کد خبر: ۱۰۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶

وعده هایی که در لارستان در انتظار تدبیر است

ده‌ها پروژه‌ عمرانی ناتمام در لارستان وجود دارد که اتمام هرکدام از آن‌ها می‌تواند به‌تنهایی منجر به شکوفایی و رونق بیش‌ازپیش این خطه محروم از کشورمان شود.
به گزارش شیرازه، با گذشت چهار سال از عمر دولت یازدهم و در آستانه آخرین سفر استانی دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و مقامات عالی‌رتبه دولت تدبیر و امید به استان پهناور فارس، سرنوشت دهها پروژه شهرستان لارستان همانند برخی دیگر از مصوبات مهم سفر هیئت دولت قبل در بن‌بست گرفتارشده است.
حجم پروژه‌های مهم روی زمین‌مانده در لارستان که برخی از این طرح ها مربوط به سالها پیش و حتی قبل از آغاز کار این دولت بوده است، در دولت یازدهم نیز عزمی برای تکمیل آن‌ها دیده نشد.
در ادامه، به برخی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی روی زمین‌مانده در لارستان اشاره می‌کنیم، پروژه‌هایی که افتتاح هرکدام از آن‌ها می‌تواند به‌تنهایی منجر به شکوفایی و رونق بیش‌ازپیش خطه لارستان کهن و مردم خونگرم آن شود و در افزایش اشتغال و تولید ثروت نقش بسزایی داشته باشد.

ساختمان گمرک لارستان

پروژه‌های ناتمام دولت در لارستان

کار ساخت این پروژه مهم اقتصادی از دولت قبل آغاز و با پیشرفت بیش از 70 درصد به دولت یازدهم تحویل داده شد، اما متأسفانه با وجود اتمام عمر چهارساله این دولت، این طرح به بهره برداری نرسیده است.

ساختمان کتابخانه مرکزی لارستان
این پروژه فرهنگی نیز که از مصوبات دولت گذشته است، نزدیک به 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در کمال ناباوری در چهار سال اخیر کمترین اقدام برای اتمام این پروژه صورت گرفت.

مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای خواهران لارستان
این پروژه از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری دولت دهم به لارستان است که از آن زمان تاکنون فقط یک تابلو سهم این شهرستان بوده است.

اداره بیمه سلامت لارستان
کار احداث ساختمان اداره بیمه سلامت لارستان، سالها پیش آغاز و کماکان بدون هیچ اقدام و عملی برای به سرانجام رساندن آن، رها شده است.

استادیوم شهید دانشیار لارستان
این ورزشگاه چند سال پیش با وعده تبدیل چمن طبیعی آن به مصنوعی دست خوش تغییر قرار گرفت اما طی سالیان اخیر با وجود وعده های مکرر مسئوولان دولتی در عرصه ورزش، تاکنون به هیچ سرانجامی نرسیده است.

ساختمان آموزشی اداری هلال احمر لارستان


پروژه‌های ناتمام دولت در لارستان

پیشرفت این پروژه مهم در سطح اسکلت بندی بوده و با گذشت چند سال پس از این اقدام، هیچگونه گام عملی برای اتمام آن برداشته نشده است.

ساختمان اداره پست مرکزی لارستان
تنها چیزی که از این پروژه در ذهن مردم نقش بسته، تابلوی زرد رنگ مزین به « محل احداث اداره پست لارستان» است که در وسط قطعه زمینی کاشته شده است.

خوابگاه ورزشکاران
این پروژه ورزشی با توجه به حضور تیمهای مختلف از سراسر کشور در لارستان به جهت حضور تیم‌های هندبال بانوان و فوتبال آقایان در لیگ‌های معتبر کشور و استان، بسیار برای این شهرستان نیاز است که متأسفانه این طرح عمرانی نیز همچون سایر پروژه های مشابه نیمه‌تمام رها شده است.

ساختمان اداره ثبت احوال لارستان
آنچه از این پروژه تاکنون اجرا شده، نصب یک تابلو 50 در 70 و یک حصارکشی با آجر است که ان هم سالیان بسیار دور انجام شده و از ان زمان تاکنون هیچ گامی برای احداث ساختمان اداره ثبت احوال لارستان که اکنون در یک باب خانه مستقر است، صورت نگرفته است.

پست برق 400 کیلوولت و ایستگاه برق شماره 3 شهر لار
هرچند کلنگ‌زنی این دو طرح مهم برق‌رسانی در دو یا سه سال اخیر صورت گرفت، اما با وجود آگاهی مسئوولان از کمبود برق در منطقه لارستان به جهت گرمای هوا و افزایش مصرف، متأسفانه با گذشت مدت طولانی از این مهم، هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.
به گزارش فارس، این پروژه‌ها تنها بخشی از دهها طرح نیمه‌تمام در منطقه لارستان است که فقط در مرکز شهرستان قرار دارد و بسیاری از پروژه‌های بی‌سرانجام در مراکز بخش‌ها و روستاهای لارستان نیز در این گزارش آورده نشده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان