کد خبر: ۱۰۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
انتقاد شديد امام جمعه شيراز از وضعيت ثبت‌نام انتخابات؛

ثبت‌نام انتخابات به چهارشنبه‌بازار تبدیل‌شده است

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: وضعیت نام‌نویسی در انتخابات ریاست جمهوری به چهارشنبه‌بازار تبدیل‌شده که باعث مسخره کردن است.
به گزارش شیرازه، آيت‌الله اسدالله ايماني در خطبه‌هاي نماز جمعه 25 فروردين شيراز گفت: با کمال تأسف باید بگویم که این وضع ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری به چهارشنبه بازار تبدیل شده و مسخره است .

آيت‌الله ايماني با ابراز تاسف از اينكه چنين شيوه‌اي مورد تشویق بعضی‌ها قرار می‌گیرد و می گویند این آزادی است، چنين شيوه‌اي را مسخره كردن نظام دانست و با بيان اينكه ریاست جمهوری یعنی دومین مقام رسمی و اولین مقام اجرایی کشور به‌شمار مي‌رود، گفت: آیا رجل دینی مذهبی آقازاده‌ای‌ست که دست مامانش را گرفته در دستش و آمده برای ثبت نام؟ این طبیعی و عادی است؟

آيت‌الله ايماني اضافه كرد: به اندازه‌ای بازار آشفته شده که آنهایی که نامه داده بودند که ما نخواهیم آمد و فرمان رهبری را به خاطر مسائل مختلف گوش می‌دهیم وسوسه شدند و آمدند؛‌ نتیجه این آمدن‌ها مشخص است، تضعيف شورای نگهبان، قطب‌های مختلف در جامعه به جان هم انداختن، مردم را از آرامش خارج و فضا برای دشمنان آماده کردن و .. اين‌ها نتيجه چنين كاري است .

آيت‌الله ايماني همچنين با اشاره به آمار 18 هزار نفري داوطلبان شركت در انتخابات شوراهاي شهر و روستا در فارس، گفت: من سئوالم این است شورای شهر و روستای استان فارس چند نفر لازم دارد که هجده هزار نفر شرکت می‌کنند؟ چه خبر است؟ چه نان وآبی تقسیم می‌شود؟ اگر هدف خدمت است كه خدمت زحمت و خون دل و فرار دارد نه این‌گونه دویدن و با حرص و ولع به سراغش آمدن .

امام جمعه شيراز تصريح كرد: لابد زیر این کاسه یک نیم کاسه دیگری است که ما نمی‌بینیم و نمی‌فهمیم و عقل ما قد نمی‌دهد و الا چهار سال خدمت کردن به مردم شهر، آنهم در مسائل شهری یا در مسائل روستایی، اینقدر دست و پا زدن ندارد؛ اينكه ده‌ها نفر بیاید، قومیت‌های مختلف صف کشی كنند، جناح‌های گوناگون صف آرایی كرده و محلات گوناگون قد علم بکنند که چه شده؟

وی گفت: خدمت کردن یعنی فردا جواب گفتن و پاسخ گفتن یعنی قدم از قدم برداشته نمی‌شود تا از انسان سئوال بکنند از این امکاناتی که در اختیارات بود برای جامعه چه کردی؟ اگرمسئله طعمه است و بردن وخوردن و حیف ومیل، آن یک امر دیگری است .

خطيب جمعه شيراز همچنين با بيان اينكه آمريكا جمهوري اسلامي را مانع فعاليت‌هاي استكباري خود مي‌داند، گفت: آمريكا امروز به دنبال فضاسازي براي انتخابات‌هاي پيش رو است و براي اين امر دستورالعمل‌هايي براي نوكرانش فرستاده؛ همه بايد مراقب باشيم و با دقت عمل كنيم .

آيت‌الله ايماني ضمن گرامي‌داشت روز ارتش، به مقايسه رفتار و فعاليت‌هاي منافقين در سال‌هاي آغازين پيروزي انقلاب و استقرار نظام جمهوري اسلامي در ايران و رفتار و حركت‌هاي گروه‌هاي معاند و تكفيري امروز پرداخت و به شباهت‌هاي آنها اشاره داشت .

وي با اشاره به رخ‌دادهاي تاريخي كه به واسطه رفتار منافقين در ايران حادث شد، گفت: اگر آتش زدن خانه از داعشی‌ها زشت و بعید است و نباید باشد، در گذشته منافقین در ايران خانه‌ای که کودک دو ساله در آن بود را به آتش کشیدند و سوزاندند، اگر این شکنجه‌هایی که گروه تکفیری نسبت به اسراء انجام داده‌اند ناپسند است منافقین آن روز همین کارها را به بدترین شکل ممکن نسبت به جوانان انقلابی این کشور انجام دادند .

آيت‌الله ايماني با بيان اينكه هفده هزار نفر از نیروهای کوچه و بازار و منبر و محراب و مجلس و دولت و قاضی و غيره توسط منافقین ترور و شهيد شدند، به خيانت‌هاي منافقين اشاره و اضافه كرد: متأسفانه امروز یک دست‌هایی به کار افتاده که می‌خواهد این چهره‌ها را تطهیر کند؛ همان گونه که یک روز برای تطهیر چهره اصحاب فتنه عده‌ای دست به‌کار شدند امروز هم عده‌ای دست بکار شدند منافقین را تطهیر کنند .

امام جمعه شيراز به فرارسيدن ايام شهادت حضرت احمدابن موسي‌الكاظم(ع) نيز اشاره و لزوم توجه به اين روز با حضور مردم تاكيد و اضافه كرد: هفدهم ماه رجب با ایام شهادت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ مصادف است و طبعاً مردمی که زیر سایه این امامزاده زندگی می‌کنیم و از برکات وجود او متنعمیم، موظفیم ادای ادب و وظیفه در محضر مبارکش داشته باشیم .

آيت‌الله ايماني همچنين با اشاره به موشك‌باران سوريه توسط آمريكا، گفت: آمريكا تا آنجایی که ممکن بود جنگ نیابتی در سوریه داشت وقتی که دید جنگ نیابتی شکست خورده و هیچ یک از گروه‌های تروریستی قادر به تامين منافعش در سوريه نيستند، بازي خاصي را راه انداخته و توسط تركيه سلاح‌هاي شيميايي به گروه‌هاي تروريستي داده و بعد دولت سوريه را متهم به استفاده از اين سلاح‌ها مي‌كند .

امام جمعه شيراز تصريح كرد: مشکل اساسی اینجاست که آمریکا منافع خود را در بقای اسلام و جمهوری اسلامی نمی‌بیند می خواهد اسلام و جمهوری اسلامی از بین برود؛ لذا در همه بدبختی‌ها که سر این ملت می‌خواهد وارد کند حضور پیدا می‌کند، در انتخابات حاضر می‌شود، در فتنه 88 حاضر می‌شود و الآن هم دارد فضاسازی می‌کند و برای انتخابات آماده می‌شود و به نوکران جیره خوارش دستورالعمل مي‌دهد


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان