحن امام جواد (ع) اجرا کردند که شامل اجرای آثار هنری در قالب نقاشی و بداهه‌نویسی با موضوع اربعین بود.

برگزاری نماز جماعت ظهر اربعین
عزاداران حسینی درحرم شاهچراغ(ع) همزمان با نوای دلنشین اذان ظهربه اقامه نماز می پردازند و بعد از اقامه نماز 10 هزار پرس غذای در نظر گرفته شده بین زائران توزیع می شود.

حرم مطهر شاهچراغ همچون نگینی در حلقه حضور مردم

به گفته مسئولان در پایان این مراسم اتوبوس های در نظر گرفته شده زائران را به صورت رایگان به شهرستان های استان بازمی گردانند.
به گزارش شیرازه، آنچه که در مراسم اربعین امسال به چشم می خورد، حضور گسترده و همیشگی مردم استان فارس و شهرشیراز بود که با شکوه خاصی در مراسم امروز به صورت فشرده و شانه به شانه در حرم مطهر شاهچراغ به عزاداری پرداختند.



انتهای پیام/
نظرات بینندگان