کد خبر: ۱۰۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستانهای فارس مطرح شد؛

اقتصاد مقاومتی رمز پیروزی وعزت وافتخار ملی است/اتنخابات پیش رو نشانه مردم سالاری دینی ما است

با نزدیک شدن به انتخابات فضای کشور و همچنین استان فارس رنگ و بوی سیاسی و انتخاباتی به خود میگیرد، نماز جمعه به عنوان یک اجتماع عبادی سیاسی از این امر مستثنا نیست و ائمه جمعه در بخشی از خطبه خود به این امر می پردازند.

به گزارش  شیرازه، با نزدیک شدن به انتخابات فضای کشور و همچنین استان فارس رنگ و بوی سیاسی و انتخاباتی به خود میگیرد، نماز جمعه به عنوان یک اجتماع عبادی سیاسی از این امر مستثنا نیست و ائمه جمعه در بخشی از خطبه خود به این امر می پردازند.

بر صلاحیت داوطلبان انتخابات به طور ویژه نظارت شود

 آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه ی جهرم در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر با انتقاد از حمله ی هوایی آمریکا به سوریه : آمریکا برای حمله به سوریه مجوزی نداشت و این نشان از سرکشی این دولت است.

وی مقابله و شکست جبهه مقاومت در منطقه، رسیدن به مقاصد اقتصادی و افزایش فشار ها بر ایران را از اهداف این اقدامات آمریکا عنوان کرد و خاطرنشان شد : آمریکایی ها آرزوی لطمه زدن به ایران را به گور خواهند برد.

آیت الله دژکام در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به بیانات رهبری در خصوص اهمیت انتخابات و لزوم شرکت حداکثری مردم خواستار نظارت ویژه هیئت های نظارت بر صلاحیت داوطلبان انتخابات شد.

دشمنان برای حضور کمرنگ مردم در انتخابات، برنامه ریزی گسترده ای انجام داده اند

حجت الاسلام لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: دشمنان این نظام که نمی توانند رشد و ترقی مردم را ببینند، برنامه ریزی گسترده ای کرده اند که انتخابات برای مردم بی اهمیت شود و مردم حضور کمرنگ داشته باشند.

وی به اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز اشاره نمود و گفت: لازم است همه ما مسئله قومیت گرایی را کنار گذاشته و واقعاً به دنبال افراد کارآمد و توانا باشیم.

لطفی در بخش دیگری از صحبت های خود، 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی را گرامیداشت و از خدمات و تلاشهای این عزیزان تشکر کرد.

وی همچنین به سالروز تاسیس بنیاد مسکن در هفته پیشین اشاره داشت و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ابتکارات مهم حضرت امام(ره) بوده که خدمات زیادی از ابتدای تاسیس تاکنون انجام داده است.

خطیب جمعه شیعیان خنج در ادامه به روزهای مهم ماه مبارک رجب اشاره نمود و گفت: از 13 تا 15 رجب عمل بسیار مستحب اعتکاف بود که قطعاً بسیاری از مردم نیز در این روزها در این مراسم معنوی شرکت کرده اند.

لطفی با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب(س)، گفت: یکی از ویژگی های بارز حضرت زینب(س)، علاوه بر صبر بالا، عفت و حیای این بانو می باشد که هم اکنون دشمنان، این ویژگی را نشانه گرفته اند.

وی عنوان کرد: دشمنان مدت هاست فهمیده اند که دین مردم از بین نمی رود مگر اینکه عفت و پاکدامنی را از آنها بگیرند؛ آنها هزینه های بسیار زیادی در این زمینه انجام داده و بسیار دقیق برنامه ریزی کرده اند تا دین جوانان ما را بگیرند؛ لذا بر خانواده ها لازم است توجه زیادی به جوانان و نوجوانان خود داشته باشند.

اقتصاد مقاومتی رمز پیروزی وعزت وافتخار ملی است

حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان درخطبه های نماز جمعه25 فروردین اظهار داشت: برخی ها در برهه هایی از زمان قصد داشتند شعرای ایران را به سمت وسویی دیگر سوق دهند وبه نفع خود مصادره کنند یکی از این شاعران برجسته عطار نیشابوری بود شاعر پراوازه ایرانی که علیرغم خفقان حاکمان دران زمان در رثای اهل بیت وشخص امیرالمونین سروده های بیشماری داشته است واین نشان از ارادت به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام است.

وی در خصوص ارتش جمهوری اسلامی گفت: روز ارتش جمهوری اسلامی یکی  از افتخارات ماست واین ارتش بود که همزمان با ملت مسلمان در انقلاب اسلامی وپیروزی آن نقشی اساسی داشت ودر ان زمان به ندای ملکوتی امام خمینی لبیک گفتند ودوشادوش جوانان این مرزوبوم در شکل گیری وپیروزی انقلاب نقشی مهم ایفا نمودند

امام جمعه شهرستان سپیدان تاسیس بنیاد مسکن یکی دیگر از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست وافزود: بحمدالله در شهرستان وبا همت مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال گذشته گامهای بسیار خوبی در جهت ساخت وساز جهت محرومین برداشته شده است که با همت مردم وخیرین در این سال بتوانیم گامهایی دیگر برداریم.

خطیب نماز جمعه سپیدان درادامه خطبه های این هفته گفت : چرا مقام معظم رهبری چندین سال است که در شعار سال برروی اقتصاد مقاومتی تاکید دارد واین تاکید معظم له باید برای مردم ومسئولین حجت باشد ودر راستای اهداف کشور وعملی شدن اقتصاد مقاومتی گام برداریم ما باید فرهنگ مقاوتی را مانند دوران دفاع مقدس ودر جبهه ای دیگر انهم در راستای اقتصاد مقاومتی عملی سازیم وبه شعار دادن نباشد .کاردشمن ،دشمنی است وامروزه میخواهد در جنگ اقتصادی وارد شود وماباید دراین راه هوشیارتراز قبل باشیم .

حجت الاسلام موسوی انور اقتصاد مقاومتی وتولید واشتغال رمز پیروزی وعزت وافتخار ملی است وپیروزی در این مرحله اتکا به تولید واستفاده وخرید از کالای ایرانی وداخلی است وباید در مقابل تحریم های دشمن با خرید کالای داخلی وایرانی ؛کالاهای خارجی راتحریم کنیم با خرید کالای ایرانی چرخه تولید واشتغال شکل می گیرد وبهتر می چرخد .مانع از تعطیلی کارخانه وکارگران خواهد بود.

وی در مورد اقتصاد مقاوتی وجای خالی ان در کتب درسی ودانشگاهی اظهارداشت : ماباید دربین دانش آموزان ودانشجویان به این مسئله مهم وحیاتی که مدنظر رهبرمعظم انقلاب است نگاه ویژه ای داشته باشیم ودراین راستا نقش مراکز علمی ودانشگاهی وحوزوی در بیان وانعکاس وترویج اقتصاد مقامتی بسار مهم است ودراین خصوص باید برنامه ریزی هایی قوی ومدونی در این مورد صورت گیرد.  

امام جمعه شهرستان سپیدان عنوان داشت : اصل انتخابات مایه غرور وسربلندی وافتخارایران اسلامی وشرکت وحضور حداکثری مردم در این عرصه مایه مباهات است ودراین عرصه نکاتی مانند مشارکت ورقابت سالم وامنیت راباید هم مردم وهم مسئولین اجرایی مدنظر داشته باشند .ودراین بین مواظب باشند ودقت کنند که فتنه ای جدید ایجاد نشود وانتخاباتی آگاهانه وبا بصیرت وبرگزار شود.

وی ضمن تشکر از انتخاب عوامل اجرایی انتخابات توسط فرمانداری شهرستان افزود: افرادی که انتخاب شدند خوب است وافرادی هستند که چالش برانگیز نیستند ویک طرفه نبوده وتقارن نسبی دراین مورد برقرار شده است وباید برای سلامتی وعدالت چه درزمان تائید کاندیداها وبرگزاری انتخابات اهتمام ویژه ای داشته باشند .ودرادامه به حضور برخی از افراد برای ثبت نام ریاست جمهوری وبرخلاف بیانات رهبرمعظم انقلاب وهمچنین عدم تعهد به نامه مکتوب خود گفت: شورای نگهبان باید با صلابت ودرایت مانع این شود که فتنه ای دیگر در جامعه وکشور اسلامی ایران شکل گیرد.

حجت الاسلام موسوی انور امام جمعه شهرستان سپیدان درخطبه اول نماز جمعه  ضمن رعایت مومنین و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی وحجاب اظهار داشتند:متاسفانه امروز حجاب در جامعه ما کمرنگ شده است وباید به این مهم ورعایت حجاب چه مسئولین وچه مردم بصورت جدی تر بپردازند.

انتخابات باید مظهر اتحاد ملی باشد/ کاری که دشمن را شاد کند بی راهه است

حجت السلام والمسلمین عنایت الله اکبری امام جمعه قیروکارزین در خطبه های امروز نماز جمعه  با اشاره به انتخابات و ثبت نام نامزدها گفت: در حال حاضر بدلیل رعایت نکردن دو اصل 115 و 121 قانون اساسی مطالعه میشد و برخی قوانین اصلاح میشد، شاهد این اتفاقات طنزگونه نبودیم.

وی افزود: ثبت نام های بی پایه و اساس باعث تحمیل هزینه به نظام اسلامی و اتلاف وقت بیشتر برای شورای نگهبان و دیگر دستگاه های متولی امر انتخابات می شود.

امام جمعه قیروکارزین بیان کرد: در مسئله انتخابات آنچه که برای جمهوری اسلامی اهمیت دارد مشارکت، سلامت، امنیت و در نهایت یک انتخاب آگاهانه و از روی بصیرت است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری مؤلفه های مهم و مختلفی را در این زمینه عنوان کرده اند که مهمترین آنها حضور پر شور و حداکثری مردم در انتخابات است.

اکبری بیان داشت: انتخابات باید مظهر اتحاد ملی باشد و برای تحقق این امر باید از ایجاد هیجانات کاذب و ایجاد دو قطبی در امر تبلیغات انتخاباتی پرهیز شود و این نیازمند بصیرت و آگاهی مردم است.

وی افزود: اگر حرکتی از نامزد ها سر زد که باعث خوشحالی دشمنان نظام شد و آنها در بوق و کرنا این حرکت را با ذوق زدگی منعکس کردند، بدانند که مسیر را اشتباه می روند و انتهای این مسیر به نفع دشمنان این نظام است.

امام جمعه قیروکارزین اضافه کرد: همه کسانی که در انتخابات کاندیدا می شوند، اصل نظام و ولایت فقیه را قبول دارند هرچند که با یکدیگر اختلاف نظر هایی هم داشته باشند که این هم بد نیست.

اکبری ادامه داد: گاهی اوقات دشمنان نظام مواردی را القاء می کنند که فلانی اینطرف است و فلانی آنطرف است، حقیقتاً این چپ و راست های ساختگی به نفع هیچکس نیست و دوقطبی سازی و ایجاد تفرقه میان نامزدها و طرفدارانشان به ضرر مردم و نظام است.

وی گفت: برای انتخاب یک رئیس جمهور انقلابی باید ملاک ها و معیارهای مقام معظم رهبری را تبیین و به گوش همه مردم برسانیم تا به فرموده رهبری دچار مسئولی نشویم که «نمی توانیم» با جامعه القاء کند.

خطیب جمعه قیروکارزین بیان کرد: مردم فرق بین مسئول زحمتکش و پرتلاش با مسئولی که با مردم همراه نیست، درد مردم را نمی فهمد و بین مردم نیست را به خوبی متوجه می شوند.

وی اظهار داشت: متأسفانه برخی از مسئولان شهرستان ما نیز اصلاً مردمی نیستند و حتی مردم نمیدانند مسئول فلان اداره چه کسی است، در حکومت اسلامی مسئول باید مردمی باشد و در کنار مردم حضور پیدا کند.

اکبری در پایان در کنایه ای که معلوم نبود مخاطب آن کیست، بیان داشت: برخی ها در شهرستان کاری نکنند گرهی که با دست باز می شود با بی تدبیری مجبور شویم با دندان باز کنیم.

کسانی که مردم را دسته بندی می کنند خدمتگزار خوبی نیستند

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن تشکر از برگزار کنندگان مراسم معنوی اعتکاف اظهار داشت: بیش از هزار نفر از مردم در 19 مسجد شهرستان به مراسم اعتکاف پرداختند که از همه عوامل اجرایی این مراسم تشکر می کنم.

وی به انتخابات 29 اردیبهشت اشاره کرد و افزود: همه شرایط برای برگزاری یک انتخابات خوب محیاست، در اردیبهشت ماه امسال ملت ایران با جوهره انقلابی خود اوج بصیرت و زمان شناسی را نمایش خواهند داد.

حجت الاسلام صباحی مشارکت، رقابت، امنیت، سلامت و انتخاب آگاهانه را پنج اصل مهم انتخابات در جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: مشارکت مهمترین بخش اصول انتخابات است و دلسوزان نظام باید این بستر را فراهم آورند.

خطیب جمعه خرامه ادامه داد: هرکسی که میخواهد زیر چتر این نظام مسوولیتی را قبول کند، نباید از حمایت دشمنان خارجی خوشحال شود البته مردم در قبال اینگونه رفتارها مسوولیت خودشان را می دانند.

وی بیان داشت: جبهه بندی سیاسی و سرگرم شدن به مسائل تنش زا، به ضرر نظام است، باید ضرورت های نظام اسلامی در نظر گرفته شود، کسانی که مردم را دسته بندی می کنند قطعا خدمتگزار خوبی نیستند.

حجت الاسلام صباحی با تاکید بر این نکته که رفع نیازهای جامعه باید در اولویت باشد گفت: در حال حاضر نیاز مردم حل مشکلات و مسائل معیشتی و اقتصادی جامعه است که ناشی از سیاست های غلط در بخش تولید و اشتغال بوده و امیدواریم با نامگذاری مقام معظم رهبری برای امسال، این مسئله اصلاح شود.

مسولان قانون ثبت نام ریاست جمهوری را اصلاح کنند

حجت الاسلام محمد تقی عباسی امام  جمعه بخش خشت در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت : در چند روزی که از ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گذشته است می بینیم همه جور افراد از بی تقوا ، بی سواد ،یاغی، طاغوتی ، کودک چند ساله تا پیرمرد 87 ثبت نام کرده اند که البته این به معنای توهین به همه افراد ثبت نامی نیست.

وی گفت: بهتر بود این برنامه ها از صدا و سیما پخش نمی شد چرا که این نشان دهنده آزادی بیان نیست بلکه یک هرج و مرج سیاسی و اخلاقی در  به استهزا گرفتن نظام جمهوری اسلامی و توهین به خون شهدا ست که مسولان امر باید این عیب قانون را برطرف کنند.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به روز 18 رجب ، سالروز  ورود امام رضا (ع) به ایران و ایراد خطبه مشهور در نیشابور افزود :طبق این خطبه مشهور امام رضا در نیشابور شرط اسلامیت افراد ولایت پذیری است.

امام جمعه خشت خاطرنشان کرد: حج ، نماز، خمس و  واجبات منهای ولایت پذری معنا ندارد و تابع ولایت فقیه بودن با زبان نیست بلکه باید در عمل اثبات شود .

اتنخابات پیش رو نشانه مردم سالاری دینی ما می باشد

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ این شهر گفت : دنیا دار آزمایش و امتحان ما می باشد و ما باید آمادگی هر گونه امتحان الهی را داشته باشیم .

امام جمعه نی ریز افزود: با افزایش توان و قوای نظامی خود می بایست هرگونه چشم طمع را از این خاک دور کنیم و اگر بخواهند به ما زور بگویند نخواهیم پذیرفت، زیر بار حرف زور و ظلم نخواهیم رفت.

آیت الله فقیه در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی بیان کرد: مردم متحد و آگاه باشند، اتنخابات پیش رو نشانه مردم سالاری ما می باشد و با حضور در انتخابات در تعیین سرنوشت خود آزادانه شرکت و گام بردارید.

خطیب جمعه نی ریز تصریح کرد: تمام دشمنی دولت های استکبار با ما به خاطراسلام و عقیده ما می باشد.

وی نسبت به انتخابات گفت: در انتخاب خود دقت داشته باشید که با انتخاب دولت جهادی، کابینه جهادی شکل بگیرد، آن رئیس جمهور و مسئولانی که دنباله رو مردم نباشند ارزشی ندارد .

ایت الله فقیه افزود: در انتخابات شوراها هم به همین شکل اقدام کنید، کسانی انتخاب کنید که مصوباتشان به نفع مردم باشد، اقداماتشان در جهت خدمت به مردم باشد .

وی در پایان تصریح کرد: در انتخاب خود دقت کنید، رای خودتان را قدر بدانید و در حفظ آن و تعیین سرنوشت خود پرس و جو کنید تا با انتخاب فرد اصلح و توانا آینده ای روشن برای همه مردم و ملت رقم بخورد .

باید یک حضور حداکثری در انتخابات داشته باشیم

حجت‌الاسلام شاکری امام‌جمعه مُهـر در ابتدای صحبت‌های خود گفت: دشمنان نظام و انقلاب به دنبال آن هستند که ویروس‌هایی تولید کنند و این ویروس‌ها را به جان کشورهای درحال‌توسعه و ایران اسلامی بیندازند، یکی از این ویروس‌ها، ویروس نمی‌شود و نمی‌توانیم است، این‌یک ویروس عدم اعتمادبه‌نفس است.

وی افزود: این ویروس نمی‌شود و نمی‌توانیم یک ویروس بسیار مخربی است که بر روی ظاهر انسان علائمی نخواهد داشت ولی فکر و افکار انسان را تخریب خواهد کرد و جامعه، کشور و نظامی که نتواند بر روی پای خود به ایستد محکوم‌به شکست است و نظام می‌بایست ما می‌توانیم و بر روی پای خود می‌ایستیم را در خود نهادینه کند.

امام‌جمعه مُهـر در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: مردم ما از مسئولین جلوتر هستند و مردم ما بسیار نجیب و شریف هستند و این مردم باکرامت و شرافت بزرگ‌شده‌اند.

حجت الاسلام شاکری در ادامه صحبت‌های خود گریزی هم به کالاهای قاچاق زد و گفت: ورود کالاهای غیراساسی به کشور باید ممنوع شود و اگر ممنوع نشود بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل خواهد شد و فرزندان این مرزوبوم بیکار خواهند شد.

وی ادامه داد: اگر کارخانه‌ای ایجاد نشود و کارخانه‌ها تعطیل شوند آسیب‌های اجتماعی بسیار بد و جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام اصغر شاکری امام‌جمعه مُهـر در بخش پایانی صحبت‌های خود اشاره‌ای هم به انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه کرد و بیان داشت: انتخابات مهم کشور هرچند ساله یک‌بار برگزار می‌شود، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای سلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

امام‌جمعه مهر یادآور شد: می‌بایست مسئولین کاری کنند و یک سری مقرراتی گذاشته شود که هر فردی نتواند برای ریاست جمهوری ثبت‌نام کند و این امر مورد تمسخر دیگران قرار نگیرد.

وی افزود: همهٔ ما می‌بایست در انتخابات شرکت کنیم و یک حضور حداکثری در انتخابات داشته باشیم و این حضور  حداکثری یک‌مشت محکمی بر دهان یاوه‌گوی آمریکا و استکبار جهانی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گریزی هم به تمکین به قانون زد و گفت: نامزدهای انتخاباتی و هواداران کاندیدها قانون را بپذیرند حتی اگر تأیید نشوند و یا رأی نیاورند، و از مسیر و مجاری قانونی خواسته خود را دنبال کنند.

این مسئول ادامه داد: قانون برای این‌چنین افرادی مسیر را مشخص کرده است و قانون راه‌هایی قرار داده است برای رسیدن به هدف و همه می‌بایست به قانون تمکین کنند و قانون باید فصل الخطاب قرار بگیرد.

وی افزود: اخلاق و تقوای سیاسی در انتخابات بسیار مهم است.

امام‌جمعه مهر یادآور شد: تقوای سیاسی و اخلاق انتخاباتی می‌بایست در انتخابات رعایت شود و نباید کاندیدها و هواداران یکدیگر را تخریب کنند.

حجت‌الاسلام شاکری امام‌جمعه مُهـر در پایان گفت: امیدوارم مردم در روز 29 اردیبهشت‌ماه و در پای صندوق‌های رأی حماسه بی‌نظیر خلق کنند.

نظرات بینندگان