کد خبر: ۱۰۶۵۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

29 استان کشور طرح پزشک خانواده را ادامه ندادند/کاهش 130 میلیاردی هزینه مردم/آب آشاميدني نقاط سيل زده فارس مشكلي ندارد

ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نظام ارجاع در طرح پزشک خانواده مردم را شاکی کرده است.

29 استان کشور طرح پزشک خانواده را ادامه ندادند/کاهش 130 میلیاردی هزینه مردم/آب آشاميدني نقاط سيل زده فارس مشكلي نداردبه گزارش شیرازه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ظهر امروز در نشست خبری با تاکید بر اینکه طرح پزشک خانواده یک طرح من درآوردی نبوده است، گفت:پزشک خانواده بحثی بوده که حداقل از سال 1375 در کشور ما مطرح شده، در زمان ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه پیدا کرده، در برنامه های چهارم و پنجم بیشتر مورد توجه قرار گرفته و همچنین در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره شده  و اخیرا در برنامه ششم توسعه به تصویب مجلس فعلی رسیده است.

محمدهادی ایمانیه تصریح کرد: پزشک خانواده یک بحث کارشناسی و بحث نظام است و طرح و بحث سیاسی نیست لذا نباید آن را به جناح بندی های چپ و راست ربط داد.

وی با بیان اینکه اگر از سردمداران سلامت در هر دو جناح اصولگرایی و اصلاح طلبی سوال بپرسید همه اقرار می کنند که تنها راه نجات کشور در حوزه سلامت اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع است، افزود: اگر این افراد معتقد به این طرح نبودند قطعا در مجالس با سلیقه های متفاوت و در دولت با سلیقه های متفاوت مورد تاکید قرار نمی گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس با تاکید بر اینکه استان های فارس و مازندران به عنوان پایلوت نبودند، خاطرنشان کرد: این طرح در سالهای گذشته پس از بررسی برای اجرا به تمامی استان ها ابلاغ شد همه شروع بکار کردند اما ادامه ندادند لیکن فارس و مازندران در این امر پیشتاز بودند.

وی همچنین گفت: اگر این طرح بطور سراسری اجرا می شد مردم محدودیت هایش را می دیدند و وضعیت به گونه مطلوب تری پیش می رفت.

این استاد دانشگاه با اشاره به نامه وزیر بهداشت خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دربهمن ماه سال 93 در خصوص اختیاری شدن نظام ارجاع، اعلام کرد: تاکنون در این رابطه پاسخی از وزیر رفاه دریافت نشده است.

ایمانیه اجرایی شدن طرح پزشک خانواده را کمک خوب و فراوانی برای کاهش هزینه درمان مردم دانست و اظهار داشت: در سالی که گذشت مبلغ 130 میلیارد تومان هزینه‌های درمانی مردم در طرح پزشک خانواده کم شده ولی بحث نظام ارجاع مردم را شاکی کرده است که برای برطرف کردن این موضوع اختیاری کردن طرح مذکور از حدود 3 سال پیش تاکنون در انتظار ابلاغ و دستور وزارتخانه‌ای دیگر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره اختیاری شدن نظام ارجاع گفت: این موضوع به معنی محاسبه 30 به 70 پرداختی بیمه‌شدگان بدون نامه ارجاع پزشک خانواده برای فوق تخصص است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیلابی شدن استان فارس در هفته گذشته، اظهار داشت: آب آشاميدني نقاط سيل زده فارس مشكلي ندارد و تاكنون هیچ مشكلي درباره عدم سلامت و بهداشتی نبودن آب در شهرها و روستاهای فارس گزارش نشده است؛ تقاضا داریم مردم در صورت مشاهده هر گونه مشکل به علوم پزشکی گزارش بدهند.

ایمانیه با اشاره به تخلیه بیمارستان استهبان در ایام بارندگی و سیلابی شدن این شهرستان، علت این امر را جلوگیری از رخداد هر گونه خطری بیان کرد و افزود: برای انتقال بیماران با بیمارستان نی ریز و فسا هماهنگ شده بود؛ پس از اتمام بارندگی و رفع خطرات احتمالی بيمارستان مجددا فعال شده و بيماران به استهبان بازگردانده شده‌اند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
0
ما هم نباید ادامه بدهیم پزشکان خانواده جز نوشتن برگه ارجاع چه خاصیتی دارند/